2010-01-09, 20:40
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Nadal gör en riktigt bra match och det är imponerande hur fan lyckas få sån sjukt bra längd på sina bollar i utsatta lägen. Men det känns som att efter tiebreaket så lyfter Davydenko sitt spel och har svar på allt. När Nadal ser ut att vinna poängen med en mäktig forehandspassering så är Davydenko där och plockar upp bollen med en halvvolley som om han inte gjort något annat hela livet. Riktigt imponerande. Nadal hade tur att ens ha matchbollar, såg ut som om nerverna spelade Davydenko ett spratt i avgörande lägen i matchen. Starkt att komma tillbaka efter ett 6-0 set och sedan ett tufft första gem i andra.

Nadal tycker jag har imponerat med sitt spel och det är verkligen stor skillnad på den Nadal vi såg i London och den Nadal vi har sett i Doha. Känns som en nygammal Nadal som vässat sitt spel och är redo för en storstilad comeback. Han pressar den kanske just nu bäste tennisspelaren Davydenko ordentligt. Har matchbollar men lyckas inte stänga matchen. Men sett till spelet så ser det ut som den gamle Nadal med en touch av nya inslag i sitt spel. Kul att han vågar sig fram lite mer ofta till nät och inte bara köra sitt gamla nöta-nöta lir från baslinjen. Men det känns som om det fortfarande är för tidigt för att dra några slutsatser om honom. Men det ser i alla fall ljust ut inför AO.

På tal om AO så känns det riktigt öppet i år. Federer och Nadal kan man aldrig räkna ut i stora tillställningar. Djokovic vet vi kan spela en ruskig tennis när han vill och är i form. Murray känns lite osäker, har han en bra dag slår han vem som helst, men har han en dålig så kan han åka ut med vem som helst. Så känns det lite som när det vankas GS. Dayvdenko tillsammans med Del Potro är väl kanske de största hoten mot "the big four". Men man ska inte glömma Söderling och Roddick heller. De två kan överraska. Dock tror jag inte att varken Roddick eller Verdasco klarar av att ta sig till semifinal i år.

Inte långt kvar nu, bara att tagga till!

Vass analys moviemovie! Jag tror att Murray tar hem AO iår. Hypen kring honom kommer iår inte bli i närheten av vad den var förra året och han bör ha lärt sig från höstens spel att han måste spela agressivt för att vinna mot folket i top-5. Och spelar han agressivt är han ruggigt bra! 2010 blir året då Murray äntligen vinner en GS, han är på tok för bra för att gå lottlös!
Citera
2010-01-10, 02:47
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
Vass analys moviemovie! Jag tror att Murray tar hem AO iår. Hypen kring honom kommer iår inte bli i närheten av vad den var förra året och han bör ha lärt sig från höstens spel att han måste spela agressivt för att vinna mot folket i top-5. Och spelar han agressivt är han ruggigt bra! 2010 blir året då Murray äntligen vinner en GS, han är på tok för bra för att gå lottlös!

Jag tycker Murray borde överväga att göra samma resa som Davydenko har gjort det senaste halvåret. Släppa lite på säkerheten och försöka sig på en mer agressiv spelstil för att få snabbare avslut. Han får svälja att det dyker upp fler UE. I dagsläget påminner Murrays spelstil alltför mycket om Hewitts. Den defensiva stilen passar mot vissa spelare, sämre mot andra. I US Open blottade han sina svagheter. Cilic slog igenom defensiven gång på gång. Murray hade inget svar. Murray måste också vässa serven. Speciellt andra serven. Det håller inte att serva som en kärring. Själv har jag tippat att Murray står kvar på sin 4:e plats efter säsongen summeras. Få se om han gör några framsteg i år.
Citera
2010-01-10, 12:12
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Murray måste också vässa serven. Speciellt andra serven. Det håller inte att serva som en kärring. Själv har jag tippat att Murray står kvar på sin 4:e plats efter säsongen summeras. Få se om han gör några framsteg i år.
Japp, andraserven är en stor svaghet och är definitivt den sämsta av alla i top-5. Tror att Murray tar ett eller två kliv på rankningen innan 2010 är över!
Citera
2010-01-10, 22:00
Medlem
Krabbs avatar
Tjena tennismänniskor!

Idag framför sportspegeln tjafsade jag och min far om hur många män i världen som skulle slå Kim Cijsters. Hennes bästa underlag och antal set, vad det nu är.

Den ene av oss hävdar max 1.000 den andre runt 25.000.

Be our judge så är jag tacksam.
Citera
2010-01-10, 22:08
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krabb
Tjena tennismänniskor!

Idag framför sportspegeln tjafsade jag och min far om hur många män i världen som skulle slå Kim Cijsters. Hennes bästa underlag och antal set, vad det nu är.

ja inte 25000 iaf. 1000 låter mer realistiskt.

tänkte påfölja snacket om murray.....skotten har nu tappat till 5 plats på rankingen. Del Potro tog över 4e platsen med andra ord.....
Citera
2010-01-11, 03:08
Medlem
Nichosjs avatar
Jag tror helt klart på mer än 1000. Jag har extremt dålig koll på hur många tennisspelare det finns i världen, men en halvbra collegespelare skulle helt klart spela kjolen av Clijsters.
Citera
2010-01-11, 04:04
Medlem
ellerhur?s avatar
Citat:
Tjena tennismänniskor!

Snackar vi idag eller snackar vi när hon var som bäst?
Citera
2010-01-11, 17:17
Medlem
Citat:
Tjena tennismänniskor!

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Battle_of_the_Sexes_(tennis)

Möjligen att Navratilova (som var mer man än kvinna) hade kunnat ta en topp 500 rankad spelare när hon var som bäst.
Senast redigerad av Gincan 2010-01-11 kl. 17:19.
Citera
2010-01-11, 17:27
Bannlyst
Skulle vilja se typ Daniel Berta vs Venus eller Serena Williams.
Citera
2010-01-11, 23:16
Medlem
Helt tveklöst låter 25000 som närmare sanningen änn 1000. Det är så stor skillnad. Just därför måste jag säga att jag tycker damtennis är oerhört trist.
Citera
2010-01-11, 23:16
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detaerbanken
Skulle vilja se typ Daniel Berta vs Venus eller Serena Williams.
Daniel skulle slakta dem båda.

http://www.youtube.com/watch?v=x-R0qR_Q6Aw

Noah vann alltså i kjol och BH, helt utan att ens försöka spela ett bra spel.
Citera
2010-01-11, 23:35
Medlem
pirates avatar
Vem är han den flintskalliga som brukar sitta med i Federer bänken?
Sedan undrar jag vem hans staff är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in