2011-03-17, 16:19
Medlem
Castlevanias avatar
Färska tennisnyheter. DC-matchen mellan Sverige - Serbien spelas i Halmstad 8-10 juli. Kan tänka mig att Båstad blev besvikna. Desto mer glädjande för Halmstad som får arrangera en DC-match för första gången. Vi har att se fram emot hyfsat spännande matcher. Söderling - Djokovic och Troicki - Pim-Pim. Dessvärre är det klar fördel Serbien. Söderling brukar ha svårt mot Djokern även om svensken vann deras senaste möte. Hoppas hemmaplan lyfter fram de gulblå. Hoppas också att Halmstad-publiken gör sitt för att ge stöd. Det blir väl fullsatt?

Sverige-Serbien spelas i Halmstad

Nu är det klart. Den 8-10 juli kommer Davis Cup-kvartsfinalen mellan Sverige och Serbien att spelas inomhus i Halmstad Arena.

I juli väntar kraftmätningen mellan fjolårsmästarna Serbien som slog ut Indien i första omgången och ett Sverige som övertygande besegrade Ryssland i Borås. Matchen spelas inomhus på hardcourt i Halmstad Arena, en arena med en publikkapacitet på 4000.

- Vi har inom laget diskuterat och kommit fram till att en snabb hardcourt bana inomhus maximerar våra chanser att vinna den här svåra kvartsfinalen mot Serbien. Matchen mot Ryssland visade att vi har möjlighet att gå hur långt som helst i årets Davis Cup, säger Davis Cup-kapten Thomas Enqvist.

Match i matchen blir det mellan två av de allra hetaste spelarna just nu på ATP-touren –
världstrean Novak Djokovic, Serbien och världsfyran Robin Söderling, Sverige.

- Halmstad Arena är en toppmodern arena med en publikkapacitet på 4000. Med sitt strategiska läge och med tanke på var folk befinner sig under sommaren passar den perfekt. Vi hoppas att publiken inte räds att gå inomhus för att titta på en VM-landskamp av allra bästa märke, säger Henrik Odervall, tävlingsansvarig på Svenska Tennisförbundet.

Matchen mellan Sverige och Serbien blir den första Davis Cup-match som Halmstad står som värd för, något som gör arrangörerna stolta.

- Vi är oerhört stolta att få ett sådant stort idrottsevenemang till Halmstad och Halmstad Arena. Det visar på att vi är en stad med stora möjligheter att arrangera såväl SM tävlingar som internationella tävlingar i världsklass, säger Ann Johnsson, evenemangschef på Halmstad & Co.

Två intensiva tennisveckor
Många av världens tennisblickar kommer att riktas mot den sydvästra delen av Sverige under två intensiva juliveckor. WTA-turneringen Collector Swedish Open , 2-9 juli och ATP-tävlingen Skistar Swedish Open 9-17 juli genomförs i Båstad, en halvtimmes resväg från Halmstad.

- Mitt i sommaren hade det naturligtvis varit roligare att se DC matchen utomhus i Båstad men eftersom inomhus och ett snabbare underlag gynnar laget, och inte minst ”Pim-Pim”, är den här lösningen förhoppningsvis den bästa för Sverige. Tennisen kommer att ta mycket plats i media vilket kommer att locka storpublik till både Halmstad och Båstad, säger Thomas Wallén och Christer Hult vid PR – Event som arrangerar Båstadtävlingarna.

http://iof3.idrottonline.se/SvenskaTennisforbundet/Nyheter/Nyheter/Sverige-SerbienspelasiHalmstad/
Citera
2011-03-17, 17:47
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
ja jag reagerar oxå lite till detta...tuneringen har tappat mkt av mitt intresse iaf pga detta... dock är de kul att delpotro verkar helt fit nu. nadal vs delpotro snart tro ?

Verkligen kul att han är tillbaka. Häftig vändning han bjöd på igår i andra sets tb, låg under med 6-1 och vann med 8-7.
Citera
2011-03-17, 20:44
Medlem
Hlavens avatar
Serbien tar Sverige 4-1 , Sverige vinner 1 match då Söderling slår Troicki i en tuff femsetare
Citera
2011-03-18, 04:33
Medlem
allt.o.ingets avatar
Dessvärre har Pim-Pim lagt av för gott nu. Jävligt synd.
Citera
2011-03-18, 04:52
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Dessvärre har Pim-Pim lagt av för gott nu. Jävligt synd.

Det var som fan. Läste det nyss. Enligt artikeln som jag länkade till längre upp räknade dom kallt med Pim-Pims medverkan. Valet av underlag ska delvis ha valts med omsorg av att Pim-Pim föredrar snabba mattor.

Jaja, vad ska man säga? Han kanske insåg att vardagen på Challenger-touren inte är lika glamourös som DC-hjälte inför hela svenska folket. Han insåg nog vilket hästjobb han måste lägga ner för att ta sig tillbaka. Som jag skrivit tidigare har han varit för lat de senaste åren att ta den långa men nödvändiga vägen tillbaka. Det går inte att sitta och vänta på WC från Båstad och Stockholm Open. WC och högre ranking är nåt man förtjänar efter hårt slit. Dessvärre har han inte gjort grovjobbet som krävs efter alla skadebekymmer. Att han gått och blivit farsa (twice?) spelar nog också in. Jeje, just då vi hittat ett andranamn i singel är vi tillbaka på ruta ett igen. Nu ser DC-matchen mot Serbien som körd på förhand. Undra om Nick Lindahl är nåt att satsa på eller ska dom söka vidare? Vet att han blev förkyld inför DC-lägret och inte fick visa vad han går för. Antingen ger dom han chansen eller söker nån ny.
Senast redigerad av Castlevania 2011-03-18 kl. 04:54.
Citera
2011-03-18, 12:43
Medlem
Jaxxxs avatar
Kul med Del Potro-Nadal i semin. Hoppas Del Potro kommer tilbaks till US Open 2009 form.

Då kommer återigen debatten. Vem ska spela 2:a singeln för Sverige i DC...
Citera
2011-03-18, 20:41
Medlem
allt.o.ingets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Då kommer återigen debatten. Vem ska spela 2:a singeln för Sverige i DC...

Jag tycker man ska satsa på Nick Lindahl. Reserv Christian Lindell. Min känsla är att det är på väg spelare uppåt nu. Jag tror vi har en till topp-100 spelare inom nåt år. Christian Lindell kommer garanterat vara där. Nick Lindahl möjligtvis, men han kan ha nått sin topp redan.
Citera
2011-03-19, 11:23
Medlem
Hlavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Jag tycker man ska satsa på Nick Lindahl. Reserv Christian Lindell. Min känsla är att det är på väg spelare uppåt nu. Jag tror vi har en till topp-100 spelare inom nåt år. Christian Lindell kommer garanterat vara där. Nick Lindahl möjligtvis, men han kan ha nått sin topp redan.

tror inte det spelar någon roll vem det blir , sverige får nog pisk i andrasingeln eftersom de inte ens har en top 200 spelare...

Jag ser Sveriges chanser till att slå Serbien som omöjliga. Hade Sverige haft någon top 5 spelare hade man kunnat plocka kanske 3 pöang ( 1 dubbel , 1 söderling och 1 andrasingel )
Citera
2011-03-19, 17:30
Medlem
camejos avatar
Bara GS-mästare i semi:

Del Potro
Nadal

Federer
Djokovic.

Djokovic - Nadal tror jag kommer ta sig till final.
Citera
2011-03-19, 18:22
Medlem
Jag tror precis tvärt om. Final mellan Federer och del Potro.
Citera
2011-03-19, 18:32
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derstatic
Jag tror precis tvärt om. Final mellan Federer och del Potro.

Hoppas du får rätt.
Citera
2011-03-19, 19:19
Medlem
Hlavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Hoppas du får rätt.

eller djokovic del potro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera