2010-08-18, 20:00
Bannlyst
Mcenroe höll inte heller på så jättelänge eller jättemycket på senare tid av karriären, hade dom allra största framgångarna fram till 84-85 nånting. Gjorde nån dubbelmatch 94 lade ner singelkarriären 92 spelade inte 93, kom alltså tillbaka till en turnering 12 år senare.

Han och Nastase är kanske dom tidigare bråkigaste spelarna, för mig är det roliga färgklickar. Nu är kanske Köllerer den stökigaste nånsin.
Citera
2010-08-18, 20:05
Medlem
Silmarillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Läste att han använde sin gamla rackettyp i sin första match tillbaka, efter den så bytte han till ett modernare i samtliga matcher till om det nu stämmer. Han spelade 22 matcher i singel och dubbel 91-93, vann inte en endaste... WTF.

*Haha*..ja, jag vill minnas att han kontaktade Donnay som var hyggliga nog att specialtillverka några av hans gamla racket enbart för hans comeback...gick ju sådär
Citera
2010-08-18, 21:14
Bannlyst
Har alltid tyckt det är konstigt att grässäsongen är så otroligt kort.

Todd Woodbridge har f.i.ö. vunnut 22 gs titlar, flest under open eran.

Woodbridge Newcombe Federer och Mcenroe har vunnit flest GS i Open-eran.
Senast redigerad av kukukukusjkin 2010-08-18 kl. 21:52.
Citera
2010-08-18, 22:10
Medlem
Embas avatar
Det har varit en skaplig tennisdag och mer ska det bli!

Btw, finns det någon har bättre backhand än Djokern? Jag får nästan stånd när jag ser han drämmer till den!
Citera
2010-08-18, 22:42
Medlem
FaderFourahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba

Btw, finns det någon har bättre backhand än Djokern? Jag får nästan stånd när jag ser han drämmer till den!

Nalbandian har ju världens bästa backhand, det är inget snack om saken.
Citera
2010-08-18, 22:52
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba

Citat:
Ursprungligen postat av FaderFourah
Nalbandian har ju världens bästa backhand, det är inget snack om saken.

Youzhny har en helt underbar backhand också.
Citera
2010-08-19, 02:19
Medlem
moviemovies avatar
Murrays är inte så dålig den heller. Kanske inget supervapen, men han lyckas alltid slå den i rätt tid och med utmärkt precision.

På tal om racket. Det var väl snack om att de flesta spelarna på toppen lirar med gamla rack, Nadal är väl den enda som fixar nya. Tror det stod i aftonbladet att spelarna bara färgar om sina gamla. Då tänker jag mest på samma stränguppsättning osv, inte att de har samma rack i flera år.

Citat:
Ursprungligen postat av FaderFourah
Jag stod upp för 2 år sen, och så länge du får en plats vid räcket så ser du bra
Men det är mycket folk och du får trängas osv, och nu när Federer kommer lär det ju inte bli lättare.
Men om du är där i god tid och tar en plats snabbt så är det nog lugnt

Ståbiljett kostar 300 kr. Sittplats kostar 500kr. Blev inget svårt val
Fixade biljetter till semifinalen där jag hoppas att Federer kommer att vara med. Finns en ganska stor risk att han ryker innan finalen, så det är bara dumt att chansa och köpa biljetter dit. Dessutom får man se två stycken (förhoppningsvis) högklassiga matcher.

Vilka spelare är med förutom Federer, Söderling och Berdych? Hittar inte det någonstans på sidan. Men om dessa tre skulle ta sig till semifinal kan Stockholm Open bli riktigt kul. De har ju sagt att de satsar på att slå Båstad

Sektion D, hur pass bra är den om man skulle ranka?
Citera
2010-08-19, 02:27
Medlem
Missar Söderling mycket förstaservar nu igen?

Jag bara lyssnar på tennisen och pysslar med annat men varje gång jag byter fönster till tennisen så missar han första serven.
Citera
2010-08-19, 03:12
Medlem
Kongo_89s avatar
fan vilken pers! söderlign vann men de satt hårt inne. hade kunnat döda matchen fortare men han spela väldigt ostabilt idag. spred ut mänga servar å grundslag. sen i slutet av matchen kom de ett jobbigt ut från något bil alarm som aldrig ville ge sig. höll typ på i 10 min. söderling släppte oxå en boll som han trodde skulle gå ut men satt på linjen....hewitt fick då BP men svarade med ett ess. väldigt starkt.
måste fixa detalierna fortfarande för så mkt som han missa idag får han inte göra mot roddick.......
Citera
2010-08-19, 03:33
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
fan vilken pers! söderlign vann men de satt hårt inne. hade kunnat döda matchen fortare men han spela väldigt ostabilt idag. spred ut mänga servar å grundslag. sen i slutet av matchen kom de ett jobbigt ut från något bil alarm som aldrig ville ge sig. höll typ på i 10 min. söderling släppte oxå en boll som han trodde skulle gå ut men satt på linjen....hewitt fick då BP men svarade med ett ess. väldigt starkt.
måste fixa detalierna fortfarande för så mkt som han missa idag får han inte göra mot roddick.......

Hewitt ska också ha cred som faktiskt spelade riktigt bra. Servade verkligen kanon och och som vi alla vet så kämpar han som en vilde på plan. I första set lyckades han dessutom läsa Söderlings slag nästan otäckt bra ett tag. Spelade ingen roll vilket håll RS slog men ändå var LH där.
Citera
2010-08-19, 03:55
Medlem
moviemovies avatar
Vilka matcher det bjuds på i nästa omgång!
Fish - Gasquet
Gulbis - Murray
Söderling - Roddick
Nalbandian - Djokovic

Nadal - Benneteau
Baghdatis - Berdych
Federer - Kohlschreiber
Ferrer - Davydenko

Nalbandian - Djokovic blir en höjdare och inte minst Söderling - Roddick. Murray är väl den som har mest "tur" med lottning denna gång. Vinner han mot Gulbis ställs han mot vinnaren av Fish - Gasquet i kvarten.

Intressanta möjliga kvartar skulle vara:
Söderling - Djokovic
Berdych - Nadal
Federer - Davydenko

Sen i semifinalerna skulle det kunna bli:
Murray - Söderling
Federer - Nadal

Vilka mumsbitar!
Senast redigerad av moviemovie 2010-08-19 kl. 03:59.
Citera
2010-08-19, 11:30
Medlem
FaderFourahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Vilka matcher det bjuds på i nästa omgång!
Fish - Gasquet
Gulbis - Murray
Söderling - Roddick
Nalbandian - Djokovic

Nadal - Benneteau
Baghdatis - Berdych
Federer - Kohlschreiber
Ferrer - Davydenko

Nalbandian - Djokovic blir en höjdare och inte minst Söderling - Roddick. Murray är väl den som har mest "tur" med lottning denna gång. Vinner han mot Gulbis ställs han mot vinnaren av Fish - Gasquet i kvarten.

Intressanta möjliga kvartar skulle vara:
Söderling - Djokovic
Berdych - Nadal
Federer - Davydenko

Sen i semifinalerna skulle det kunna bli:
Murray - Söderling
Federer - Nadal

Vilka mumsbitar!

Får hoppas på Söderling vs. Federer i final då Där Federer gärna får förnedra våran tappra svensk.

RF MOT FÖRSTAPLATSEN!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in