2010-07-30, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Nån av semifinalisterna i Cincinati tippar jag som vinnare av US Open, Roddick, Robbin och Murray känns som ganska säkra kort att gå långt, sen har vi Fish och Querry som spelar på hemmaplan. Nadal, Federer och Djoker känns lite som fisk eller fågel, det kan gå bra men det kan även gå illa.

Nu inför US Open serien rankar jag nog som följer:

1 Murray (dags att ta den där GS titel nu)
2 Federer (enbart på gamla meriter)
3 Roddick (har spelat riktigt bra på HC i år)
4 Nadal (som vanligt går han på ren vilja fram till kvarten, därefter beror det på vem han möter)
5 Robbin (Med en låg felprocent tror jag på minst semi, med en hög felprocent kan det bli respass)
Murray måste få tillbaka sin gamle tränare Brad Gilbert, det är han som gjorde honom till en stjärna.
Federer blir spännande med Paul Annaconne, väldigt sympatisk tränare, dock bäst i dubbel.
Roddick har inte varit lika bra i år, vi får se.
Nadal verkar frisk och tror han vinner US Open ganska enkelt, Del Potro kan knappast vara i storslag efter armskadan.
Robin för sikta på en kvartsfinal i US Open, det vore bra för chansen att få komma med till Masters.
Fish kan bli farlig, men jag tror inte han rår på Nadal.
Citera
2010-07-30, 16:54
Bannlyst
haha Federer har gjort några dåliga turneringar, inget som säger att han är slut. Det var bara några månader sen han förnedrade murray i australien. Att Murray skulle vara favorit före Federer är ju ett skämt. Visst han kan utmana, men han har knappast gjort någonting för att visa att han är bättre än federer, även om det gått åt helvette för federer en lång tid nu.

Federer var "utträknad" av många för nåt år sen, vi såg ju vem som kom tillbaka. Det kommer säkert hända igen.
Citera
2010-07-30, 20:47
Medlem
narlysimpeltons avatar
Hur kan man hitta en medioker tennispartner söder om stockholm. Finns det något forum ?
Citera
2010-07-30, 21:15
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Hur kan man hitta en medioker tennispartner söder om stockholm. Finns det något forum ?

Kolla med Pim-Pim....
Citera
2010-07-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Roddick har inte varit lika bra i år, vi får se.

Skulle vara intressant hur du resonerar kring detta? Själv anser jag att Roddick har spelat bättre på HC i år än på länge, han har riktigt bra facit i år.

När han vann Brisbane slog han Berdych i semin och Stepanek i finalen.

När han vann Miami slog han Nadal i semin och Berdych i finalen.

När han gick till final i Wells slog han Robin i semin och kunde mycket väl vunnit finalen mot Ljubicic.

När han gick till final i San Jose slog han Berdych och Querry i kvart och semi.

I AO slog han ut Gonzales och torskade mot Cilic i en tät femsetare.

Jag tror benhårt på Roddick i år, han verkar ha hittat rätt i grundspelet och inger ett större lugn än tidigare.
Citera
2010-07-30, 22:33
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Skulle vara intressant hur du resonerar kring detta? Själv anser jag att Roddick har spelat bättre på HC i år än på länge, han har riktigt bra facit i år.

När han gick till final i Wells slog han Robin i semin och kunde mycket väl vunnit finalen mot Ljubicic.

När han gick till final i San Jose slog han Berdych och Querry i kvart och semi.

Jag tror benhårt på Roddick i år, han verkar ha hittat rätt i grundspelet och inger ett större lugn än tidigare.

håller med. han har en bra HC säsong bakom sig...kunde gått längre i AO om han inte blev så sliten med 2 5settare på raken tror jag. samtidigt kan trycket bli för hårt på honom inför us open. och han glänste inte direkt i atlanta då han torska mot fish....ska bli intressant att följa legg mason som har några namn som kan gå riktigt långt i us open. roddick,berdych,verdasco,cilic,isner,querry
Citera
2010-07-31, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Kolla med Pim-Pim....

Hoppas ändå att han är med i Davis Cup och Stockholm, han var ju en superstjärna, ytterligare en förstörd karriär, stackarn.
Citera
2010-07-31, 06:41
Medlem
Citat:

Enkelt, han har inte spelat lika bra i år i Grand Slam sammanhang som ifjol.
Citera
2010-07-31, 20:02
Medlem
Kongo_89s avatar
undrar om edberg,enqvist,johansson,björkman är bättre singel spelare än vad pim pim,vinci är idag? skulle bli intressant att se vem som vann...

de borde göra ett eget kval till dcn i december om 2a singeln efter robin. elaskovic,pim pim,vinci och några andra kanske? ge berta chansen?
Citera
2010-08-01, 04:45
Medlem
allt.o.ingets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
elaskovic,pim pim,vinci och några andra kanske? ge berta chansen?

Inte Eleskovic, han håller inte på den nivån. Vinciguerra är nog den som har kapacitet att hålla högst standard om han har en bra dag. Pim-Pim skulle såklart också kunna fungera, men jag har inte sett honom alls på väldigt länge nu. Det var väl Stockholm open senast? Vinciguerra känns dock som det bästa valet eftersom han verkar aldrig vara direkt otränad. Skulle han spela många turneringar skulle han troligtvis med en gång ta sig upp på topp-100.
Berta vet jag inte om jag tycker har visat att han ska ha chansen. Han är väldigt osynlig tycker jag.

Jag tycker det ska stå mellan Vinciguerra, Pim-Pim och Christian Lindell. Lindell såg riktigt vass ut i Båstad och hans karriär går spikrakt uppåt. Mitt val faller nog ändå på Vinciguerra, han är aldrig riktigt dålig. Han har dessutom en hel del DC-rutin.

Dubbeln? Lindstedt och Aspelin.
Citera
2010-08-01, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
undrar om edberg,enqvist,johansson,björkman är bättre singel spelare än vad pim pim,vinci är idag? skulle bli intressant att se vem som vann...

de borde göra ett eget kval till dcn i december om 2a singeln efter robin. elaskovic,pim pim,vinci och några andra kanske? ge berta chansen?
Bra fråga, inte längesen björkman och Johansson la av. På rak arm kan man ju i alla fall säga att björkman skulle vara vår bästa dubbelspelare om han klev in idag.

Jag tror i alla fall att Johansson och ev Björkman är bättre singelspelare också, men är osäker på hur bra tränade dem är. Edberg kan jag inte uttala mig om, var ju längesen han slutade och har inte sett något av han.
Citera
2010-08-04, 15:13
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton

Prova tennisnatet.com, finns en del spelare registrerade där (i synnerhet från Stockholmstrakten).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in