2013-05-08, 21:45
Medlem
Cilangs avatar
Det var väl helvete att man skulle missa Djokovic - Dimitrov! Ville dock att Djokovic skulle vinna då han är bland mina favoritspelare på singeltouren. Blir lite ledsen när jag hör att publiken behandlade han dåligt, vad var det som hände? Och spelade Djokovic dåligt?
Citera
2013-05-08, 21:52
Medlem
Levi.xps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Det var väl helvete att man skulle missa Djokovic - Dimitrov! Ville dock att Djokovic skulle vinna då han är bland mina favoritspelare på singeltouren. Blir lite ledsen när jag hör att publiken behandlade han dåligt, vad var det som hände? Och spelade Djokovic dåligt?

Dom buade åt honom när han skadade anklen, dom tyckte han överdrev antagligen. Men det är ju Madridfans, dom vill ju se Nadal vinna titeln. Och när han vann andra settet så skrek han "Nu kommer ni att suga min kuk" haha.. Som jugge skrattade jag som fan när man hörde det live.

Nole spelade inte dåligt, det var bara Dimitrov som just då, hade svaret på allt.
Senast redigerad av Levi.xp 2013-05-08 kl. 21:56.
Citera
2013-05-08, 22:15
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levi.xp
Dom buade åt honom när han skadade anklen, dom tyckte han överdrev antagligen. Men det är ju Madridfans, dom vill ju se Nadal vinna titeln. Och när han vann andra settet så skrek han "Nu kommer ni att suga min kuk" haha.. Som jugge skrattade jag som fan när man hörde det live.

Nole spelade inte dåligt, det var bara Dimitrov som just då, hade svaret på allt.

Där ser man. Haha, hoppas det kommer på youtube snart då. Okej kul ändå att Dimitrov börjar komma igång på riktigt!
Citera
2013-05-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av resievil
han delar den med lendl tror jag? hehe, rafa har 3 finaler av 4 möjliga där.

kolla på denna poäng, rafa knäcker fysikens lagar, igen. http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=fHVOZ2lQpeI#t=27 s

Nej Nadal leder, Federer är tvåa. Sen såg ju touren annorlunda ut på Lendl's tid och det kanske beror på hur man räknar, men rent officiellt så är det Nadal som är etta.

Citat:
Ursprungligen postat av Levi.xp

HAHA tack för översättningen, underbart kul. Helt rätt också, riktig skitpublik enligt mig. Gör man illa sig när man spelar så är det ju klart man kollar så det är okej, man vill ju liksom inte spela vidare och riskera att skada sig allvarligt.

Ganska spännande på övre halvan nu när Djokern är ute. Ska Murray lyckas ta sig till sin första grusfinal, chansen är ju större än någonsin nu när han slipper alla sina tre största konkurrenter. Jag hoppas att Dimitrov fortsätter att spela bra, sen om det räcker är en annan sak, frågan är om han orkar. Wawrinka är inte att leka med just nu. Som förövrigt också har en bra chans att nå final, han har inte haft några speciella svårigheter med Murray tidigare samt att han trivs bättre på grus än skotten. Dock så är Tsonga ett svårt hinder. Men roligast av allt tycker jag är att någon av Dimitrov, Wawrinka och Tsonga kommer att gå långt förhoppningsvis, gillar alla tre, de spelar härlig tennis.
Citera
2013-05-09, 19:13
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Roligt att se den nya unga generationen sätta toppspelarna på plats. Såg bara sista set. Federer spelade riktigt tamt och gjorde alldeles för många enkla misstag men helt klart en stor seger för Nishikori.

Wawrinka vs Dimitrov kan bli en höjdare om ett par timmar.

Citat:
Efter att ha läst om Tomic's pappa så tycker man ju bara synd om Bernard, kan få hela sin karriär (och liv) förstörd av en dålig förälder. Hoppas verkligen denna incident blir vändpunkten och att han hittar en bra tränare för honom. Tekniskt sett så är han inte lika bra som Dimitrov men det finns många sätt man kan vinna tennismatcher på.

Yep, det vore sorligt om Tomics karriär stannar av helt pga sin mer eller mindre galna pappa. Enligt Drouet har pappan även gett sig på Bernard några gånger senast förra veckan då han ska slagit till Bernard och fått honom att blöda runt munnen. Hur mycket som stämmer vet man ju inte men en sak är klar han måste bort från sin farsa, men det kan inte vara det lättaste när hans pappa har varit med från första början.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2013-05-09 kl. 19:30.
Citera
2013-05-09, 23:01
Medlem
Riktigt stark insats av Wawrinka igen, vid 3-3 i andra såg det dystert ut. Tsonga lär behöva spela på topp för att hänga med honom. De brukar spela otroligt jämnt så det kommer bli en kanonmatch tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Roligt att se den nya unga generationen sätta toppspelarna på plats. Såg bara sista set. Federer spelade riktigt tamt och gjorde alldeles för många enkla misstag men helt klart en stor seger för Nishikori.

Wawrinka vs Dimitrov kan bli en höjdare om ett par timmar.

Yep, det vore sorligt om Tomics karriär stannar av helt pga sin mer eller mindre galna pappa. Enligt Drouet har pappan även gett sig på Bernard några gånger senast förra veckan då han ska slagit till Bernard och fått honom att blöda runt munnen. Hur mycket som stämmer vet man ju inte men en sak är klar han måste bort från sin farsa, men det kan inte vara det lättaste när hans pappa har varit med från första början.

Federer är jag faktiskt för första gången ganska orolig för. Så länge han har motivation så kommer han fortsätta men frågan är hur länge han kommer att ha motivation, om han fortsätter spela på denna nivån som han gjort efter sedan mitten av AO tills idag så kommer han tappa ordentligt och frågan är om han inte lägger av trots allt om han känner att han inte kan ta sig längre än en kvartsfinal i en grand slam (jag tycker att han borde förlorat i kvarten i AO om nivån på ATP-touren hade varit som den bör vara).

Angående Tomic så har jag läst allt om honom som jag hittat. Med tanke på Bernard's beteende så verkar det ganska troligt att han blir misshandlad av sin far.
Senast redigerad av terribilis 2013-05-09 kl. 23:07.
Citera
2013-05-10, 18:51
Medlem
Nu har Kei Nishikori slagit Fedex, inte dåligt. Ett av hans mål med karriären sa japanen efter matchen.
Citera
2013-05-10, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Ja, Tillström måste vara väldigt nöjd med tennisens nästa storstjärna.

Jag är ända förvånad och väldigt imponerad av Dimitrovs mentala styrka som han visar upp. Det har ju annars varit en svag punkt i hans spel. Han har vikt ner sig ett antal gånger och verkligen haft svårt på de viktiga bollarna. Gång på gång misslyckat med att stänga matcher och sen bara falla igenom. Senast i IW spelade han ruggigt bra tennis mot just Djokovic fram till när han skulle serva för första set. Jag har för mig att han gjorde hela fyra dubbelfel i det gamet. Jag täntke "Inte nu igen..va fan sysslar snubben med". Sen hade han inget att sätta mot i andra som han förlorade med 6-1.

Känns som att den stora vändpunkten kom i Monte Carlo där han mycket väl kunde slagit ut Nadal. Han visade precis som idag upp ett stort varierat spel självsäkerhet lugn och en otrolig mognad ute på banan.
Snarare att han inte varit skadad på länge, framgångar kommer inte över en natt.
Citera
2013-05-10, 23:12
Medlem
Det vill sig inte för Murray på grus. Det är nån sorts spärr som han måste få bort ur huvudet, spelmässigt så borde grus passa honom med tanke på hur han rör sig osv, konstigt att det låser sig för honom på grus tycker jag. Vill han nån gång bli etta i världen så måste han bli bättre på grus annars kommer han aldrig att nå dit. Han behöver inte vinna FÖ, vilket han nog aldrig kommer att göra men att nå final när han slipper möta alla spelare som är topp5 är ett måste om han vill bli etta nån gång.

Otroligt vad Nadal måste ha haft ont i knäet idag, han ville verkligen inte bolla mycket med Ferrer. Svagt av Ferrer att inte ta vara på sina chanser också. När han möter Nadal så är han ungefär som Englands fotbollslandslag i mästerskap, han bränner sina straffar

Tsonga och Wawrinka strax, undrar när den matchen tar slut? Kollar man på deras tidigare möten så kan det mycket väl bli en match på tre timmar

Synd att Berdych nöjer sig att slå toppspelarna i enstaka matcher, oavsett vem han möter i semi så är det svårtippat, vi får se hur det ser ut mellan Wawrinka och Tsonga nu.
Citera
2013-05-11, 00:37
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det vill sig inte för Murray på grus. Det är nån sorts spärr som han måste få bort ur huvudet, spelmässigt så borde grus passa honom med tanke på hur han rör sig osv, konstigt att det låser sig för honom på grus tycker jag. Vill han nån gång bli etta i världen så måste han bli bättre på grus annars kommer han aldrig att nå dit. Han behöver inte vinna FÖ, vilket han nog aldrig kommer att göra men att nå final när han slipper möta alla spelare som är topp5 är ett måste om han vill bli etta nån gång.

Han har tagit sig åt höften i veckan. Så han hämnas nog av nån skada. Murray kan nog lära sig att spela på grus tids nog. Han får svårt att nå första platsen. Så bra är han inte. Inte i dagsläget iaf.

Kul att Dimitrov går bra på gruset. Set av Nadal och nu senast seger mot Djokern. Tunga meriter som måste betyda mycket för självförtroendet. Hoppas det inte stiger honom åt huvudet dock.
Citera
2013-05-11, 03:01
Medlem
Andujar slog ut Kei

När var det senast en WC spelare var framme i final i en mastersturnering? Har det ens hänt eller går Nadal till final på metalt WO från Andujar? Annars måste jag säga att detta har varit en trist turnering, vet inte om det beror på att INGA av spelarna jag följer ens tog sig till kvarten

Tomic, Dolgopolov och Goffin ut i 1:a rundan

Janowicz och Raonic ut i 2:a

Dimitrov ut i 3:e
Citera
2013-05-11, 10:30
Medlem
Håller med om att turneringen har varit lite sval. Höjdpunkten tycker jag var när Dimitrov slog Djokovic, det var roligt att se.

Andujar kommer inte lämna mental WO mot Nadal för han vet att han kan spela emot honom han har pressat honom rejält i ett set i FÖ och det när Nadal var i högform. Men det vet Nadal också och det kommer vara en nackdel för Andujar.

Att Tomic, Dolgopolov och Tipsarevic skulle åka direkt var väntat då alla tre fick sin uppladdning förstörd av Tomic's pappa.

Nishikori vann mest för att Federer var dålig, den som har imponerat mest av spelarna utanför topp10 är Wawrinka utan tvekan. Kommer bli en intressant match mellan honom och Berdych.

Dimitrov åkte ut mot en väldigt bra spelare och inte för att han spelade dåligt, han spelade faktiskt bra och hade nog slagit de flesta. Men bättre fysik krävs för att gå långt i turneringar.

Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Han har tagit sig åt höften i veckan. Så han hämnas nog av nån skada. Murray kan nog lära sig att spela på grus tids nog. Han får svårt att nå första platsen. Så bra är han inte. Inte i dagsläget iaf.

Kul att Dimitrov går bra på gruset. Set av Nadal och nu senast seger mot Djokern. Tunga meriter som måste betyda mycket för självförtroendet. Hoppas det inte stiger honom åt huvudet dock.

Att det skulle "stiga honom åt huvudet" tror jag inte på. Isåfall så skulle allt snack om "baby Federer" redan ha gjort det.

Får han träna upp sig och spela lite 250-turneringar och verkligen lära sig att slita till sig matcher och vinna sin första titel så kommer det lossna ordentligt för honom. Han måste lära sig vinna när han spelar dåligt, men för att göra det så måste han till att börja med vara starkare fysiskt, den mentala biten kommer med matchträning.
Senast redigerad av terribilis 2013-05-11 kl. 10:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in