2010-03-08, 14:01
Medlem
bluetramps avatar
Tack obotlig_realist för en bra och riktig analys !

Trodde inte det var så illa ställt, som du beskriver. Filip Prpic som du nämner, (läste nu att han är 28 år oxå) har jag inte ens hört namnet på. Men man är van från förr i tiden, då vi bakom våra toppspelare hade ett koppel bland de hundra bästa på ATP oxå. Förstår att Svensk tennis är inne i en mycket djup svacka.
Senast redigerad av bluetramp 2010-03-08 kl. 14:03.
Citera
2010-03-08, 14:23
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maglor
Jag tror att domaren overruleade (alltså gick in och ändrade linjedomarens domslut) så att poängen när det stod 0-15 spelades om, och den som skötte grafiken var inte riktigt med.

Om jag inte minns fel så slog Nallen en boll ned i Vincis bh-hörn som dömdes ut men domaren overrulade och bollen spelades om. Det är rätt vanligt att killen som sköter scoreboarden inte hänger med i allt som händer på banan.
Citera
2010-03-08, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Jo, en okänd skada kan det vara, dock tror jag Enqvist spelade på samma par som förra vinsten.
Möjliga kvalmotståndare för Sverige
Borta
Rumänien
Slovakien
Sydafrika

Hemma
Australien
Brasilien
Finland
Holland
Italien
Japan
Polen (sista mötet 1975, innan World group?)

Aldrig mött
Colombia
Folkrepubliken Kina
Kazakstan
Ukraina
Uruguay
Finland slog Polen, så det kan bli dom hemma.
Citera
2010-03-08, 15:37
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Finland slog Polen, så det kan bli dom hemma.

Ska bli kul att följa Henri Kontinen. Frågan är om han kan bli lika bra eller bättre än Jarkko.
Citera
2010-03-08, 19:11
Medlem
Boceks avatar
Hej. Jag har funderat på att åka på någon slags tennisresa, som aktiv utomlands i sommar. Min fråga är om ni har något att rekommendera. Jag är amatör, men älskar att spela och titta på tennis. Har hört om resor till diverse varma länder, med en veckas träning och boende och det verkar helt underbart. Det skulle vara en dröm semester för mig i sommar. Har ni något att rekommendera, säger det igen att jag inte alls är duktig, men spelar relativt mycket.

För övrigt tror jag Kroatien- Serbien i DC kommer bli hur het som helst, en match att se fram emot!
Citera
2010-03-09, 02:03
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bocek
Hej. Jag har funderat på att åka på någon slags tennisresa, som aktiv utomlands i sommar. Min fråga är om ni har något att rekommendera. Jag är amatör, men älskar att spela och titta på tennis. Har hört om resor till diverse varma länder, med en veckas träning och boende och det verkar helt underbart. Det skulle vara en dröm semester för mig i sommar. Har ni något att rekommendera, säger det igen att jag inte alls är duktig, men spelar relativt mycket.

För övrigt tror jag Kroatien- Serbien i DC kommer bli hur het som helst, en match att se fram emot!

Dra till Makarska först för att träna.

http://www.makarska-online.net/events/tenis/tennis_eng.htm

Sen drar du till Umag för att se proffsen.

http://www.croatiaopen.hr/daily-news/aktualno/atp-studena-croatia-open-umag-2010.aspx

Trevlig resa!
Citera
2010-03-10, 12:35
Medlem
Embas avatar
Kan någon vänlig själ förklara för mig vad som menas med att man har poäng att försvara i de turneringarna man ställer upp i?
Citera
2010-03-10, 12:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Kan någon vänlig själ förklara för mig vad som menas med att man har poäng att försvara i de turneringarna man ställer upp i?

För att man ställde upp i samma turnering året innan. Tar en spelare i 500 poäng i en turnering har han 500 att försvara nästkommande år. Tar spelaren 250 poäng året efter förlorar han 250 poäng på rankingen.
Citera
2010-03-10, 13:20
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
För att man ställde upp i samma turnering året innan. Tar en spelare i 500 poäng i en turnering har han 500 att försvara nästkommande år. Tar spelaren 250 poäng året efter förlorar han 250 poäng på rankingen.

Det var det jag trodde. Tack!
Citera
2010-03-10, 14:05
Medlem
Vobblers avatar
Snart är det dags för en av höjdpunkterna på hela året, Indian Wells. Adjöss med skönhetssömnen igen!
Nadal får nog väldigt svårt att upprepa vinsten från -09, men naturligtvis kan man inte räkna bort honom. Det är väl bara Del Potro som saknas, annars är alla kanonerna med.
http://www.bnpparibasopen.org/
Citera
2010-03-10, 16:41
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Snart är det dags för en av höjdpunkterna på hela året, Indian Wells. Adjöss med skönhetssömnen igen!
Nadal får nog väldigt svårt att upprepa vinsten från -09, men naturligtvis kan man inte räkna bort honom. Det är väl bara Del Potro som saknas, annars är alla kanonerna med.
http://www.bnpparibasopen.org/

gonzalez youzhney och haas saknas oxå. ska bli intressant att följa söderling och nalbandian.
söderling har många poäng att hämta här. har oxå en bra lottning även om jag ger ett varningens finger för eventuella matchen mot F.lopez där han ligger under i inbördes möten. sen tsonga brukar han hantera bra så slår han lopez, går han långt. tror han kan ta murray oxå i en eventuell kvartsfinal. bra lottning med andra ord!
Citera
2010-03-11, 14:47
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
gonzalez youzhney och haas saknas oxå.

Jupp, stämmer bra Kongo. Synd att Gonzo inte är på plats, alltid en sevärd spelare. Cilic har en ganska bra lottning, fasen vet om man inte ska sätta en spänn på kroaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in