2010-08-19, 12:58
Medlem
moviemovies avatar
Blir tufft för Söderling och slå ut Roddick, Djokovic och Murray på rad (antar att det blir de som tar sig vidare i respektive omgång). Men det lät inte dumt det du sa

Federer behöver nog främst en vinst mot Nadal. Så en semifinal mellan dessa två skulle inte var fel. Sen får han gärna slå Murray i finalen och få revansch.

Varje match blir jobbig att kolla på fram till Stockholm Open. Han får verkligen inte skada sig. Nu har jag fixat biljett, tackar han nej i sista stund ingen blir jag galen.
Citera
2010-08-19, 16:19
Bannlyst
Sjuka är att jag inte ens vet vem jag hejar på om Roddick möter Söderling, Skulle vara kul om Roddick kunde gå långt på hemmaplan.
Citera
2010-08-19, 17:59
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery
Sjuka är att jag inte ens vet vem jag hejar på om Roddick möter Söderling, Skulle vara kul om Roddick kunde gå långt på hemmaplan.

Det är en del av tjusningen med att följa en individuell sport. Även om det är en svensk med så behöver man inte känna sig helt tvingad att heja på honom på samma sätt som ett landslag. Hade du varit tveksam på om du ska heja på Sverige eller USA i hockey så hade du setts som en konstig landsförrädare som skulle hängas i pungkulorna men i en individuell sport så slipper man oftast sånt. Även om naturligtvis Söderling ligger varmt om hjärtat bara pga att han är svensk så har nog de flesta av oss här spelare som framkallar interna konflikter om vem man ska heja på. Själv är jag väldigt svag för Del Potro och vet faktiskt inte på vem jag hejar på när han möter Söderling. Det är nånting som man helt enkelt får reda på under matchen.
Citera
2010-08-19, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Det är en del av tjusningen med att följa en individuell sport. Även om det är en svensk med så behöver man inte känna sig helt tvingad att heja på honom på samma sätt som ett landslag. Hade du varit tveksam på om du ska heja på Sverige eller USA i hockey så hade du setts som en konstig landsförrädare som skulle hängas i pungkulorna men i en individuell sport så slipper man oftast sånt. Även om naturligtvis Söderling ligger varmt om hjärtat bara pga att han är svensk så har nog de flesta av oss här spelare som framkallar interna konflikter om vem man ska heja på. Själv är jag väldigt svag för Del Potro och vet faktiskt inte på vem jag hejar på när han möter Söderling. Det är nånting som man helt enkelt får reda på under matchen.
Federer går före Söderling för mig alla dagar i veckan. Tror faktiskt Roddick gör det också, han är en skön snubbe och jag unnar honom en till stor framgång. Sen har jag Nalbandian som jag gillat länge, skulle han få möta Robin i en GS final hade jag nog hejat på honom, då det inte finns någon mer jag unnar en seger på den nivån.

Är det inte en Masters eller Grandslam så håller jag på Söderling oavsett motstånd. Ingen av mina favoriter behöver hävda sig på den nivån.
Citera
2010-08-19, 18:46
Medlem
Kongo_89s avatar
jag kan fortfarande inte släppa gårdagens match mot hewitt.när söderling släppte den bollen som han trodde skulle gå ut så trodde jag matchen var över...jag skrev tidigare att de var BP men de var oxå MP! och att svara med en kanonserve ut i hörnet är nog de mäktigaste jag sett av söderling sen matchen mot ferrer i wimbledon då han va nästan lika hårt pressad och ingen trodde på honom.

igår visade han återigen otroliga känslor och vinnarskalle. inte minst efter den serven och senare en rak backhand i de gamet som han bröt hewitt vilket avgjorde matchen.

men hans spel va långt ifrån bra. men samtidigt måste vi vara otroligt imponerade att han lyckas komma undan hewitt. hewitt gjorde egentligen ingenting, han kunde bara försöka hänga med söderling i bollarna och vänta ut till att svensken missa....vilket han gjort på tok för mkt igår.sen så håller jag med om att aussien serva äckligt bra!

jag sa tidigare att lottningen i cincy såg okej ut...men fan vad jag ångrar dem orden. 3 settare mot hewitt igår och idag kmr de bli en 3 settare mot roddick där allting kan hända. dagens match är vad vi kallar 50/50.

de är ändå 2 matcher som sticker ut idag-Nalbandian vs Djokovic & Roddick vs Söderling. båda är för mig 2 50/50 matcher....otroligt svåra matcher att tippa.
Senast redigerad av Kongo_89 2010-08-19 kl. 18:49.
Citera
2010-08-19, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FaderFourah
Får hoppas på Söderling vs. Federer i final då Där Federer gärna får förnedra våran tappra svensk.

RF MOT FÖRSTAPLATSEN!!!

Förstår inte varför Federer nog är så omtyckt, skulle han inte kunna vara dopad och Nadal också?
Citera
2010-08-19, 18:59
Medlem
Forulfs avatar
Nu ska vi räkna lite igen.....

Murray, idag på plats 4 har 5305 poäng. Torskar han mot Gulbis i dag (Letten har break up i första!) förlorar han 270 poäng då han nådde semi i Cincy i fjol.

5305 - 270 = 5035 poäng.

Robin har just nu 4830poäng, från förra årets turnering har han endast 10 poäng att försvara då han torskade direkt. För att passera Murray på rankingen måste han öka med 205 poäng, dvs nå semi som ger 360 p. Då hamnar han på 5180poäng. (4830 + 360 - 10 = 5180.)

Alltså: Om nu Gulbis skulle skrälla mot skotten och Robin först spöar Roddick och sedan betvingar Gulbis passerarhan Murray och ska seedas som fyra i US Open!

Brasklapp i detta räkneexempel läggs dock ifall Murray ställer upp i New Haven om han torskar idag. når han i så fall semifinal där passerar han Robin lik förbannat.... Skulle dock Robin nå final i Cincy om Murray torksar idag kan han inte påverka rankingen i New haven.

Hoppas ni hängde med...
Citera
2010-08-19, 19:09
Medlem
fishattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery

Gillar också Roddic. Tycker han är en riktigt trevlig prick och han håller en riktigt hög klass som tennisspelare.

Visste tex inte vem jag skulle heja på i finalen i Wimbledon förra året. Roddic som spelade så bra och var värd en GS titel i mina ögon. Å andra sidan älskar jag Federer, han är magisk och skulle han vinna vilket han också gjorde skulle han tangera antal GS titlar.
Citera
2010-08-19, 19:15
Medlem
Gulbis vann första set, klappar han inte igenom så tror jag han vinner, det har sett bra ut hitintills. Skulle sitta riktigt fint med en torsk för skotten idag. Det skulle ge Söderling en bra chans att klättra om honom innan US Open.
Senast redigerad av Gincan 2010-08-19 kl. 19:17.
Citera
2010-08-19, 19:18
Medlem
FaderFourahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Förstår inte varför Federer nog är så omtyckt, skulle han inte kunna vara dopad och Nadal också?

Jag gillar Federer för att han är så sjukt ödmjuk, han är en elegant tennis spelare, han spelar fin tennis jämfört med Nadal skulle jag vilja säga. Nadal bara kämpar och sliter medans Federer på något sett känns mer som en super talang. För att inte glömma det viktigaste så gör ju Federer helt enkelt KUNG!
Citera
2010-08-19, 19:19
Medlem
FaderFourahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Nu ska vi räkna lite igen.....

Murray, idag på plats 4 har 5305 poäng. Torskar han mot Gulbis i dag (Letten har break up i första!) förlorar han 270 poäng då han nådde semi i Cincy i fjol.

5305 - 270 = 5035 poäng.

Robin har just nu 4830poäng, från förra årets turnering har han endast 10 poäng att försvara då han torskade direkt. För att passera Murray på rankingen måste han öka med 205 poäng, dvs nå semi som ger 360 p. Då hamnar han på 5180poäng. (4830 + 360 - 10 = 5180.)

Alltså: Om nu Gulbis skulle skrälla mot skotten och Robin först spöar Roddick och sedan betvingar Gulbis passerarhan Murray och ska seedas som fyra i US Open!

Brasklapp i detta räkneexempel läggs dock ifall Murray ställer upp i New Haven om han torskar idag. når han i så fall semifinal där passerar han Robin lik förbannat.... Skulle dock Robin nå final i Cincy om Murray torksar idag kan han inte påverka rankingen i New haven.

Hoppas ni hängde med...

Gulbis är på väg att vinna mot Murray
Citera
2010-08-19, 19:21
Bannlyst
Dom kanske inte är dopade men världen kanske aldrig har sett 2 bättre singelspelare, dom har väl förstås dopingtester i tennis, dom har ju dominerat tennisen alldeles totalt så förhoppningsvis är dom rena. Förresten gör det ingenting för mig om folk dopar sig men i så fall får man för mig släppa det fritt.
Senast redigerad av kukukukusjkin 2010-08-19 kl. 19:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in