2010-07-16, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery
Det tror jag också. Robin kommer bli galen på att Ferrer får tillbaka alla slag och blir frustrerad. Fast jag är inte säker, men 60-40 på att Robin åker ur.
Skulle inte gråta för det då Ferrer är min top 3 spelare som jag håller på. Först Federer, sen Söderling, Sen Ferrer.

Går inte att ogilla spelare som Ferrer som spelar varje boll som den vore den sista.
Citera
2010-07-16, 21:07
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
robin åker mot ferrer-finns egentligen inget som talar för honom imorgon förutom gamla resultat....

Varför då egentligen?! Bara han laddar om och går ut och levererar som han brukar göra.

Är Ferrer i så mycket bättre form än Robin?

Btw, är det bara jag som tror Robin har svårt att komma ur underläge när han inte har Norman på läktaren? Han har funnits där för han i bra många månader och helt plötsligt finns han inte där. Man ser ju på varenda match att han söker Magnus blick, både efter en bra boll och när han gjort en usel!
Citera
2010-07-16, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Varför då egentligen?! Bara han laddar om och går ut och levererar som han brukar göra.

Btw, är det bara jag som tror Robin har svårt att komma ur underläge när han inte har Norman på läktaren? Han har funnits där för han i bra många månader och helt plötsligt finns han inte där. Man ser ju på varenda match att han söker Magnus blick, både efter en bra boll och när han gjort en usel!
Svårt att säga, han har vunnit 31 matcher på grus i år i GS/ATP/DC (mest av alla), men bara en titel Acapulco.
Söderling har två finaler som bästa resultat.
Jag tror det blir jämnt.
Citera
2010-07-16, 21:37
Bannlyst
Citat:

Bevisligen har han ju kommit ur underläge när han väl behövt det Men jag förstår vad du menar.
Citera
2010-07-16, 23:19
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:

ferrer är världens näst bäste grus spelare detta år. robin måste höja sig så som han gjorde i paris och vara bäst när de gäller. detta är egentligen finalen imorgon nu när verdasco åkte....

skulle ändå bli intressant med almagro söderling i final då de är 2 sevärda spelare.
Citera
2010-07-16, 23:59
Avslutad
Citat:
Det här kan vara en av de sämsta matcher jag någonsin sätt med Robin och ändå vinner han! Hade inte han haft publiken och sin serve på sin sida hade han torskat. Skärpning annars blire respass ganska enkelt mot Ferrer!

Det har du helt rätt i dock var publiken ännu viktigare än serven faktiskt. Jag la märke till att Seppi stressade fram sina första servar samtidigt som publiken applåderade och många av hans förstaservar på slutet av andra set gick i nät. Detta medförde att hans andraservar var långsamma och inne, han blev tvungen att köra säkert med serven där. Detta blev hans fall. Visserligen fick Robin in en del serveäss men det var inte den stora bidragande orsaken till vändningen i alla fall.

Han vet vad som gäller mot Ferrer och en seger är beroende på om han verkligen satsar på att vinna SO.
Citera
2010-07-17, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Det har du helt rätt i dock var publiken ännu viktigare än serven faktiskt. Jag la märke till att Seppi stressade fram sina första servar samtidigt som publiken applåderade och många av hans förstaservar på slutet av andra set gick i nät. Detta medförde att hans andraservar var långsamma och inne, han blev tvungen att köra säkert med serven där. Detta blev hans fall. Visserligen fick Robin in en del serveäss men det var inte den stora bidragande orsaken till vändningen i alla fall.

Han vet vad som gäller mot Ferrer och en seger är beroende på om han verkligen satsar på att vinna SO.
Stockholm är väl högt upp på hans lista, slutspurten innan Masters. Kan vara skillnaden om han kvalar in eller inte.
Citera
2010-07-17, 02:13
Medlem
Ja idag var fan i mig en riktigt jäkla usel dag på banan för Robin, inget stämde. Det såg faktiskt komiskt ut när han ändrade sitt spel och gick ner i tempo och även började slica(!). Att se Söderling stå och och bara fösa in bollen är så ovanligt så man skrattar, men bra! Det visar ju att han kan variera spelet, dock så gör han ju det endast när hans pang pang spel går åt skogen.

Som någon skrev här inne ang. att han gärna söker Magnus i blicken, ja det gör han ju men Norman brukar ju ALDRIG ge något tillbaka. Lika iskall som Fidde Rosengren var, som förövrigt var på plats. Såg när alla reste sig upp och jubla över vunna poäng så satt Fidde där i vana trogen med solbrillorna och kepsen med världens bestämda kroppshållning och facial expression

Matchen mot Ferrer...det blir vinst! Om han hittar "känslan" i racket som han tjötar så ofta om.
Citera
2010-07-17, 03:38
Medlem
Citat:
robin åker mot ferrer-finns egentligen inget som talar för honom imorgon förutom gamla resultat....
att han är mycket bättre talar för honom

Citat:
ferrer är världens näst bäste grus spelare detta år.
nej

när börjar matchen?
Senast redigerad av edsf 2010-07-17 kl. 03:42.
Citera
2010-07-17, 06:27
Bannlyst
Mycket bättre är ju relativt, inte så mycket bättre så att om han inte har en särskilt bra dag så kommer han inte vinna. Ser det ut som de andra matcherna är han helt uträknad.
Citera
2010-07-17, 08:24
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelus91
Ja idag var fan i mig en riktigt jäkla usel dag på banan för Robin, inget stämde. Det såg faktiskt komiskt ut när han ändrade sitt spel och gick ner i tempo och även började slica(!). Att se Söderling stå och och bara fösa in bollen är så ovanligt så man skrattar, men bra! Det visar ju att han kan variera spelet, dock så gör han ju det endast när hans pang pang spel går åt skogen.

Som någon skrev här inne ang. att han gärna söker Magnus i blicken, ja det gör han ju men Norman brukar ju ALDRIG ge något tillbaka. Lika iskall som Fidde Rosengren var, som förövrigt var på plats. Såg när alla reste sig upp och jubla över vunna poäng så satt Fidde där i vana trogen med solbrillorna och kepsen med världens bestämda kroppshållning och facial expression

Matchen mot Ferrer...det blir vinst! Om han hittar "känslan" i racket som han tjötar så ofta om.

Mjo men det där är psykologiskt. Bara Robin ser att Norman är där får han att känna sig trygg! Lite homoerotiskt men sant.
Senast redigerad av Emba 2010-07-17 kl. 08:31.
Citera
2010-07-17, 08:28
Medlem
Pretenders avatar
Över 2 gånger insatsen på Ferrer, nästan så man skulle sätta en slant med tanke på att Robin inte kommit upp till normal standard. Trodde faktiskt spanjoren skulle vara knapp favorit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in