2010-08-06, 20:16
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Kul att Nallen är tillbaka, förhoppningsvis håller han sig skadefri ett par månader den här gången. Kanonmatch som sagt, men tyvärr vankas det kalas idag, så jag får skippa den drabbningen.

Jag är lite nyfiken på del Potros form inför US Open, han ska tydligen göra comeback nästa vecka. Men att han ska försvara titeln är nog för mycket begärt. Jag kommer att hålla alla tummar jag har på Roddick, han är värd ännu en GS-titel innan han lägger av. Om han slipper stöta på sitt spöke (Federer) tror jag att han har en bra chans.

fasst han måste höja sig nu...torsk mot simon va inget styrke besked...samtidigt var de ett styrkebesked från simon som verkar fått ordning på sina skelett ben. (dom är ju skit smala!)

många skade herrar som börjar slå tillbaka nu. vad näst? davydenko och del potro :P dessutom håller berdych på att torska mot malisse som igår oxå slog isner! visst älskar vi X-man?
http://www.youtube.com/watch?v=Oe6uLXaAnhQ

(ursäkta att jag inte kan stoppa länka denna :P)
Citera
2010-08-06, 20:30
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
fasst han måste höja sig nu...torsk mot simon va inget styrke besked...samtidigt var de ett styrkebesked från simon som verkar fått ordning på sina skelett ben. (dom är ju skit smala!)

många skade herrar som börjar slå tillbaka nu. vad näst? davydenko och del potro :P dessutom håller berdych på att torska mot malisse som igår oxå slog isner! visst älskar vi X-man?
http://www.youtube.com/watch?v=Oe6uLXaAnhQ

(ursäkta att jag inte kan stoppa länka denna :P)

Den har jag helt missat! Vafan hände!
Citera
2010-08-07, 03:38
Medlem
Kongo_89s avatar
nallen vann en riktig slarv match mot simon. lägger man ihop hans poäng så ligger han just nu 77a (om jag såg rätt)

han möter vinnaren av cilic tipsarevic i semi.
sjukt hur en 500 tunering med många bra top 15 spelare lyckats under prestera...vem hade trott på malisse vs baggen och nallen vs cilic eller tipsarevic?

malisse slog idag berdych,baggen slog verdasco,cilic slog fish och tipsarevic slog querrey i sina åttondelar. så skrällarna bara fortsätter i washington.

samtidigt inför rogers cup läste jag nu att nadal och djokovic ska bilda dubbel par...världs 1an och 2an i singel spelar dubbeln ihop, när hände de senaste :P?
Citera
2010-08-07, 10:45
Bannlyst
Fan jobbar för mycket för att kunna följa tennisen, vad gör Federer? Spelar han några mindre turneringar? Eller väntar han in Masters och US open?

Kanske officiellt på skadelistan eller nåt?
Citera
2010-08-07, 11:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery
Fan jobbar för mycket för att kunna följa tennisen, vad gör Federer? Spelar han några mindre turneringar? Eller väntar han in Masters och US open?

Kanske officiellt på skadelistan eller nåt?

Det senaste är att han har tagit in en ny tränare i sin stab.
http://www.dn.se/sport/roger-federer-testar-ny-tranare-1.1143548

Skulle gissa på att han ligger i hårdträning just nu inför US Open.
Citera
2010-08-07, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det senaste är att han har tagit in en ny tränare i sin stab.
http://www.dn.se/sport/roger-federer-testar-ny-tranare-1.1143548

Skulle gissa på att han ligger i hårdträning just nu inför US Open.
Han lär ju spela masters turneringarna, kanske vill försvara cincinnati titeln från i fjol.
Citera
2010-08-07, 18:18
Medlem
Kongo_89s avatar
lottningen till rogers cup finns nu uppe på atps hemsida. söderling har en rätt bra lottning.
fasst de kan samtidigt bli lite problem. gulbis väntar troligtvis i 1a matchen....letten är kapabel till mkt men ska han slå söderling måste han va på topp å svensken ska ha en dålig dag. i nästa match kan nalbandian vänta...nallen är som sagt i semi i washington och om han har motivationen är han en mardrömsmotståndare. men de är humöret som avgör om han vill eller inte.

annars kan de bli en enkel resa för söderling till kvarten där han möter troligtvis murray. väldigt intressant match och skotten har fortfarande inte hämtat sig sen AO förlusten mot federer. söderling har alltså stora chanser att nå semi-där väntar isåfall nadal...fördel att matchen spelas på HC visst men jag tror ändå nadal lärt sig av sina misstag.
Citera
2010-08-07, 18:29
Medlem
Vobblers avatar
Förhoppningsvis har Robin vilat upp sig ordentligt inför hardcourt-säsongen i US. Han var jävligt sliten och grinig i Båstad, så be till alla gudar som finns att han mår bättre nu.
Om det nu blir så att han får möta Murray i kvarten får vi hoppas på en liknande uppvisning som vi såg i Indian Wells i början av året. Det första setet är det bästa jag har sett Robin spela, Murray blev helt bortsopad av Söderlings POWAH!
Citera
2010-08-08, 23:33
Medlem
Kongo_89s avatar
nalbandian vinner leg Mason efter vinnst i 2 raka set mot baggen. 6-2 7-6 blev slutsiffrorna från en ganska sevärd tillställning. nalbandian får in många returer och baggen får hela tiden göra sitt yttersta på både 1a å andra 2a serven för att inte bli pressad från första boll.

nalbandian som var 117 rankad blir nu nr 45 (!) och om vobbler tivilade förut om hans deltagande för USO så borde han tänak om :P fasst han har ju kämpat med skador så länge så de skulel inte förvånas om en ny kom lagom till USO...

ni kanske har förstått att nallen är en av mina favorit spelare på touren. han tillhör de där gamla gardet med federer,hewitt,roddick. han va alltid en slug räv som ingen ville möta...inte ens federer kunde rå på han till en början men tittar man på deras h2h idag så leder F med 10-8....

samtidigt är han tsm davydenko en av de spelare som förtjänar en gs innan de lägger av. (enligt mig iaf)

ska bli intressant nu om han kan hålla i formen. han möter ferrer i 1 rundan i Rogers Cup och kanske sedan står på andra sidan nät mot Söderling i 3e rundan
Citera
2010-08-09, 13:29
Medlem
Underbart med Nalbandians seger! Han är en fröjd att skåda, slår bollen så rent. Om han får vara skadefri är han tillbaks på topp 10 inom snar framtid.

Masters 1000 igen nu då, kul! Har längtat efter lite tennis action, Bellucci-Gulbis i första rundan ojoj vilken fiesta.
Citera
2010-08-09, 22:46
Medlem
Embas avatar
Soda och Jarkko lirar dubbel mor Benneteau och LLodra ikväll! Blir nog en tuff uppgift.

Det är väl inte skit ofta Robin spelar dubbel, Eller är det något jag missat helt?
Citera
2010-08-10, 16:44
Medlem
Kongo_89s avatar
söderling möter gulbis IDAG kl 15 (toronto tid) vilket blir väl +6 här...alltså typ kl 21 ikväll!

fan sitter vi å sover här hemma eller :P? (bra vecka för mig då man är ledig ifrån jobbet å allt )

http://www.atpworldtour.com/posting/2010/421/op.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in