2010-03-11, 15:35
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jupp, stämmer bra Kongo. Synd att Gonzo inte är på plats, alltid en sevärd spelare. Cilic har en ganska bra lottning, fasen vet om man inte ska sätta en spänn på kroaten.

Spelar man på Cilic som turneringsvinnare kontinuerligt i år kommer man antagligen gå bra med plus, killen kommer få sitt genombrott i år!
Citera
2010-03-11, 16:58
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Spelar man på Cilic som turneringsvinnare kontinuerligt i år kommer man antagligen gå bra med plus, killen kommer få sitt genombrott i år!

Ingen dum ide'! Ja, 2010 ser ljust ut för Cilic. Semifinal i Aussie open och två turneringssegrar. Ok, det är inga av de större turneringarna han har vunnit, men alla vinster räknas. 18-2 hittills i år.
Stor och stark, idealtypen för en modern tennisspelare alltså.
Citera
2010-03-11, 22:12
Medlem
Embas avatar
Vad kommer Carlos Moya kunna åstadkomma i år? Hur är han nu? Han kammade väl hem AO 2006 om jag inte minns fel. Men vad hände efter det?
Citera
2010-03-12, 00:31
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Vad kommer Carlos Moya kunna åstadkomma i år? Hur är han nu? Han kammade väl hem AO 2006 om jag inte minns fel. Men vad hände efter det?

Moya vann Franska öppna 98.
Efter det har han bland annat varit otrogen mot den fina italienskan Flavia Pennetta.

Just i detta nu kvalar han in till Indian Wells. Han borde slutat för minst två år sen.
Citera
2010-03-12, 00:47
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Efter det har han bland annat varit otrogen mot den fina italienskan Flavia Pennetta.

Just i detta nu kvalar han in till Indian Wells. Han borde slutat för minst två år sen.

Aj! det där med AO 2006 vet jag inte vad jag fick ifrån. Men på grus då? Är han helt borta där också? Det här blir nog det sista året han försöker iaf.
Citera
2010-03-12, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuka

Han kvalar inte, han fick ett WC.

Moya har sagt att han kommer att sluta med tennis om han fortfarande är beroende av WC mot slutet av året.
Citera
2010-03-12, 08:21
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Ingen dum ide'! Ja, 2010 ser ljust ut för Cilic. Semifinal i Aussie open och två turneringssegrar. Ok, det är inga av de större turneringarna han har vunnit, men alla vinster räknas. 18-2 hittills i år.
Stor och stark, idealtypen för en modern tennisspelare alltså.

Dock undrar jag lite hur länge hans rygg kommer att hålla, då han verkligen böjer musten ur den varje gång han skall serva.
Men i övrigt så håller jag med om att han är bra och blir bättre med tiden!

Kul också att det är dags för en stor turnering där många spelare är med. Nu får vi hoppas att skadorna tar en paus från spelarna och att de kan spela på riktigt.
Citera
2010-03-12, 15:05
Medlem
Jag vet inte om det här är en dum fråga men i alla fall, varför spelar så många av de bästa singelspelarna även dubbel i IW som pågår nu. Kan ju inte vara pengarna? bra att få spela mycket på underlaget? eller spelar dom helt enkelt för att det är kul? Det låter ju som att det vore klokare att satsa på singeln eftersom det skiljer sig ganska mycket i spelet mellan dubbel/singel och många haft skadebekymmer och "gnäller" på att det är mycket matcher under en säsong
Citera
2010-03-12, 20:00
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petter_
Jag vet inte om det här är en dum fråga men i alla fall, varför spelar så många av de bästa singelspelarna även dubbel i IW som pågår nu. Kan ju inte vara pengarna? bra att få spela mycket på underlaget? eller spelar dom helt enkelt för att det är kul? Det låter ju som att det vore klokare att satsa på singeln eftersom det skiljer sig ganska mycket i spelet mellan dubbel/singel och många haft skadebekymmer och "gnäller" på att det är mycket matcher under en säsong

Indian Wells är tillsammans med Miami den enda tävlingen där spelarna spelar bäst av 3 och endast varannan dag. Jag tror de ställer upp i dubbeln för att hålla igång under vilodagen. I vissa fall kan de förstås bli svårt för tävlingsledningen att pussla ihop det så någon får säkert två matcher på en dag.
Citera
2010-03-12, 22:17
Medlem
Vart tar ni vägen för att kolla Indian Wells?

Inte en enda stream uppe , inte ens bet365 el liknande verkar visa något.
Citera
2010-03-12, 22:59
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dear_Joan
Vart tar ni vägen för att kolla Indian Wells?

Inte en enda stream uppe , inte ens bet365 el liknande verkar visa något.

Vi klättrar på väggarna.

Jag har en kompis som är där, han ringer en gång i timmen och berättar något i upphetsat tillstånd.
Citera
2010-03-12, 23:03
Medlem
Bjurras avatar
Bet365 och Unibet börjar streama imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in