2010-03-16, 22:47
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Söderling genomför andra set på ett mycket stabilt och bra sätt. Han gör inte alls många misstag. Jag tror heller inte att Lopez hade en breakboll på hela matchen. Söderling är tung.

så sant! även om motståndet blir tuffare nu så har han bättre statistik mot dem! men statistik är inte allt men visst ser de grymt bra ut. troligtvis tsonga i 4 rundan och söderling har väldigt lätt för hans servar. minns ni shanghai? och tsonga matchen? 6-3 6-3. men nu ska vi ju inte ta ut något i förskott. 1 match i taget!
Citera
2010-03-17, 00:19
Medlem
Boceks avatar
Tänkte ta en tupplur nu, men ska upp igen för att se Federer. Frågan är vad man bör ställa klockan på?
Gör inget om jag missar lite grann, men vill ändå se en del. Matchen ska börja tidigast 02.30 svensk tid? Tror det kommer ta längre tid. Räcker nog att ställa klockan på 03.30-04.00. Hur mycket vågar man chansa? Tråkigt att vakna och se att matchen är slut, men även jobbigt att vakna och för att se att matchen inte ens börjat. Hoppas ju att få sömn även efter matchen.
Citera
2010-03-17, 06:02
Medlem
Nichosjs avatar
Fy fan, vilket jävla tempo. Man blir nästan mörkrädd!
Citera
2010-03-17, 06:08
Medlem
Boceks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Fy fan, vilket jävla tempo. Man blir nästan mörkrädd!
Baghdatis imponerar. Tycker han har spelat bra under en längre tid nu (i alla fall de jag sett av honom) och jag tror han kommer klättra i rank. Härlig match, hoppas Federer grejar detta är så vackert att se honom spela tennis.
Citera
2010-03-17, 08:40
Medlem
pirates avatar
Oj sicken skräll, att Baggan har nu vunnit över Federer borde nästan vara ett väldigt gott tecken för cyprioten.
Federer kommer nog som vi alla fruktat att spela dessa turneringar men lägga all sin fokus på GS istället och verkligen driva fram ett jävla rekord i GS-sammanhang som nästan blir omöjligt att slå.

Kul även för Söderling som kommit långt i denna turnering, det är riktigt kul hur jävla bra han har vuxit i sitt spel med norman.
Citera
2010-03-17, 09:20
Medlem
Kongo_89s avatar
wow baggen slog federer! men som ni säger vet vi att fed prioriterar gs numera. detta öppnar upp övre halvan något otroligt! stor chans för murray,tsonga eller söderling att nå final faktiskt. baggen är så upp och n er ibland så nu slog han federer, han kan ha problem att smälta den segern tror jag mot robredo.... tydligen spelar alla 4 rundor idag! (enligt normans blogg iaf) ska bli grymt kul med bra matcher ikväll/natt
edit: förlåt jag glömde bort att roddick finns på den halvan så de blir ändå tufft!
Citera
2010-03-17, 11:12
Medlem
Maglors avatar
Det är onekligen vidöppet nu, åtminstone på över halvan. Känns som Robin har fin chans att i alla fall nå final nu. Tsonga tror jag han slår, minns absolut matchen i Shanghai, den var grym. Murray känns också överkomlig och vem den än blir från den andra kvarten är ju i vilket fall som helst inte ett större hot än Federer skulle kunna ha varit.

I natt blir det i alla fall fett med bra tennis, Nadal - Isner tätt följd av Söderling - Tsonga. Godis!!!
Citera
2010-03-17, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Oj sicken skräll, att Baggan har nu vunnit över Federer borde nästan vara ett väldigt gott tecken för cyprioten.
Federer kommer nog som vi alla fruktat att spela dessa turneringar men lägga all sin fokus på GS istället och verkligen driva fram ett jävla rekord i GS-sammanhang som nästan blir omöjligt att slå.

Kul även för Söderling som kommit långt i denna turnering, det är riktigt kul hur jävla bra han har vuxit i sitt spel med norman.
Vändningen i Baghdatis var ju i Stockholm, sen spelade han bra i Sydney (vilket aldrig är bra för att spela bra i Melbourne, när vann nån båda dom turneringarna).
Tror att han kan spela riktigt bra i Paris i år.
Citera
2010-03-17, 14:46
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Vändningen i Baghdatis var ju i Stockholm, sen spelade han bra i Sydney (vilket aldrig är bra för att spela bra i Melbourne, när vann nån båda dom turneringarna).

baggy är klart topp 10 material. de är ju skadorna som spökar för cyprioten men hitills av 2010 har han ju överträffat sig själv jämfört med de senaste 2 åren.

denna dag kmr bli väldigt intressant med tanke på alla matcher spelas idag i 4e rundan. tsonga söderling 3 match på cc med första match start kl 12(20 cet) så kl 23/24 kan vi se kanske den roligaste matchen på pappret under denna omgång
Citera
2010-03-17, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
baggy är klart topp 10 material. de är ju skadorna som spökar för cyprioten men hitills av 2010 har han ju överträffat sig själv jämfört med de senaste 2 åren.

denna dag kmr bli väldigt intressant med tanke på alla matcher spelas idag i 4e rundan. tsonga söderling 3 match på cc med första match start kl 12(20 cet) så kl 23/24 kan vi se kanske den roligaste matchen på pappret under denna omgång
Nja, det är nog det "goda livet" som är den stora problemet, svårt att vara kung på sin ö, trots att han bott i Paris under många år.
Lite Nalbandian över honom....
Citera
2010-03-17, 16:44
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro

Nu kanske jag låter petig, men Baggens vändning kom några veckor innan Sthlm Open. Han gjorde en reset och började om på Challenger-touren och vann någon , eller var det några, tävlingar veckorna inna Sthlm Open. Det var där han byggde upp sitt fina självförtroende som han nu rider på.

Riktigt kul att se Baggen leverera. Han verkar vara en riktigt trevlig person dessutom.
Citera
2010-03-17, 23:10
Medlem
Vobblers avatar
John Isner rör sig förvånandsvärt fint för att vara så jädra lång. 4-1 nu i andra set till amerikanen, dags för Nadal att tanka och ladda för tredje?

Nadals brallor är nog de fulaste jag någonsin sett på touren. Inte undra på att han spelar illa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in