2010-07-17, 09:42
Medlem
Söderling kommer att höja sig idag, när det verkligen gäller. Det blir tufft i förmiddag, men jag är nästan säker på att han tar det. Ett fullsatt Center Courten ska nog få Robin att öka!
Citera
2010-07-17, 10:30
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edsf
att han är mycket bättre talar för honom

nej

när börjar matchen?

haha ja iofs talar de att han spelar bättre idag för så dåligt han spela igår är svårt att upprepa.

och jo han är världens näst bäste grus spelare denna säsong, efter nadal. även om söderling kom till final i FÖ kan man inte säga att han är nr 2 på grus då....ferrer är mera solid på gruset...söderling behöver mera matcher i kroppen på underlaget för att komma upp till sin höga nivå.

visst kom han till final till barcelona i första grustävlingen, men de va inte direkt någon FÖ-söderling vi såg....

jag undrar om man kan köra båstad tävlingen på hardcourt istället för grus....de skulle kunna locka top spelarna i europa innan de åker till US Open säsongen. men som vanligt är de så mkt tradition bakom så de går väl inte? men kalendermässigt och för tävlingen skulle den kunna bli ännu bättre med HC!
Citera
2010-07-17, 12:45
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
haha ja iofs talar de att han spelar bättre idag för så dåligt han spela igår är svårt att upprepa.

och jo han är världens näst bäste grus spelare denna säsong, efter nadal. även om söderling kom till final i FÖ kan man inte säga att han är nr 2 på grus då....ferrer är mera solid på gruset...söderling behöver mera matcher i kroppen på underlaget för att komma upp till sin höga nivå.

visst kom han till final till barcelona i första grustävlingen, men de va inte direkt någon FÖ-söderling vi såg....

jag undrar om man kan köra båstad tävlingen på hardcourt istället för grus....de skulle kunna locka top spelarna i europa innan de åker till US Open säsongen. men som vanligt är de så mkt tradition bakom så de går väl inte? men kalendermässigt och för tävlingen skulle den kunna bli ännu bättre med HC!

Det lär vi aldrig få uppleva, tro mig. Nu har man lyckats etablera statusen på den turneringen trots att det bara är en 250-turre, den är oerhört populär bland grusspelare. Jag tror inte man riskerar att ändra på det genom att byta underlag, dessutom är traditionens makt stor. Jag hopaps även jag har rätt där, på så vis har Sverige en ATP-tävling på grus och en på hard court.
Citera
2010-07-17, 12:56
Medlem
Smegmas avatar
Jag är besviken på Söderling. Dels för hans mediokra spel hittills men framförallt för hans hetlevrade valptag som han tog fram i gårdagens match. Känsloutbrott kan alla få på en tennisbana. Men att slänga racket upprepade gånger och delge HEMMApubliken sina högljudda vredesutbrott är-/var ett övertramp av Söderling.

Jävligt onödigt - skärpning för fan!
Citera
2010-07-17, 13:05
Medlem
Embas avatar
Apropå Båstad och det som hör till!

Jag har aldrig varit ner och kika men jag funderar på att bjuda ner min äldre bror som fyller 30 nästa år! Vi har båda spelat tennis fast han var lite mer framgångsrik än jag dock! Så intresse har vi båda.

Nu till frågan: Vi är båda inne på den lite mer rockigare looken och passar inte in så bra bland all champagne och pike! Kan vi efter en heldag med tennis och bärs överhuvudtaget komma in på en krog?!
Citera
2010-07-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Jag är besviken på Söderling. Dels för hans mediokra spel hittills men framförallt för hans hetlevrade valptag som han tog fram i gårdagens match. Känsloutbrott kan alla få på en tennisbana. Men att slänga racket upprepade gånger och delge HEMMApubliken sina högljudda vredesutbrott är-/var ett övertramp av Söderling.

Jävligt onödigt - skärpning för fan!

Hej Bengt, 65 år!

Det är självklart man måste få släppa ut sina aggresioner när spelet är katastrofalt, om inte ni så "fina" människor därnere i Båstad förstår det så kan ni ju köra upp den någonstans. Skärpning för fan!
Citera
2010-07-17, 14:05
Medlem
emma80s avatar
6-4 till Ferrer efter första set.

För låg andel förstaservar in för Robin och alldeles för många och enkla misstag, precis som igår. Ferrer bjuder som vanligt inte på mycket, Robin får jobba hårt för de flesta poängen även i sin egen serve.
Citera
2010-07-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
6-4 till Ferrer efter första set.

För låg andel förstaservar in för Robin och alldeles för många och enkla misstag, precis som igår. Ferrer bjuder som vanligt inte på mycket, Robin får jobba hårt för de flesta poängen även i sin egen serve.

Ferrer är en riktig jävla grisnötare, får verkligen inget gratis.
Citera
2010-07-17, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Apropå Båstad och det som hör till!

Jag har aldrig varit ner och kika men jag funderar på att bjuda ner min äldre bror som fyller 30 nästa år! Vi har båda spelat tennis fast han var lite mer framgångsrik än jag dock! Så intresse har vi båda.

Nu till frågan: Vi är båda inne på den lite mer rockigare looken och passar inte in så bra bland all champagne och pike! Kan vi efter en heldag med tennis och bärs överhuvudtaget komma in på en krog?!
Säg att du känner "Greven" Peder Fogstrand så ska det inte vara några problem. http://www.youtube.com/watch?v=2tdwraUtdZU
Citera
2010-07-17, 14:39
Medlem
Funkes avatar
Söderling spelar mycket bättre nu i andra set. Håller sin serve stabilt och har nu även lyckats bryta Ferrer.
Citera
2010-07-17, 14:54
Medlem
Trumpeters avatar
Söderling bryters Ferrers serve i avgörande. Gäller bara att hålla serven nu
Citera
2010-07-17, 14:59
Medlem
Funkes avatar
Ferrer är nog en slagen man nu. Söderling har dubbelbreak upp i sista.

Har läst flera gånger att Norman inte är på plats. Vet någon var han är? Är det den trasig hälsenan som fixas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in