Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
såg de oxå lite hastigt men visste inte att han kan missa hela säsongen! han har mkt poäng att försvara i FÖ och US open säsongen. jag fattar inte hur han kan ha hållit sin 5 plats och ett tag va han 4a trots inget spel på flera månader!
något nytt om davy då? har oxå varit borta en tid nu...
Var han inte skadad i början av förra året också så att han inte tog några poäng då? Förbannat tråkigt om han tvingas vara borta året ut. Jag tycker han verkar vara en skön typ för att inte tala om hans monter-forehand där man ibland är osäker på om bollen höll eller inte.
Angående hans ranking så kommer han tappa 1150 poäng nu i Maj så han kommer troligtvis sjunka några platser beroende på hur de närmast jagande presterar. Efter US-open kommer han inte ha många poäng kvar alls. Då är det i stort sett bara de 800 poängen som han vann i Masters-slutspelet och 180 poängen från AO som han har kvar. Några få strö-poäng finns också kvar men runt 1100 poäng skulle jag tro att han har då. Mellan Maj i år till och med Juli har han nästan inga poäng alls att försvara.