2010-09-25, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Kent Carlsson var en helt renodlad grusspelare tycks det som. Frågan är om han hade kunnit uppnått Borgs eller Nadals Grand Slam framgångar på grus, vem vet.
Du kommer hela tiden med massa påståenden som du googlat dig fram till Är det frågor du ställer eller konstaterar du saker? För du har ju inget frågetecken.
Citera
2010-09-25, 19:06
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maglor
http://www.youtube.com/watch?v=MU1gXakakm0

Federers forehand kopierad

Sjukt bra teknik, det ska bli intressant att följa Dimitrov de kommande säsongerna.
Citera
2010-09-25, 22:25
Medlem
fishattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Är Monfils snabb, eller är han hypersnabb? Sinnessjuk poäng mot Ferrero.
http://www.youtube.com/watch?v=gtuf12Uw1dk&feature=related

Jag kan tänka mig att han skulle göra bra tider på 100 meter.

Monfils är sjukt snabb och vig. De tråkiga är att han har lätt kapacitet att ligga på topp 5 i världen istället för topp 20. Skulle han våga vara mycket mera offensiv och använda sin kliller forehand oftare skulle han vinna betydligt fler matcher mot bättre spelare.
Citera
2010-09-26, 03:00
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishattack
Monfils är sjukt snabb och vig. De tråkiga är att han har lätt kapacitet att ligga på topp 5 i världen istället för topp 20. Skulle han våga vara mycket mera offensiv och använda sin kliller forehand oftare skulle han vinna betydligt fler matcher mot bättre spelare.

han har hög skaderisk....så att säga att han är den mest atletiska på touren är lite missvisande
Citera
2010-09-26, 19:15
Medlem
Castlevanias avatar
Del Potro gör comeback nästa vecka. Äntligen! Bra att han kommer igång redan under nuvarande säsong. Det vinner han på. Saxar från ES:

Efter månader av smärtor och rehabilitering är Juan Martin Del Potro återigen redo för spel. Argentinaren gör comeback igen i samband med Thailand Open nästa vecka. "Jag är glad över att meddela er att jag ska spela igen", skriver stjärnan på sin Twitter.

Åtta månaders väntan är över för Juan Martin Del Potro. 2009 års US Open-vinnare har kämpat länge för att komma tillbaka efter den handledsoperation som ställt honom vid sidan av banan så länge.

Nu är det dags för comeback. I Thailand Open i Bangkok nästa vecka är den före detta världsfyran tillbaka i spel igen.

- Jag är väldigt glad över att kunna meddela att jag ska göra comeback nästa vecka. Det blir i Bangkok på måndag, skrev Del Potro på sin Twitter under onsdagen.

Del Potro har inte spelat tennis sedan Australien Open i januari och opererades i maj sedan läkare inte kunnat få bukt med hans handledsproblem på något annat sätt. Under tiden har 22-åringen rasat ner till plats 35 på världsrankingen.

http://www.eurosport.se/tennis/atp-tour/2009/del-potro-tillbaka_sto2478689/story.shtml
Citera
2010-09-28, 13:57
Medlem
Embas avatar
En final mellan Robin och Davy skulle jag vilja se!

Någon som vet om dom spelar på samma sida trädet?
Citera
2010-09-28, 16:32
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
En final mellan Robin och Davy skulle jag vilja se!

Någon som vet om dom spelar på samma sida trädet?

nej robin är 1a seedad-davy 2a...de kan mötas i finalen.

söderling möter troligtvis berdych i semi där de kan sluta hur som helst.

del potro fick ingen bra comeback och förlora i 2 raka mot rochus...han såg allt lite ringrostig ut i fotarbetet
Citera
2010-09-28, 16:47
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
nej robin är 1a seedad-davy 2a...de kan mötas i finalen.

söderling möter troligtvis berdych i semi där de kan sluta hur som helst.

del potro fick ingen bra comeback och förlora i 2 raka mot rochus...han såg allt lite ringrostig ut i fotarbetet

Det borde jag kunna ha listat ut! men men..

Ja den förmodade semifinalen kan också bli riktigt bra!

Vi får nog vänta ett tag innan Del hardhitter kommer igång på riktigt
Citera
2010-09-29, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maglor
Två trevliga nyheter:

- Calle Bergman i semi i Faluns future efter att ha slagit bla Ryderstedt. Kul för honom och bra för svensk tennis om han kunde vinna tävlingen och kanske för en gång skull få WC till SO.

- Grigor Dimitrov i final för andra veckan i rad på Challengertouren i Bangkok. Lite genombrott för grabben, hoppas vi för se honom på tv snart.
Kanske lossnat nu nar PL har lamnat honom som tranare och forvantningarna skruvats ner.
Citera
2010-09-29, 17:17
Medlem
Kongo_89s avatar
davydenko utslagen mot andreev. ryssen har verkligen problem att komma igen efter sin skada i februari.

de känns som söderling eller berdych vinner detta....iofs finns youzhny och ferrer på nedre halvan men jag tror söderling tar båda inomhus
Citera
2010-09-29, 17:31
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
davydenko utslagen mot andreev. ryssen har verkligen problem att komma igen efter sin skada i februari.

de känns som söderling eller berdych vinner detta....iofs finns youzhny och ferrer på nedre halvan men jag tror söderling tar båda inomhus

Det var ju synd! Hade hoppats på en taggad och rehabliterad Davy!
Citera
2010-09-29, 17:50
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Det var ju synd! Hade hoppats på en taggad och rehabliterad Davy!

ja och vi kmr varken se honom eller del potro i WTF i slutet av november....

nadal
federer
djokovic
soderling
murray
berdych

känns okej att ha i WTF men folket efter de känns tveksamt...roddick har inte gjort bra ifrån sig sen april och verdasco har varit jämn men inga större vinster iår får mig tro att han blir slagpåsen likt förra året....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in