2009-11-12, 13:16
Medlem
Forulfs avatar
Och där satt matchbollen, klockrent Robin!

I kvarten väntar antagligen Novak Djokovic då han ska slå Arnaud Clement. Det blir jävligt tufft, klarar han det väntar troligen Nadal i semi. Ingen drömlottning direkt!

Jag tror Robin får "hoppas" att någon lämnar återbud till London även om det inte känns rätt att kvalificera sig på det viset.
Citera
2009-11-12, 13:54
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Och där satt matchbollen, klockrent Robin!

I kvarten väntar antagligen Novak Djokovic då han ska slå Arnaud Clement. Det blir jävligt tufft, klarar han det väntar troligen Nadal i semi. Ingen drömlottning direkt!

Jag tror Robin får "hoppas" att någon lämnar återbud till London även om det inte känns rätt att kvalificera sig på det viset.

Slår han Djokovic slår han nog också Nadal. Nadal var urusel mot Almagro.

Sannolikheten för att annars komma in på återbud känns ganska hög. 60%?

Jag kan för övrigt rekommendera den här bloggen. Lite tramsig ibland men snabba uppdateringar och ett snabbt sätt att komma åt dagens spelschema:
http://newballs.wordpress.com/
Senast redigerad av Bjurra 2009-11-12 kl. 13:58.
Citera
2009-11-12, 14:03
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Slår han Djokovic slår han nog också Nadal. Nadal var urusel mot Almagro.

Sannolikheten för att annars komma in på återbud känns ganska hög. 60%?

Jag kan för övrigt rekommendera den här bloggen. Lite tramsig ibland men snabba uppdateringar och ett snabbt sätt att komma åt dagens spelschema:
http://newballs.wordpress.com/

Jag håller med det är nog Djokovic som står mest i vägen. Men sålänge det inte är Federer som han tycks ha otroligt svårt för så är det fullt möjligt
Citera
2009-11-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trisslotten
Verkar inte som om matchen streamas någonstans......

http://www.livetv4ever.com/ streamar tennisen. Under 50-lappen för en månads action. Kollar just nu. Ok kvalitet men inte i samma klass som eurosport player. Bättre än inget för oss som inte har viasat sport.
Citera
2009-11-12, 16:46
Medlem
Det verkar kunna bli kamp om första plats rankingen i år ändå! Federer fick stryk direkt i paris, skulle Nadal vinna turneringen kommer det bara att skilja en trehundra poäng mellan dem. (orkade inte kolla upp exakt).

Alltså kan london avgöra allt
Citera
2009-11-12, 17:53
Medlem
Kongo_89s avatar
verdasco torska mot cilic.
nu har robin allt i sina egna händer. hoppas bara han inte tappar de.
djokovic blir oerhört tuff. han har aldrig slagit honom. och jag ser egentligen inget som talar för söderling i den matchen.
har dock aldrig sett deras matcher men man kan bara hoppas på att serben har en sämre dag å robin spelar bra.

han har hög lägsta nivå nu. slå både karlovic och davydenko i ett inte alltför bländande spel.
Citera
2009-11-12, 18:02
Medlem
Antimon604s avatar
Nåt som vet om det räcker för Söderling att slå Djokovic för att gå om Verdasco nu när han åkte ur? Var väl lite mer än 300 poäng som skiljde de två va? Eller måste han slå ytterliggare gubbar? Känns ju svårt nog att rå på Djokovic iofs. Får hoppas på det bästa.
Citera
2009-11-12, 18:30
Medlem
pirates avatar
Jag tycker att vi borde lyfta fram Murray som har i år tagit 6 st titlar.
Jag tror folk snackar om honom alltid för hastigt när man nämner de övriga topp-3.
Jag tror att vi får se Murray som världsetta inom en snar framtid faktiskt.
Returnerar sjukt bra och spelar ett nästan komplett spel. Dock hade jag velat se honom lite mer aggressiv på banan ibland.
So watch out for Murray!!
Citera
2009-11-12, 19:39
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Där rök Murray.....starkt av Stepanek. Tsonga ser stark ut, om Robin går till semi tror jag det blir Tsonga som väntar.
Citera
2009-11-12, 19:45
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Där rök Murray.....starkt av Stepanek. Tsonga ser stark ut, om Robin går till semi tror jag det blir Tsonga som väntar.

Ja vad är det som händer?
Ena toppspelaren efter den andra ryker.
Citera
2009-11-12, 22:10
Medlem
Nichosjs avatar
Ursäkta i förhand för detta, men vad fan händer med Nadals landsmän?
Citera
2009-11-12, 22:14
Medlem
zizacons avatar
Nadal vann tillslut.. men det är fan inte övertygande. Klantar bort eget servegame vid 4-4 i avgörande med ett grovt dubbelfel. Robredo blir nervös och klantar sig i sin tur när han ska serva hem matchen. Men mot Söderling eller Djockovic hade han aldrig haft råd att släppa så enkla games i så avgörande lägen.

Om Söderling kan spela riktigt bra och vinna nästa match har han nog en väldigt bra chans mot Nadal i en eventuell semi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in