2013-03-08, 00:41
Medlem
pen7s avatar
Ha! Arvidsson lyckades vända mot Robson. Torskade första set 6-2 och låg under nåt break i andra också tror jag?

Johanna med en bagel och Sofia vänder mot Robson. Inte illa

EDIT pucktvåa
vände 1-4 alltså

Citat:
Simon Cambers ‏@scambers73
Britain's Laura Robson understandably annoyed by defeat to Sofia Arvidsson, said nerves got to her a bit in striving to end losing streak
Senast redigerad av pen7 2013-03-08 kl. 01:17.
Citera
2013-03-08, 12:31
Medlem
Gulbis fortsätter vinna. 11 raka vinster. Verkar faktiskt som att han menar allvar nu. Nästa match blir tuff dock. Tipsarevic har inte vunnit mycket i år och Gulbis borde börja känna sig sliten. Men med tanke på att ena spelaren är i dålig form och den andra i bra form så kan det säkert bli en spännande match.
Senast redigerad av terribilis 2013-03-08 kl. 12:34.
Citera
2013-03-08, 21:40
Medlem
BleAivanos avatar
Johanna Larsson!

7-5, 6-1 mot 26:e seedade Anastasia Pavlyuchenkova.
Citera
2013-03-08, 22:26
Medlem
pen7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Johanna Larsson!

7-5, 6-1 mot 26:e seedade Anastasia Pavlyuchenkova.
JoLa imponerar
Kul att vinna lite matcher efter att hon haft det så tungt. I en mycket stor turnering dessutom!

Idag finns det lite streamar att följa också
Citera
2013-03-08, 22:38
Medlem
Definitivt anmärkningsvärt att Johanna är i tredje rundan i IW. Bra jobbat. Hon har inte en helt omöjlig motståndare i nästa heller. Blir ju förmodligen Errani, det är inte på något sätt en övermäktig uppgift.
Citera
2013-03-09, 19:51
Medlem
Cilangs avatar
Den här turneringen ska bli riktigt kul! Såg att Tipsarevic har bättre odds än Gulbis i deras möte! Gulbis är verkligen på gång nu. Såg en intervju med honom där han sa att han slutat röka och dricka, men han förargade sig över att tennisspelarna inte kan röka weed Gillar att det finns nån tennisspelare som inte är så himla politiskt korrekt hela tiden. Intervjuerna med Federer och Nadal till exempel, känns som att man hört varje intervju och tacktal med dem typ 100 gånger förut, även om man aldrig hört dem förut...
Citera
2013-03-09, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Den här turneringen ska bli riktigt kul! Såg att Tipsarevic har bättre odds än Gulbis i deras möte! Gulbis är verkligen på gång nu. Såg en intervju med honom där han sa att han slutat röka och dricka, men han förargade sig över att tennisspelarna inte kan röka weed Gillar att det finns nån tennisspelare som inte är så himla politiskt korrekt hela tiden. Intervjuerna med Federer och Nadal till exempel, känns som att man hört varje intervju och tacktal med dem typ 100 gånger förut, även om man aldrig hört dem förut...

Haha underbart "jag har precis slutat röka" det var ju en jävla tur det. Blir liksom jävligt jobbigt att vara en seriös elitidrottsman och röka samtidigt. Det går, finns en del fotbollsproffs som gjort detta, men tänk er själva hur mycket bättre de hade varit om de inte hade rökt...

Jag vet själv hur det påverkar konditionen då jag förr i tiden var storrökare.

Angående Federer och Nadal, förstår du hur mycket skit dem skulle få om dem sa någonting som skulle kunna ses som positivt för tobak eller alkohol? Sen tror jag ärligt talat inte någon av dem gillar det. Jag har liksom jävligt svårt att se Nadal sitta och röka pipa mellan träningspassen

Nåja, angående tennisen. Tipsy ska ju egentligen vara knapp favorit, få matchvinster för honom i år och hårt matchande för Gulbis borde egentligen öka chansen för att Tipsy vinner, han är trots allt en topp10-spelare och det är han som ska slås och inte tvärtom.

Jag hoppas dock att Gulbis vinner, jag hoppas att han fortsätter att spela bra, vore roligt om han blev riktigt bra, känns som att han är en sån typ som kan slå alla om han lär sig bli mer seriös.
Senast redigerad av terribilis 2013-03-09 kl. 20:15.
Citera
2013-03-09, 20:33
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Haha underbart "jag har precis slutat röka" det var ju en jävla tur det. Blir liksom jävligt jobbigt att vara en seriös elitidrottsman och röka samtidigt. Det går, finns en del fotbollsproffs som gjort detta, men tänk er själva hur mycket bättre de hade varit om de inte hade rökt...

Jag vet själv hur det påverkar konditionen då jag förr i tiden var storrökare.

Angående Federer och Nadal, förstår du hur mycket skit dem skulle få om dem sa någonting som skulle kunna ses som positivt för tobak eller alkohol? Sen tror jag ärligt talat inte någon av dem gillar det. Jag har liksom jävligt svårt att se Nadal sitta och röka pipa mellan träningspassen

Nåja, angående tennisen. Tipsy ska ju egentligen vara knapp favorit, få matchvinster för honom i år och hårt matchande för Gulbis borde egentligen öka chansen för att Tipsy vinner, han är trots allt en topp10-spelare och det är han som ska slås och inte tvärtom.

Jag hoppas dock att Gulbis vinner, jag hoppas att han fortsätter att spela bra, vore roligt om han blev riktigt bra, känns som att han är en sån typ som kan slå alla om han lär sig bli mer seriös.

Japp förstår att det inte skulle se bra ut om de snackade om alkohol och tobak. För att inte tala om vilket liv det skulle bli om de nämnde cannabis... Däremot har jag för mig att Nadal är/har varit sponsrad av något alkoholmärke, tror det var Bacardi eller något.
Kom att tänka på en annan sak! Jag minns något om att Ferrer rökte förut och att det inte var så många år sedan han slutade. Någon som hört samma sak? Det om något vore konstigt.

Tror också Gulbis kan slå nästan vem som helst. Tror hans utvecklingskurva kommer vara spikrak nu när han börjar bli seriös.
Citera
2013-03-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Japp förstår att det inte skulle se bra ut om de snackade om alkohol och tobak. För att inte tala om vilket liv det skulle bli om de nämnde cannabis... Däremot har jag för mig att Nadal är/har varit sponsrad av något alkoholmärke, tror det var Bacardi eller något.
Kom att tänka på en annan sak! Jag minns något om att Ferrer rökte förut och att det inte var så många år sedan han slutade. Någon som hört samma sak? Det om något vore konstigt.

Tror också Gulbis kan slå nästan vem som helst. Tror hans utvecklingskurva kommer vara spikrak nu när han börjar bli seriös.

Haha Ferrer ser ju verkligen ut som en storrökare när man ser honom på planen

Han kanske rökte under den perioden då det gick lite sämre för honom?
Citera
2013-03-09, 21:09
Medlem
Nieminen utklassade Verdasco

Bra jobbat där!
Citera
2013-03-09, 23:17
Medlem
Komigen Hewitt. Ta hem tredje sett och gör mig en glad, lite rikare människa
Citera
2013-03-10, 08:55
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Gulbis fortsätter vinna. 11 raka vinster. Verkar faktiskt som att han menar allvar nu. Nästa match blir tuff dock. Tipsarevic har inte vunnit mycket i år och Gulbis borde börja känna sig sliten. Men med tanke på att ena spelaren är i dålig form och den andra i bra form så kan det säkert bli en spännande match.

6-2 6-0 Någon som såg denna kross??

Antingen spelade Gulbis helt enastående eller så är det mer ett bevis på att Tipsarevic är helt under isen för tillfället. Visst Tipsarevic är i dålig form men att han enbart lyckades ta två game mot Gulbis känns mer som att snubben är mer än bara i dålig form. I Dubai lyckades han med bedriften att bli nollad av Davydenko i första set. Tipsarevic har alltså rykt i första omgången i fyra turneringar i rad nu. Något står inte rätt till här. Spelar han småskadad eller vad är det frågan?

Citat:
Nieminen utklassade Verdasco

Bra jobbat där!

6-1 6-0 Ännu en match med damtennis siffror. Hur kass var Verdasco? Kan tänka mig att han gjorde typ 50 dubbelfel inte fick in en enda forehand och la ner mer kraft på att se till att håret låg rätt än att fixa till spelet.

Jag älskar verkligen att se Verdasco spela tennis. Han har en hög högstanivå och det finns ingen på touren som har en vackrare forehand....men när han spelar dåligt då kan han vara fruktansvärt rutten alltså.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2013-03-10 kl. 09:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in