Citat:
Ursprungligen postat av Crazy-People
stämmer inte alls, han vill spela tills hans barn kan se honom spela.
jag tror hans dominans närmar sitt slut iår, finalen mot roddick kunde ha slutat hur som helst.
nu när nadal är tillbaka händer det andra saker. federer kmr aldrig kunna vinna franska öppna igen, men federer har bra chanser till wimbledon varje år, gräs är gjort för hans spelstil.
Finns väl inget som tyder på att Federers dominans är över? Att han åker tidigt i "skitturneringar" vet alla som följt tennisen att det inte betyder nånting. Så här var det förra året också. Sen vann han Madrid 1000 och FÖ/RG.
Har ni redan glömt hur överlägsen han var i AO? Han verkar inte ha samma motivation för mindre turneringar eller ska man säga, allt förutom GS. Men när det väl vankas GS så är han alltid med och spelar riktigt bra tennis.
På tal om Wimbledon förra året så spelade Roddick kanske sitt livs tennis mot Federer, som enligt mig gjorde en ganska blek final i jämförelse med hans tidigare matcher i Wimbledon det året. Så att slå Roddick och komma tillbaka från underläge är riktigt starkt. Skulle inte säga att hans dominans har minskat där heller.
Det som blir riktigt intressant i år är hur FÖ/RG kommer att sluta. Federer är titelförsvarare och hans största hot är otvivelaktigt Nadal. Men jag tror även att hans motivation i början av GS-turneringar kan vara en fara. Han har varit nära att åka flera gånger tidigt. Dock hoppas jag och många andra att det blir en drömfinal en gång för alla mellan Federer och Nadal. Det var ett tag sen sist.