2010-01-01, 13:43
Medlem
underbart robin! tror det e bara andra gången han tar set mot legenden
det händer ju att federer losar då och då men aldrig mot robin än så länge känns som han har ett bra läge nu
Citera
2010-01-01, 13:51
Medlem
Funkes avatar
Perfekt med ett break nästan direkt i tredje. 2-1 till Söderling. Såhär bra läge har han aldrig haft mot Federer så nu kommer garanterat enkla misstag pga att han är nervös.

Edit. Nära att jag fick rätt där men den andra-serven när han har breakboll emot sig var helt galet iskall.
Senast redigerad av Funke 2010-01-01 kl. 13:56.
Citera
2010-01-01, 14:03
Medlem
man slutar aldrig o beundra federer nu stämmer inte hans baslinjespel då kör han serve o volley o gör de väldigt bra,
Citera
2010-01-01, 14:14
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blast1
man slutar aldrig o beundra federer nu stämmer inte hans baslinjespel då kör han serve o volley o gör de väldigt bra,

Inte tillräckligt bra. Fan vad gött att förbannelsen är bruten. Även om det är en "obetydlig" turnering.
Citera
2010-01-01, 14:16
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Inte tillräckligt bra. Fan vad gött att förbannelsen är bruten. Även om det är en "obetydlig" turnering.

Ja, var det tolfte gången gillt?! Så jävla bra! Federer gjorde inte en av sina bättre matcher men var inte dålig heller - mer RS som vann än RF som förlorade.
Citera
2010-01-01, 14:20
Medlem
Nichosjs avatar
Tycker att det är extremt fjantigt att säga att "äntligen så fick han besegra Federer", eller att "förbannelsen är bruten". Det var en uppvisningsmatch, inget annat. Då kan vi ju lika gärna säga att Sampras tog revansch för Wimbledonförlusten 2001 för att han slog Federer i en uppvisningsmatch i Macau 2007.
Citera
2010-01-01, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Tycker att det är extremt fjantigt att säga att "äntligen så fick han besegra Federer", eller att "förbannelsen är bruten". Det var en uppvisningsmatch, inget annat. Då kan vi ju lika gärna säga att Sampras tog revansch för Wimbledonförlusten 2001 för att han slog Federer i en uppvisningsmatch i Macau 2007.

håller med i de mesta du skriver, men faktum kvarstår han slog roger!
Citera
2010-01-01, 14:40
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj

Det är ingen som har sagt att Söderling har fått någon typ av revansch för exempelvis förlusterna i Franska öppna eller US open men han har fått veta att det verkligen går att besegra Federer efter 12 raka förluster. Det är den typen av avklarade hinder som kan göra att en spelare tar sig till nästa nivå. Matchen mot Nadal i Franska var bara en match men efter den så har Söderling varit på en klart annan nivå än innan. Likaså Nadal även om det troligtvis är pga skadan han plågades av i somras. Psykologi är väldigt viktigt i sport.
Citera
2010-01-01, 14:48
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Det är ingen som har sagt att Söderling har fått någon typ av revansch för exempelvis förlusterna i Franska öppna eller US open men han har fått veta att det verkligen går att besegra Federer efter 12 raka förluster. Det är den typen av avklarade hinder som kan göra att en spelare tar sig till nästa nivå. Matchen mot Nadal i Franska var bara en match men efter den så har Söderling varit på en klart annan nivå än innan. Likaså Nadal även om det troligtvis är pga skadan han plågades av i somras. Psykologi är väldigt viktigt i sport.

Exakt, det här kommer han att ha oerhörd nytta av nästa gång han möter Federer! (sen att jag hittade streamen i andra set och förväxlade arrangemanget med Doha är en annan sak... ...så visst är det ännu 0-12...)

Vad är förresten en rimlig målsättning för RS detta år? Top-5 och en GS-seger?
Citera
2010-01-01, 15:39
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius

Vilken spelare kan han tänkas peta ur topp 5? Federer? Inte detta året. Nadal? inte direkt troligt. Djokovic? förutom Mastersslutspelet så var han omutlig sista delen av förra året så det lär inte heller hända. Murray? Har inte riktigt fått ett bra grepp om honom men jag tror inte han åker ur topp 5 heller. DelPo? han kommer nog snarare ta sig upp en eller två platser i år.

Jag tror RS få satsa på att ta sig förbi Roddick och Davydenko men om Roddick kommer tillbaka bra efter sin skada så tror jag inte det heller händer. Jag kanske låter som en pessimist men en rimlig målsättning är snarare en semifinal i en GS och kvartsfinaler i de flest andra. En Masters-1000 borde han däremot ha ganska bra chans att plocka hem om han får allt att stämma. Samt en topp 8-placering så han på egen hand kvalar in till Masterslutspelet. Då är jag nöjd med året.
Citera
2010-01-01, 15:55
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius

Det är en bra (högt satt) målsättning men det är väl inte direkt troligt att han klarar det.

Lyckas han upprepa resultaten från 2009 så tycker jag han kan vara rätt nöjd.
Citera
2010-01-01, 16:06
Medlem
Kongo_89s avatar
FAN att han skulle vinna dagen efter nyår då man e som absolut segast. vakna fan nu xD

gah! vilken illa start för mig på 2010 men super för söderling!

jag undrar hur många ess federer gjorde på robin de är just serven som söderling har haft problem mot federer. han kan inte läsa den.

funkar inte federers serve blir han mer mänsklig (såg vi ju i US open finalen och Wimbledon)

sen är de en träningstunering men den är värd en jävla massa pengar vad jag förstår. så de finns mkt att spela om!
lover jävligt bra för nästa vecka i Chennai!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in