2010-10-27, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy-People
(alla snackar om federers sportslighet, men rafa har mer av det än fed.)

Det kan bara vara riktiga die hard fans av Nadal som tycker det. Nadal blandar ganska friskt med för långa pauser mellan servar, vältajmade avbrott för att behandla "skador", otillåten coachning och lite annat smått och gott.

Det finns kanske en anledning till att Fed prenumererar på Stefan Edberg Sportsmanship Award, jag undrar om Nadal ens har blivit nominerad någon gång (vilket säkert har andra anledningar också).
Citera
2010-10-27, 16:43
Medlem
freeriderXIIs avatar
Sverige saknar futures i betydelsen behöver fler.

Vore coolt om man kunde stödja en spelare med träning och fys och resmöjligheter och sedan likt en aktie få tillbaka en procent av pengarna när de börjar rulla in.
Citera
2010-10-27, 17:16
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipbleader
Det finns kanske en anledning till att Fed prenumererar på Stefan Edberg Sportsmanship Award, jag undrar om Nadal ens har blivit nominerad någon gång (vilket säkert har andra anledningar också).

Nadal blev inte nominerad 2008 tror jag det var. Det var inte så populärt bland Nadal fans. Federer har rott hem utmärkelsen varje år sedan 2004. Starkt.
Citera
2010-10-27, 18:38
Medlem
Courier är ny DC kapten, intressant.
Citera
2010-10-27, 20:47
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Courier är ny DC kapten, intressant.

låter som ett bra val. courier känns seriös och kan vända trenden på amerikansk tennis. de har ju "bra spelare" sett till andra länder...men det går inte att jämföra med tidigare generationer....sampras,agassi,courier,mcenroe,con nors m.m
Citera
2010-10-28, 12:31
Medlem
Vobblers avatar
Courier känns som ett bra val, han ställde alltid upp och spelade DC på 90-talet, så förhoppningsvis (för USA) kan han få de bästa amerikanska spelarna att ställa upp.
Citera
2010-10-28, 13:07
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vore coolt om tenniseliten top 10 kunde springa 1500m, löpningens blå band (minns Gunder Hägg, Roger Bannister etc), för välgörande ändamål.

Frågan är vem skulle vinna ?
Citera
2010-10-28, 13:18
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vore coolt om tenniseliten top 10 kunde springa 1500m, löpningens blå band (minns Gunder Hägg, Roger Bannister etc), för välgörande ändamål.

Frågan är vem skulle vinna ?

Intressant tanke. Frågan är hur mycket medel- och långdistansträning toppspelarna inkluderar i sitt dagliga träningspass. Men Federer har nog en grym kondis, han svettas ju inte ens när det är 40 grader i Melbourne.
Han är ganska tunn också, så han är nog en bra löpare.
Citera
2010-10-28, 13:21
Medlem
freeriderXIIs avatar
A på 1500 m tror jag på eleganten Federer också. 100m skulle Nadal kanske vinna eller Murray kanske.
Citera
2010-10-28, 13:39
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
100m skulle Nadal kanske vinna eller Murray kanske.

De är båda supersnabba i sidled och vid rusher fram på nät. Murray har verkligen förbättrat sig det senaste året. Monfils är också en snabb rackare: http://www.youtube.com/watch?v=gtuf12Uw1dk
Citera
2010-10-28, 14:02
Medlem
Embas avatar
Jag tror fortfarande Hewitt skulle kunna utmana Nadal på 100m!
Citera
2010-10-28, 14:08
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
De är båda supersnabba i sidled och vid rusher fram på nät. Murray har verkligen förbättrat sig det senaste året. Monfils är också en snabb rackare: http://www.youtube.com/watch?v=gtuf12Uw1dk
Sinnessjukt. Vägrade tro att det bara var en studs ända fram till reprisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in