2009-02-22, 15:31
Medlem
Vobblers avatar
Roddick skippar turneringen i Dubai i protest. Det blir en ovanligt blek turnering i år.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=548235

Jaja, det kommer snart andra godbitar på touren. Förhoppningsvis är de bästa pigga och krya då.
Citera
2009-02-23, 21:14
Medlem
Kitzbühels avatar
Söderling lämnar återbud till DC,, Hmm,, börjar bli akut-ont om spelare

Vem tror ni Mats W presenterar imorgon?

Robban Lindstedt är gjuten i dubbel, likaså Aspelin. Tompa J hoppas jag verkligen gör come-back i DC och chansen är nog god.

Pim Pim ,, osäkert, har sagt han ej ska spela pga ej fullt spelduglig, kanske dock kan övertalas.

Rehnqvist , ja vem fasiken ska vi ta annars??

Blir spännande imorgon

Här är laget jag tror Mats presenterar

Thomas Johansson
Robert Lindstedt
Simon Aspelin
Björn Rehnqvist
Daniel Berta
Citera
2009-02-24, 13:53
Medlem
stukas avatar
Ojoj.. Rehnquist och Daniel Berta ska spela singlarna..

Århundradets bragdmatcher eller spiken i kistan för svensk tennis?
Citera
2009-02-24, 19:32
Medlem
Det blir klart tufft utan Söderling. I dubbel borde vi ha hyggliga chanser, men vi har ingen förutom Söderling, eventuellt Johansson om han är frisk som kan rå på Dudi Sela som är i toppform. Får nog hoppas på dubblarna och att andrasingeln gör en bragdmatch.
Citera
2009-02-24, 22:27
Medlem
Sverige

Synd att inte Sverige är lika bra som tidigare. Under 1970-talet hade Sverige Björn Borg, en världstoppspelare, men inte så mycket mer. Under 1980-talet hade Sverige en fantastisk bredd, de var kanske inte lika bra som Björn Borg, men nästan och spelare som Stefan Edberg och Mats Wilander var som bäst ungefär samtidigt.
Citera
2009-02-24, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuka

Synd att inte Ryderstedt blev uttagen, en bättre spelare tycker jag än Rehnquist. Berta har jag aldrig sett så jag vet inte.
Citera
2009-02-24, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym person
Synd att inte Sverige är lika bra som tidigare. Under 1970-talet hade Sverige Björn Borg, en världstoppspelare, men inte så mycket mer. Under 1980-talet hade Sverige en fantastisk bredd, de var kanske inte lika bra som Björn Borg, men nästan och spelare som Stefan Edberg och Mats Wilander var som bäst ungefär samtidigt.
Glöm inte Järryd i dubbel. Björne var bra, men hans tennis var inte tillräckligt modern som Stefan´s.
Citera
2009-02-24, 23:38
Medlem
Dubbel

Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Glöm inte Järryd i dubbel. Björne var bra, men hans tennis var inte tillräckligt modern som Stefan´s.

Jag tycker man som par i dubbel skall vara tvingade att vara från samma land, som i olympiska spelen. Då skulle nog dubbelframgångar få större uppmärksamhet i landet som vinner.
Citera
2009-02-25, 08:22
Medlem
Mindre kul om man är ett mindre land med en bra dubbelspelare. Nej, det går ut över kvalitén på dubbeln.
Citera
2009-02-26, 11:21
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka

Varför smiter Pim-Pim undan? Han är ju i tillräckligt skick för att kunna spela annorstädes? Och hur "skadad" är egentligen jättebebisen Söderling..?

Jävligt dåligt är vad det är. Nästan bra att det blir utan publik nu, slipper folk kräva pengarna tillbaka åtminstone.

Vore iofs oerhört kul om Berta kunde överraska! Visst gjorde även BB DC-premiär som 16-åring 1972? Inga jämförelser i övrigt!
Citera
2009-02-26, 14:38
Medlem
Söderling drog sig ur turneringen i Rotterdam för två veckor sedan på grund av en skada. Sen spelade han en match i Memphis där han blev tvåa i fjor, och förlorade mot franske medelmåttan Florent Serra i tre set, en match han definitivt borde vunnit om han hade varit 100. Med en sån jätteserve som Robin sitter inne med ska man inte bli bruten 4 gånger om man lägger in över 60% första servar, möjligen mot en toppspelare, men en sån har Serra aldrig varit. Men jag ska inte dissa Serra för mycket, vann några slantar på att han slog Jarkko Nieminen häromdagen. Hur som helst så tror jag inte Robin fejkar. Han avslutade fjolåret starkt, bland annat med final i Stockholm och titel i Lyon. I år har det inte funkat lika bra. Några skapliga resultat tidigt på året, men förlusterna mot Baghdatis och Serra var klart under normal kapacitet. Davis cup matchen blir tuff. Gäller att killarna kliver fram och gör några riktigt vassa matcher och som jag skrev tidigare får vi nog hoppas på dubbel och möjligen andra singeln.
Citera
2009-02-27, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Varför smiter Pim-Pim undan? Han är ju i tillräckligt skick för att kunna spela annorstädes? Och hur "skadad" är egentligen jättebebisen Söderling..?

Jävligt dåligt är vad det är. Nästan bra att det blir utan publik nu, slipper folk kräva pengarna tillbaka åtminstone.

Vore iofs oerhört kul om Berta kunde överraska! Visst gjorde även BB DC-premiär som 16-åring 1972? Inga jämförelser i övrigt!
Skillnad på 3- och 5-sets matcher för JJ, han pallar nog bara 3-setare. Söderling spelar garanterat veckan efter i
Indian Wells.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in