Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Eller spelar han bara så på gräs? Felicano Lopez spelar väl mycket serve-volley?
Har sett honom spela så på andra underlag också, men det är möjligt att det är 100 % på gräs. På grus har han bland annat slagit Robredo. Lopez mixar upp med serve o volley, men utövar inte spelsättet konstant.
Citat:
Vår egen Björn Rehnqvist var ju överlägsen som junior så det betyder ju inte att man lyckas som
senior. Anke Huber är väl bästa tyskan efter Stefanie?
Henman klarade inte av trycket, inget med hans spelstil varför han inte vann Queens eller Wimbledon.
Eller så utvecklar spelare sin fulla potential från framgångsrik junior till framgångsrik senior som Stefan Edberg.
Ja, jag tror Huber är bästa tyskan efter Graf. Åtminstone rankingmässigt och antal titlar. Dock slutade hon inte långt efter Graf vill jag minnas, om det var 2 eller högst 3 år. Senare år har det dock dykt upp ett par tre intressanta namn. Grönefeld som vunnit en mix dubbeltitel, snyggingen Lisicki som jag tror har stor potential (född 1989) och så förstås den högst rankade tyskan Petkovic håller rätt hög klass.
Citat:
Vann första matchen iallafall...

Mot en tysk såklart