2010-05-06, 03:48
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Davy har också problem med handleden. Han tvingades bryta i IW i mitten av mars och det pratades om 4 veckors vila. Borde vara återställd till RG.

han skulle va med i estoril där federer spelar nu. men han har hela tiden skjutit upp sin comeback....är helt borta från spel i RG och wimbldon nu va? eller finns de en chans :P? US open i fara då oxå alltså...hmm
Citera
2010-05-06, 14:51
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
han skulle va med i estoril där federer spelar nu. men han har hela tiden skjutit upp sin comeback....är helt borta från spel i RG och wimbldon nu va? eller finns de en chans :P? US open i fara då oxå alltså...hmm

Ingen aning. Dock lär han göra allt för att komma tillbaka i spel så fort som möjligt. Davy är seriös och en av dem som spelar mest på touren. Som den träningsnarkoman han är kunde han inte ens hålla sig borta från banan på sin självaste bröllopsdag.
Citera
2010-05-08, 19:52
Medlem
Måste säga att Martinez Sanchez är den roligaste spelaren att se på sedan Jana Novotna´s dagar,
fan vad bra att hon vann Rom.
Hoppas hon vinner RG!
Citera
2010-05-08, 20:23
Medlem
Kongo_89s avatar
lottningen till madrid ligger uppe. tydligen är de problem med askmoln i gen och just över spanien...kan bli trubbel för många...söderling är väl på plats i monaco hoppas jag så de kan bli lite smidigare för honom.

lottningen för svensken är tuff...möter almagro redan i 2a omgången (söderling har frilott i första) sedan kan Tomaz bellucci stå för motstånd. därpå kan han möta verdasco igen....och vinner han den väntar nadal...som sagt tuff lottning
Citera
2010-05-10, 14:20
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Måste säga att Martinez Sanchez är den roligaste spelaren att se på sedan Jana Novotna´s dagar,
Hoppas hon vinner RG!

Mauresmo var också väldigt underhållande. Saknad av mig iaf. Martinez Sanchez påminner om herrarnas Santoro i spelstil. Jag hoppas det blir en outsider som Sanchez eller Pennetta som ror hem Franska.
Citera
2010-05-10, 15:34
Medlem
Embas avatar
Citat:
Mauresmo var också väldigt underhållande. Saknad av mig iaf. Martinez Sanchez påminner om herrarnas Santoro i spelstil. Jag hoppas det blir en outsider som Sanchez eller Pennetta som ror hem Franska.

Mauresmo vad hände med henne? Kom dem på att hon var man?
Citera
2010-05-10, 15:51
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Mauresmo vad hände med henne? Kom dem på att hon var man?

Hon slutade efter förra säsongen. Hennes sista match var mot Wozniak i US Open ifjol. En av anledningarna att hon lade av var att hon tröttnat på att träna.
Citera
2010-05-10, 16:06
Medlem
Embas avatar
Citat:
Hon slutade efter förra säsongen. Hennes sista match var mot Wozniak i US Open ifjol. En av anledningarna att hon lade av var att hon tröttnat på att träna.

Så pass! Hon hade ett tungt grundslag om jag inte minns fel. Finns det någon vass fransyska på touren för tillfället?
Citera
2010-05-10, 16:42
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Så pass! Hon hade ett tungt grundslag om jag inte minns fel. Finns det någon vass fransyska på touren för tillfället?

Backhand var paradslaget, bäst på touren. Utvecklade ett effektivt nätspel genom åren. Mentalt hade hon dock svagheter, speciellt i Franska där hon aldrig pallade trycket.

Nja, ingen på topp 10. Bartoli bäst rankade fransyska. Den stora framtidshoppet, som för övrigt tränas av Mats Wilander, Tatiana Golovin, har varit borta en tid. Vet inte om hon kommer tillbaka.
Citera
2010-05-10, 22:14
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Hoppas hon vinner RG!

Kan inte annat än att hålla med.
Citera
2010-05-10, 22:15
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Tatiana Golovin har varit borta en tid. Vet inte om hon kommer tillbaka.

Golovin har lagt ned tennisen. Men hon är ju inte gammal så en comeback är knappast utesluten.
Citera
2010-05-11, 00:12
Medlem
Kongo_89s avatar
borde inte carlos moya lägga av med tennisen :P? förstår inte varför han fortfarande spelar singel...dubbel är ju något mindre krävande och man kan hålla formen nästan till 40 som herr björkman.

jag börjar undra över federer. han fortsätter ju spela bara för att vinna OS guld i london 2012...då är han 30. borde inte hans dominans vara över nu snart!? de har varit på vippen flera gånger på senaste tiden men ändå lyckas han vinna gs som i wimbldon 2009...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in