2010-10-17, 10:23
Medlem
Vobblers avatar
Bara några minuter kvar innan finalen i Shanghai drar igång. Svårtippat, men jag bettade en slant på Murray. Låt oss hoppas på en välspelad match!
Citera
2010-10-17, 12:41
Bannlyst
Jag har läst att Andy Murray höll på alla Englands motståndare i Fotbolls-VM i år, OK det kan tyckas sjukt men det gäller iallafall inte Tennis, gissar på att han hatar Englands forna världsherravälde och/eller engelska språkets dominans i världen. Vad han skulle ha gjort eller sagt mot Mardy Fish vet jag inte, varken han eller Nadal har jag uppfattat som osjyssta på tennisbanan, Nadal inte längre iallafall.
Citera
2010-10-17, 13:32
Medlem
Jeeepzs avatar
Någon som såg hela finalen i Shanghai? Vad hände?

Såg bara slutet på andra, och då var det redan för sent för Federer känns det som. Piss.

Förhoppningsvis kommer han ännu mer taggad till Stockholm nu och tar sig minst till semi som jag har biljett till.
Citera
2010-10-17, 13:32
Medlem
Vobblers avatar
Easy money...

Roger såg inte alls bekväm ut idag och spred bollarna överallt. Sen måste man ju berömma Murray, fy f*n vad han rörde sig bra idag. De två avslutande poängen i första set var ruggiga.
Förhoppnings glömmer Federer det här och kommer glad och pigg till Stockholm. Det skulle vara trist om han surar och åker ut med buller och bång redan på onsd/tors.
Citera
2010-10-17, 14:29
Bannlyst
Fan hände med Federer? Såg att han förlora rätt enkelt i två raka. Vaknat på fel sida eller sket han i det?

Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Easy money...

Betta du eller? Om ja så får du gärna vara aktiv och posta tips i denna tråden:

https://www.flashback.org/t896025
Citera
2010-10-17, 16:33
Bannlyst
En märklig sak är att Federer ser mycket äldre ut än han är, även Djokovic. Federer lär väl vara född 81 men det är väldigt svårt att tro, tycker jag. Ser ut ibland att vara uppemot 50 eller 45. Jag hoppas att han kan slå Sampras rekord, bara två veckor kvar men hur det ska gå till vet jag inte, kan han slå Nadal på rankingen minst en gång till? Vem vet.
Senast redigerad av kukukukusjkin 2010-10-17 kl. 16:39.
Citera
2010-10-17, 19:34
Bannlyst
Hittade ytterligare en intressant svensk, placeringen bakom Henrik Holm (17e) på svenskrankingen genom tiderna Ulf Stenlund (23a). Tog sig till en fjärde-omgång i kanske Roland Garros. Ytterligare en karriär förstörd av skador. Det är nåt sjukt med det där när det gäller svenskar inom olika sporter!!!!!!
Citera
2010-10-17, 21:11
Medlem
Från det ena till det andra
Hur f-n kan så många sk tennisexperter (Janne Gunnarsson SVT, BB, m.fl.) tro att RS kommer att bli världsetta, har funderat på detta sedan lång tid tillbaka, det skulle visserligen vara utomordenligt trevligt men för mig som tennisfreak (ser i stort sett allt) förefaller det som en ren och skär omöjlighet

Anl. Alldeles för ojämn i sitt spel, blott vunnit 5 turneringar varav en av någorlunda dignitet (500 p)

Att RS helt plötsligt skulle börja vinna mot RN, RF, ND, och AM i var och varannan match är ju en utopi tyvärr men som erfodras för att klättra uppåt i rankingen

Lyckas RS behålla plats topp 10 något år så är det nästan mer än vad man kan begära med det fotarbetet och felprocenten
Citera
2010-10-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Från det ena till det andra
Hur f-n kan så många sk tennisexperter (Janne Gunnarsson SVT, BB, m.fl.) tro att RS kommer att bli världsetta, har funderat på detta sedan lång tid tillbaka, det skulle visserligen vara utomordenligt trevligt men för mig som tennisfreak (ser i stort sett allt) förefaller det som en ren och skär omöjlighet

Anl. Alldeles för ojämn i sitt spel, blott vunnit 5 turneringar varav en av någorlunda dignitet (500 p)

Att RS helt plötsligt skulle börja vinna mot RN, RF, ND, och AM i var och varannan match är ju en utopi tyvärr men som erfodras för att klättra uppåt i rankingen

Lyckas RS behålla plats topp 10 något år så är det nästan mer än vad man kan begära med det fotarbetet och felprocenten
Tvivelaktigt att han når så långt, speciellt om Del Potro är frisk igen.
Citera
2010-10-18, 19:30
Medlem
Embas avatar
Kul för Ryda! Han spelade bra.

Men det jag stör mig på är att hur kan man vara kring 400strecket och fåna sig men ändå sitta på ett Top100 spel?!

Visst, han har dragit med mycket skador men, ja....
Citera
2010-10-19, 22:23
Bannlyst
Thomas Muster gör comeback, förste sen Jimmy Connors över 40 att spela på ATP-touren nu hemma i Wien. Var en lysande grusspelare, fick dock nöja sig med en titel i Roland Garros.
Citera
2010-10-20, 00:01
Medlem
Maglors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Thomas Muster gör comeback, förste sen Jimmy Connors över 40 att spela på ATP-touren nu hemma i Wien. Var en lysande grusspelare, fick dock nöja sig med en titel i Roland Garros.
Comeback oc comeback. Han har fått wc till ett flertal challengerturneringar under sommaren och torskat första omg i samtliga. Endast fått strögame. Känns bara som fåniga pr knep. Visst han var en bra gnet på nittiotalet med verkar ju ha blivit liiiite för gammal nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in