2010-08-04, 16:49
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery
Bra fråga, inte längesen björkman och Johansson la av. På rak arm kan man ju i alla fall säga att björkman skulle vara vår bästa dubbelspelare om han klev in idag.

Jag tror i alla fall att Johansson och ev Björkman är bättre singelspelare också, men är osäker på hur bra tränade dem är. Edberg kan jag inte uttala mig om, var ju längesen han slutade och har inte sett något av han.

Om han klev in idag är han då tillräckligt tränad för att vara bättre en Lindstedt, Aspelin och Brunström?

Alla tre är bra topp 50 lirare i dubbel.

Men ge han två nya knän och några månader hårdträning så är han nog med i leken igen!
Citera
2010-08-05, 13:23
Medlem
Embas avatar
Jag har sett det cirkulerat lite på nätet om en snubbe vid namn Nick som tydligen ska vara en talang och han vill spela för Sverige?!

Någon som vet något?
Citera
2010-08-05, 13:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Jag har sett det cirkulerat lite på nätet om en snubbe vid namn Nick som tydligen ska vara en talang och han vill spela för Sverige?!

Någon som vet något?

Nick Lindahl

Jag har aldrig hört att han vill spela för Sverige. Jag vet inte hur talangfull han är egentligen. Han är 22 år och har inga större meriter.
Citera
2010-08-05, 13:30
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nick Lindahl

Jag har aldrig hört att han vill spela för Sverige. Jag vet inte hur talangfull han är egentligen. Han är 22 år och har inga större meriter.

Okej, vilka lirar han för nu?

Synd, jag fick förhoppningar om att det skulle dyka upp en supertalang inom kort!

Edit: Med en snabb google så fick jag fram det!

Edit: Nuvarande ranking: 830....
Senast redigerad av Emba 2010-08-05 kl. 13:34.
Citera
2010-08-05, 15:08
Medlem
Kongo_89s avatar
nalbandian blir farlig i us open...de vill jag lova...va den spelare som avgjorde argentinas dc match mot ryssland...sen nu har han imponerat i legg mason och inatt slog han enkelt stan wawrinka.

blake är oxå på tillbaka vägen men han måste jobba lite till för att få bitarna på plats.

fish,nalbandian,blake...där är några outsiders som kan gå långt i us open
Citera
2010-08-05, 16:52
Medlem
HypisHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Okej, vilka lirar han för nu?

Synd, jag fick förhoppningar om att det skulle dyka upp en supertalang inom kort!

Edit: Med en snabb google så fick jag fram det!

Edit: Nuvarande ranking: 830....

http://www.atpworldtour.com/Tennis/Players/Li/N/Nick-Lindahl.aspx
Citera
2010-08-05, 17:17
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
nalbandian blir farlig i us open

Får Nallen ens vara med och leka? Hans ranking kan inte vara mycket att hänga i granen just nu. Men ett wild card borde han få tycker man, om de nu inte ger bort alla till lovande amerikaner.
Citera
2010-08-05, 20:39
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Får Nallen ens vara med och leka? Hans ranking kan inte vara mycket att hänga i granen just nu. Men ett wild card borde han få tycker man, om de nu inte ger bort alla till lovande amerikaner.

just nu har han 45p från washington vilket kmr göra att han klättrar till 101 plats på rankingen. sen får vi se vad som händer i rogers cup och cincy. han håller ju top 30 klass när han väl spelar.

http://www.atpworldtour.com/Tennis/Players/Top-Players/David-Nalbandian.aspx?t=pa

de spelare han förlorat mot har varit alla top 30. dock nu i senaste dcn slog han bode youhzney och davy! de talar för en klar positiv formkurva...nu väntar chudinelli i washington och där har han god chans. vinner han den matchen kan en fin match på pappret vänta mellan Roddick och just nalbandian
Citera
2010-08-06, 12:52
Medlem
Castlevanias avatar
ES skriver att Lendl gör comeback inom tennisen, dock på veterantouren i oktober. Rätt intressant kommentar av McEnroe:

- Oh boy, jag ser verkligen fram emot det. Vi hade några riktigt bra matcher mot varandra men det har gått lång tid och han inte spelat på 15 år så vi ska "diskutera" ett par saker, både på och utanför banan, säger McEnroe i ett pressmeddelande.

Om man fått vara en fluga på den väggen. Kan det vara så att det allmänna ogillandet av Lendl resulterade i att han inte fick den uppskattning han förtjänar? Känns som han fått stå i skuggan av andra storheter enbart pga hans tråkiga personlighet. Han vann trots allt 8 GS-titlar och totalt 94 singeltitlar som aktiv.
Citera
2010-08-06, 13:08
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania

Kan det vara så att det allmänna ogillandet av Lendl resulterade i att han inte fick den uppskattning han förtjänar? Känns som han fått stå i skuggan av andra storheter enbart pga hans tråkiga personlighet. Han vann trots allt 8 GS-titlar och totalt 94 singeltitlar som aktiv.

Lendl var en maskin, både på och utanför banan. Knappt ett leende när han vann en GS-final. Så det är väl därför han inte var så värst omtyckt, att vinna titlar var det som räknades för honom. Det ska bli kul att se hur han kommer att bete sig på veterantouren, Ivan den förskräcklige kanske är ett riktigt charmtroll numera!
Citera
2010-08-06, 14:50
Medlem
Maglors avatar
Nalbandian - Simon i kvart i Washington. Vilken jävla favoritmatch. Nästan värt att inte supa utan streama matchen i natt istället!
Citera
2010-08-06, 15:29
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maglor
Nalbandian - Simon i kvart i Washington. Vilken jävla favoritmatch. Nästan värt att inte supa utan streama matchen i natt istället!

Kul att Nallen är tillbaka, förhoppningsvis håller han sig skadefri ett par månader den här gången. Kanonmatch som sagt, men tyvärr vankas det kalas idag, så jag får skippa den drabbningen.

Jag är lite nyfiken på del Potros form inför US Open, han ska tydligen göra comeback nästa vecka. Men att han ska försvara titeln är nog för mycket begärt. Jag kommer att hålla alla tummar jag har på Roddick, han är värd ännu en GS-titel innan han lägger av. Om han slipper stöta på sitt spöke (Federer) tror jag att han har en bra chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in