2009-03-30, 14:57
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Jag hoppas inte Nadal blir en ny Federer som vinner ALLT 2-3 år och är ohotad på toppen. Grussäongen väntar runt hörnet och alla vet hur överlägsen han är på det röda gruset. Vem ska slå han på grus? Dock har jag mina förhoppningar att Murray ska ta ytterligare ett steg och börja leverera i de stora tävlingarna. Djokovic har en bit kvar till toppformen från ifjol, men den kommer. Federer behöver snabbt som ögat en vinst mot Nadal för att bryta förlust förbannelsen. Finns dock en risk han tappar ännu mer mark nu då han ska bli farsa.

Tror ärligt inte Nadal kommer hålla för att vinna så mycket framöver. Kroppen hans kommer brytas ner framöver så han tvingas nog spela mindre och mindre och därigenom tappa lite tempo och inte kunna hålla samma klass som innan.

Tippar dock på att vi får se Nadal i absoluta toppen ca 2 år till..
Citera
2009-03-30, 15:18
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Tror ärligt inte Nadal kommer hålla för att vinna så mycket framöver. Kroppen hans kommer brytas ner framöver så han tvingas nog spela mindre och mindre och därigenom tappa lite tempo och inte kunna hålla samma klass som innan.

Tippar dock på att vi får se Nadal i absoluta toppen ca 2 år till..

Har du sett Nadal spela på sistone eller är det bara en massa skitsnack som alla andra för...??
Killen rör oerhört bra på banan och har lättat på sitt spel nåt så enormt. Han rör sig mkt bättre än tidigare år. Visst hans små skador kan vara en biverkning av hans slitspel som han hade men iom att han anpassar sig bra nuförtiden så tror jag och hoppas att vi får se Nadal en lång tid framöver.
Citera
2009-03-30, 16:34
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Har du sett Nadal spela på sistone eller är det bara en massa skitsnack som alla andra för...??
Killen rör oerhört bra på banan och har lättat på sitt spel nåt så enormt. Han rör sig mkt bättre än tidigare år. Visst hans små skador kan vara en biverkning av hans slitspel som han hade men iom att han anpassar sig bra nuförtiden så tror jag och hoppas att vi får se Nadal en lång tid framöver.

Ifrågasätt aldrig tennisoraklet
Citera
2009-03-30, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Ifrågasätt aldrig tennisoraklet

Björn Hellberg har väl knappast ett konto här?
Citera
2009-03-30, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Björn Hellberg har väl knappast ett konto här?
Säg inte det
Citera
2009-03-30, 18:40
Bannlyst
Hur Nadals hälsa i kroppen kommer vara efter några år går ju självklart att spekulera i, men hans fysik är ju ett under så jag tror vi kommer få se han i många år till.
Citera
2009-03-30, 20:05
Medlem
Nadal möter just nu Gil och blir ordentligt pressad i första set.

Strongt av Nadal nu!
Senast redigerad av TbWW3ift 2009-03-30 kl. 20:09.
Citera
2009-03-30, 20:14
Medlem
Castlevanias avatar
Och som vanligt tar Nadal god tid på sig mellan bollarna. Denna domare tordes utge en varning. Bra gjort!
Citera
2009-03-30, 20:17
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Visst, Nadal spelade mer påfrestande för kroppen förr, men det går inte att komma ifrån att han är en av de spelare som springer mest under en säsong. Han rör sig ju till exempel inte i närheten så bra som Federer gör. Även Murray spelar mindre påfrestande än vad Nadal gör. Nadal har ju redan problem med sina knän, så om de håller i mer än 3 år till så är det ett mirakel.
Citera
2009-03-30, 20:25
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Han rör sig ju till exempel inte i närheten så bra som Federer gör.

Nadal går runt en hel del för att slå forehand, därav en del sidledsrusher. Dock ska jag tala om att det är Federer som får löpa åtskilliga mil då han möter Nadal.
Citera
2009-03-30, 20:29
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Nadal går runt en hel del för att slå forehand, därav en del sidledsrusher. Dock ska jag tala om att det är Federer som får löpa åtskilliga mil då han möter Nadal.
Nadal springer mer än Federer då de möts
Citera
2009-03-30, 22:04
Medlem
pirates avatar
Jag undrar hur fan kan A-rods axel vara så skadefri när han servar i de hastigheterna som han gör...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in