2010-05-11, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
jag börjar undra över federer. han fortsätter ju spela bara för att vinna OS guld i london 2012
stämmer inte alls, han vill spela tills hans barn kan se honom spela.
Citat:
borde inte hans dominans vara över nu snart!? de har varit på vippen flera gånger på senaste tiden men ändå lyckas han vinna gs som i wimbldon 2009...
jag tror hans dominans närmar sitt slut iår, finalen mot roddick kunde ha slutat hur som helst.

nu när nadal är tillbaka händer det andra saker. federer kmr aldrig kunna vinna franska öppna igen, men federer har bra chanser till wimbledon varje år, gräs är gjort för hans spelstil.
Citera
2010-05-11, 16:23
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Mauresmo var också väldigt underhållande. Saknad av mig iaf. Martinez Sanchez påminner om herrarnas Santoro i spelstil. Jag hoppas det blir en outsider som Sanchez eller Pennetta som ror hem Franska.

Ingen skulle bli gladare än jag om Flavia vann i Paris.. men hennes form är grymt tveksam.
Hon har förlorat stort mot diverse öststatsbrudar på löpande band nu i vår.. tror hon har större chans att gå långt i US Open faktiskt.
Citera
2010-05-11, 16:29
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Måste säga att Martinez Sanchez är den roligaste spelaren att se på sedan Jana Novotna´s dagar,
fan vad bra att hon vann Rom.
Hoppas hon vinner RG!

Jag följer inte damtennisen så mycket som jag borde, men finalen i Rom såg jag. Den spanska tösen spelade riktigt bra och underhållande tennis. Snart är det dags för RG boys and girls!
Citera
2010-05-11, 17:23
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy-People
stämmer inte alls, han vill spela tills hans barn kan se honom spela.

jag tror hans dominans närmar sitt slut iår, finalen mot roddick kunde ha slutat hur som helst.

nu när nadal är tillbaka händer det andra saker. federer kmr aldrig kunna vinna franska öppna igen, men federer har bra chanser till wimbledon varje år, gräs är gjort för hans spelstil.

Finns väl inget som tyder på att Federers dominans är över? Att han åker tidigt i "skitturneringar" vet alla som följt tennisen att det inte betyder nånting. Så här var det förra året också. Sen vann han Madrid 1000 och FÖ/RG.

Har ni redan glömt hur överlägsen han var i AO? Han verkar inte ha samma motivation för mindre turneringar eller ska man säga, allt förutom GS. Men när det väl vankas GS så är han alltid med och spelar riktigt bra tennis.

På tal om Wimbledon förra året så spelade Roddick kanske sitt livs tennis mot Federer, som enligt mig gjorde en ganska blek final i jämförelse med hans tidigare matcher i Wimbledon det året. Så att slå Roddick och komma tillbaka från underläge är riktigt starkt. Skulle inte säga att hans dominans har minskat där heller.

Det som blir riktigt intressant i år är hur FÖ/RG kommer att sluta. Federer är titelförsvarare och hans största hot är otvivelaktigt Nadal. Men jag tror även att hans motivation i början av GS-turneringar kan vara en fara. Han har varit nära att åka flera gånger tidigt. Dock hoppas jag och många andra att det blir en drömfinal en gång för alla mellan Federer och Nadal. Det var ett tag sen sist.
Citera
2010-05-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Det som blir riktigt intressant i år är hur FÖ/RG kommer att sluta. Federer är titelförsvarare och hans största hot är otvivelaktigt Nadal. Men jag tror även att hans motivation i början av GS-turneringar kan vara en fara. Han har varit nära att åka flera gånger tidigt. Dock hoppas jag och många andra att det blir en drömfinal en gång för alla mellan Federer och Nadal. Det var ett tag sen sist.
verkligen inte, nadal kmr mosa allt i sin väg och fedx åker ut typ i kvartsfinal.

tror del potro kan kma till final om han undviker nadal i sin lottning.
Senast redigerad av Crazy-People 2010-05-11 kl. 19:57.
Citera
2010-05-11, 22:30
Medlem
Jointrullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy-People
verkligen inte, nadal kmr mosa allt i sin väg och fedx åker ut typ i kvartsfinal.

tror del potro kan kma till final om han undviker nadal i sin lottning.

Han är ju borta på obestämd tid p g a en vristoperation

Gillar den grabben mycket. Som en av det svenska kommentatorerna sa i US Open semifinalen mot Nadal förra året: 'Han spelar basher-tennis med full kontroll!'
Citera
2010-05-12, 00:57
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jointrullarn
Han är ju borta på obestämd tid p g a en vristoperation

Handledsoperation even. Del Potro som nu ska söka stöd hos den argentinska fotbollsspelaren Martin Palermo under skadefrånvaron.
Citera
2010-05-12, 07:51
Medlem
Jointrullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Handledsoperation even. Del Potro som nu ska söka stöd hos den argentinska fotbollsspelaren Martin Palermo under skadefrånvaron.

oj, just det. Läste en artikel så var man lite snabb med översättningen i huvudet, såklart ska det vara handledsoperation
Citera
2010-05-12, 12:31
Medlem
Vobblers avatar
Förhoppningsvis får vi se Del Potro tillbaka på touren i år, men handledsskador brukar ta tid att läka. Bra att han tog tag i det redan nu och inte väntade för länge innan operation. Han är bara 21, så he will be back! Har är grymt rolig att kolla på när han har en bra dag, hans forehand är sjukt vass. I US Open-finalen mot Federer var hans forehand glödhet, i fjärde och femte set brände han av några riktiga projektiler.
Kolla in släggan i poängen 0:10 i det här klippet:
http://www.youtube.com/watch?v=mkFcn...os=5455tprU7mM
Senast redigerad av Vobbler 2010-05-12 kl. 12:50.
Citera
2010-05-12, 14:35
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Förhoppningsvis får vi se Del Potro tillbaka på touren i år, men handledsskador brukar ta tid att läka. Bra att han tog tag i det redan nu och inte väntade för länge innan operation. Han är bara 21, så he will be back! Har är grymt rolig att kolla på när han har en bra dag, hans forehand är sjukt vass. I US Open-finalen mot Federer var hans forehand glödhet, i fjärde och femte set brände han av några riktiga projektiler.
Kolla in släggan i poängen 0:10 i det här klippet:
http://www.youtube.com/watch?v=mkFcn...os=5455tprU7mM

ja hans forehand är otroligt svår att läsa. vet inte alls vilken rikting den ska slås. den kanske inte är den snyggaste forehanden enligt mig men den är kanske den mest dödande på touren efter gonzo (då chilenaren har sina dagar oxå) kolla detta klipp för lite blandat godis http://www.youtube.com/watch?v=vqIHxchIjA8
Citera
2010-05-12, 14:43
Medlem
Castlevanias avatar
Gulbis slänger sitt racket i marken i ren frustration. Bra att ventillera sin ilska. Men fan vad patetiskt att bollkallen måste hämta upp racket åt denna bortskämda snorunge. Usch så illa. Vad blir nästa idioti. Att bollallen torkar bort svetten åt denne mellan bollarna?
Citera
2010-05-12, 14:47
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
ja hans forehand är otroligt svår att läsa. vet inte alls vilken rikting den ska slås. den kanske inte är den snyggaste forehanden enligt mig men den är kanske den mest dödande på touren efter gonzo (då chilenaren har sina dagar oxå) kolla detta klipp för lite blandat godis http://www.youtube.com/watch?v=vqIHxchIjA8

Blandat godis indeed Kongo! Det det där var ett grymt tennisklipp. Gonzos forehand är supervass och väldigt svårläst. Hans tillslag är så jädra rappt! Han påminner lite om Alberto Berasategui, en spanjor som var framgångsrik på 90-talet. Samma snärtiga tillslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in