2009-03-08, 22:29
Medlem
FredPhelpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Varför använder inte Sverige psykningarna som morot istället för att gnälla som kärringar? Eller skicka upp en svensk på läktaren och grymta åt israelerna?
För att Sverige är ett jävla gnäll land.

Israelerna reser hem och lämnar Malmö bakom sig. Dom är säkert nöjda.
Citera
2009-03-08, 22:38
Medlem
Andra gången dom är i kvarten så visst fan är dom nöjda, nu förmodligen hemma match i Tel-Aviv emot Ryssland.
Sverige får sikta in sig på kval, kan bli Uzbeckistan, Japan, Australien, Indien.
Citera
2009-03-08, 23:36
Medlem
Sufferstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
eftersom man i längden alltid blir bedömd efter vad man gör och hur man bär sig åt - att förbli hatade i tusen och åter tusen år.
Exakt! Det är ju detta som är så tröttsamt när judar diskuteras, att judarna skulle varit hatade och förföljda i tusentals år utan anledning !
Det fattar väl fan vem som helst att folk inte bara vaknar upp och börjar hata nån eller något utan jävligt bra anledning.
Citera
2009-03-08, 23:53
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Varför använder inte Sverige psykningarna som morot istället för att gnälla som kärringar? Eller skicka upp en svensk på läktaren och grymta åt israelerna?

Därför att det är under vår värdighet, tyvärr. Vi är hela planetens egen lilla sjuksköterska och daddare, då klarar man sig inte i stora stygga Världen. Ett par stycken "achtung juden" mitt i långskånkens uppkast hade räckt. Öga för öga. (hade nog räckt med en dylik... )

Tyvärr måste man ge cred till båda israelerna idag (om vi betraktar de som tennisspelare och lämnar de mänskliga hänsynen därhän) - spelade mycket bra på de viktiga bollarna och på toppen av sin förmåga. Det som retar mig mest är att Robin Söderläge antagligen är med och gnor på ATP-cirkusen fr o m i morgon igen (Memphis?) - inte speciellt "skadad" - hoppas jag har fel.
Citera
2009-03-09, 01:57
Medlem
Man blir ju mest förbannad på demonstranterna som förstör en fest utan dess like. Palestinierna och kickersena har förstört för oss än en gång. Vi hade definitivt vunnit med bra stöd i ryggen. Arg arg arg förbannad förbannad förbannad!
Citera
2009-03-09, 14:00
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Därför att det är under vår värdighet, tyvärr. Vi är hela planetens egen lilla sjuksköterska och daddare, då klarar man sig inte i stora stygga Världen. Ett par stycken "achtung juden" mitt i långskånkens uppkast hade räckt. Öga för öga. (hade nog räckt med en dylik... )

Tyvärr måste man ge cred till båda israelerna idag (om vi betraktar de som tennisspelare och lämnar de mänskliga hänsynen därhän) - spelade mycket bra på de viktiga bollarna och på toppen av sin förmåga. Det som retar mig mest är att Robin Söderläge antagligen är med och gnor på ATP-cirkusen fr o m i morgon igen (Memphis?) - inte speciellt "skadad" - hoppas jag har fel.

Miami´s super nio/ ATPWorlTour1000 tävling är vad som gäller från och med Onsdag denna vecka. Robin Söderling är seedad som nr 16 i tävlingen och har alltså INTE lämnat återbud pga skada. Om han från Onsdag är klar att tävla på 100% nivå tippar jag på att han hade varit klar till 95 % minst under DC helgen oxå, vilket hade räckt lätt för att slå framförallt Levy...

Såg även att Wilander passade på att ge de spelare som ej ställde upp en rejäl känga i aftonbl idag. Han verkade riktigt bitter och Tomas Johansson var inte heller munterheten själv i sin kommentar om vad han tycker om Pim Pim "det väljer jag att säga till honom öga för öga".

Underförstått stod det i texten att Wilander och co dissade pim pim helt på att han tidigare lämnat återbud och att de gjorde det enbart för att "markera att du ska inte komma här o tro du kan komma o gå som du vill"

Wilanders stolthet kan ha kostat oss en plats i DC´s world group...
Senast redigerad av Kitzbühel 2009-03-09 kl. 14:04.
Citera
2009-03-09, 14:12
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
- - -
Underförstått stod det i texten att Wilander och co dissade pim pim helt på att han tidigare lämnat återbud och att de gjorde det enbart för att "markera att du ska inte komma här o tro du kan komma o gå som du vill"

I sak har du väl rätt antar jag, men ligger det inte någonting vettigt i den inställningen? Hur många hästar hemma har man om man 48 timmar före matchstart sätter sig i bilen, och sedan ringer TV 4 för live-bilder med krokodiltårar och allt när man "fått nobben"?

"Du är Pim-pim, Pim-pim... inte Federer..." typ.

Hellre en Wille med liiiite Jante-slagsida, än t ex en Ashe som -84 lät Connors kasta grova glåpord emot honom, apropå kaptener helt utan stolthet alltså...
Citera
2009-03-09, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Miami´s super nio/ ATPWorlTour1000 tävling är vad som gäller från och med Onsdag denna vecka. Robin Söderling är seedad som nr 16 i tävlingen och har alltså INTE lämnat återbud pga skada. Om han från Onsdag är klar att tävla på 100% nivå tippar jag på att han hade varit klar till 95 % minst under DC helgen oxå, vilket hade räckt lätt för att slå framförallt Levy...

Såg även att Wilander passade på att ge de spelare som ej ställde upp en rejäl känga i aftonbl idag. Han verkade riktigt bitter och Tomas Johansson var inte heller munterheten själv i sin kommentar om vad han tycker om Pim Pim "det väljer jag att säga till honom öga för öga".

Det är väl ingen nyhet, liksom så att Indian Wells hade varit perfekt när Malmöiterna spårade ur.
Citera
2009-03-09, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragge1
Man blir ju mest förbannad på demonstranterna som förstör en fest utan dess like. Palestinierna och kickersena har förstört för oss än en gång. Vi hade definitivt vunnit med bra stöd i ryggen. Arg arg arg förbannad förbannad förbannad!
Du är inte ensam.
Citera
2009-03-09, 23:09
Medlem
stukas avatar
Men vad sysslar bollflickan med egentligen? Jag vet inte om nån nämnt det men nu var det ju så att hon inte bara "rörde" sig, utan sprang nere vid skyltarna innan poängen var slut.

Jag är säker på att detta inte påverkade Levy nåt nämnvärt men nu fick han ju ett legitimt skäl att klaga..
Citera
2009-03-10, 22:09
Medlem
Citat:

Indian Wells startar på torsdag, jo, Robin spelar i andra omgången, får hoppa över första pga hans bra ranking.
Citera
2009-03-13, 13:16
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Indian Wells startar på torsdag, jo, Robin spelar i andra omgången, får hoppa över första pga hans bra ranking.

En av mina favoritturneringar, det här ska bli skoj.

Hyfsat startfält givetvis:
http://www.bnpparibasopen.org/3/players/default.asp

Sen ska tydligen Federer bli farsa. Frågan är om han lär bli en bättre eller sämre tennisspelare av det. Jag gissar på det sistnämnda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in