2010-05-03, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Gulbis var i kvartsfinal i Franska redan för två år sedan. Nu såg jag bara hans match mot Volandri och mot Federer senaste veckan men någon större utveckling såg jag verkligen inte.

Dock har han varit i fin form sedan mitten av februari. Hans spel under hösten 2009 var uruselt.

Grejen med Gulbis är att han saknar glöd. Han vill surfa fram på en räkmacka. Han har själv sagt att han avskyr att träna och tycker det räcker med att spela många matcher. Med den inställningen når man inte topp 10.
Fast hur mycket tränade JohnMac egentligen, snarare var dubbel hans träning...
Citera
2010-05-03, 16:21
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Fast hur mycket tränade JohnMac egentligen, snarare var dubbel hans träning...

Safin och Nalbandian tillhör inte heller dem med flest träningstimmar. Som bekant nådde de ändock resultat. Alla kan inte vara besatta träningsnarkomaner
Citera
2010-05-03, 22:54
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Safin och Nalbandian tillhör inte heller dem med flest träningstimmar. Som bekant nådde de ändock resultat. Alla kan inte vara besatta träningsnarkomaner

Kanske ska ändra mitt inlägg från "med den inställningen når man inte topp 10" till "med den inställningen når han inte topp 10".
Citera
2010-05-04, 11:48
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Tennis en miljöfara, http://www.svd.se/sportspel/nyheter/tennisljud-olagenhet-for-halsan_4657375.svd

Vore kul att se vem som skickat in anmälan och sedan i skift stå utanför och sjunga fotbollsramsor, i otakt dygnet runt.

Fan va illa! Vilket jävla ägg rent ut sagt! Va fan stör lite skönt tennisdunk? Det är ju inte så att de spelar till 03:00 direkt. De sista lommar väl hem runt 9-hugget på kvällen..

Säkert en toffel-hora som fått in en boll i trådgården och tvingas skicka in en skrivelse till kommunen. Samma typ av människor som skriver insändare och klagar på att någon körde i 112 km/h på motorvägen..
Citera
2010-05-04, 16:57
Medlem
Castlevanias avatar
Nåt fuffens var det i Ancic - Koellerer matchen. Försvann från flera bookies en bra stund före spelstopp. Trodde nån dragit sig ur pga skada, men nu ser jag att den är färdigspelad.
Citera
2010-05-04, 18:02
Medlem
stukas avatar
Citat:
Nåt fuffens var det i Ancic - Koellerer matchen. Försvann från flera bookies en bra stund före spelstopp. Trodde nån dragit sig ur pga skada, men nu ser jag att den är färdigspelad.

Koellerer inblandat i nåt fuffens säger du? Snart kan man inte lita på någon..
Citera
2010-05-04, 19:31
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Koellerer inblandat i nåt fuffens säger du? Snart kan man inte lita på någon..

Nej, vart är världen på väg. Har de inte fått lära sig nåt om fair play?
Citera
2010-05-05, 00:13
Medlem
Bjurras avatar
Citat:

Koellerer sades vara skadad men han vann. För en gångs skull inget fuffens inblandat...
Citera
2010-05-05, 18:12
Medlem
Castlevanias avatar
Del Potro har opererat handleden. Kan i värsta fall bli borta hela säsongen. Trist.
Citera
2010-05-05, 19:35
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Del Potro har opererat handleden. Kan i värsta fall bli borta hela säsongen. Trist.

såg de oxå lite hastigt men visste inte att han kan missa hela säsongen! han har mkt poäng att försvara i FÖ och US open säsongen. jag fattar inte hur han kan ha hållit sin 5 plats och ett tag va han 4a trots inget spel på flera månader!

något nytt om davy då? har oxå varit borta en tid nu...
Citera
2010-05-05, 22:15
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
såg de oxå lite hastigt men visste inte att han kan missa hela säsongen! han har mkt poäng att försvara i FÖ och US open säsongen. jag fattar inte hur han kan ha hållit sin 5 plats och ett tag va han 4a trots inget spel på flera månader!

Var han inte skadad i början av förra året också så att han inte tog några poäng då? Förbannat tråkigt om han tvingas vara borta året ut. Jag tycker han verkar vara en skön typ för att inte tala om hans monter-forehand där man ibland är osäker på om bollen höll eller inte.

Angående hans ranking så kommer han tappa 1150 poäng nu i Maj så han kommer troligtvis sjunka några platser beroende på hur de närmast jagande presterar. Efter US-open kommer han inte ha många poäng kvar alls. Då är det i stort sett bara de 800 poängen som han vann i Masters-slutspelet och 180 poängen från AO som han har kvar. Några få strö-poäng finns också kvar men runt 1100 poäng skulle jag tro att han har då. Mellan Maj i år till och med Juli har han nästan inga poäng alls att försvara.
Citera
2010-05-06, 00:59
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89

Davy har också problem med handleden. Han tvingades bryta i IW i mitten av mars och det pratades om 4 veckors vila. Borde vara återställd till RG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in