2009-11-28, 00:31
Medlem
Pallevantes avatar
Starkt att få igenom en "tennistråden"
Rätt omfattande.. ja.. det var väl allt.
Citera
2009-11-28, 00:38
Medlem
santacls avatar
Hur många ATP poäng ger en seger av turneringen ? Står förövrigt på Aftonbladet att kvällsmatchen börjar 21:45. Är inte det fel ?
Citera
2009-11-28, 00:44
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Hur många ATP poäng ger en seger av turneringen ? Står förövrigt på Aftonbladet att kvällsmatchen börjar 21:45. Är inte det fel ?
200p om jag inte minns fel!
Citera
2009-11-28, 00:46
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonftw
200p om jag inte minns fel!

Det va inte mycket att hänga i granen.
Citera
2009-11-28, 01:43
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl

Varje gruppspelsvinst ger 200p, semifinalvinst ger 400p och finalvinst ger 500p. teoretsikt kan man alltså få 1500p i turneringen.
Citera
2009-11-28, 01:58
Medlem
Kongo_89s avatar
söderling är gick om verdasco btw. (atp är sega ibland)
alltså 8 i världen-sweet
Citera
2009-11-28, 06:39
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
jag vet inte men tror ni att kvällsmatch kan påverka söderling oxå? vunnit eftermiddagsmatcherna men torskade idag på kvällen? äsch vi hoppas bara att de va motivationen!

Tjadu. US Open kvarten mot Federer spelades ju sent. Har för mig att den startade ett par timmar efter midnatt. Robin såg som bekant väldigt sömnig ut första seten som han torskade med 0-6, 3-6. Inför den matchen sa Robin att det var hans första kvällsmatch för året. Kanske just ovanan kan ställa till det. Jag tror dock det ska spela mindre roll inomhus. Utomhus kan vissa spelare bland annat störa sig på bländande elljus som måste slås på efter mörkrets utbrott.

Söderling överraskade mig negativt med sitt passiva spel och orörliga betongfötter. Kändes inte som motivationen var 100 %. Men jag tyckte han agerade fel. Han borde ha gått för snabbare avslut i duellerna istället för att trötta ut sig. Testat lite nya saker som serve o volley och se vart det barkar. Samtidigt får man inte glömma att Davy spelade mycket bra. Jag är främst imponerad av hans serve. Den har svikit honom många gånger. Men i den här turneringen har den varit ett vapen!

Som Robin sa efter matchen måste han upp minst en nivå för att ha chans mot Del Potro. Själv tror jag Del Potro kammar hem hela turneringen och spöar Federer i finalen. Kan Del Potro vara på väg att bli det spöke som Nadal var för Federer 08? Tronskifte på G? 3:e raka inom räckhåll iaf. Dock kan det bli en intressant final. Federer kommer att sälja sig mycket dyrt för att undvika ännu en förlust mot argentinaren.
Senast redigerad av Castlevania 2009-11-28 kl. 06:47.
Citera
2009-11-28, 10:29
Medlem
SpaceCats avatar
Ursäkta en som inte har så bra koll, men skulle vilja följa denna match.

När går matchen?
Kan man följa den live? TV-kanal? Streaming webb?
Citera
2009-11-28, 10:55
Medlem
Virrevargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
Ursäkta en som inte har så bra koll, men skulle vilja följa denna match.

När går matchen?
Kan man följa den live? TV-kanal? Streaming webb?
Den går på Viasatsport. Streaminglänkar finns på myp2p.eu.
Citera
2009-11-28, 11:05
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virrevarg
Den går på Viasatsport. Streaminglänkar finns på myp2p.eu.
Tack!

Var inne på länken myp2p och kollade runt lite.
Det ser ju bra ut om än lite rörigt.

Har aldrig kört något dylikt och undrar därför, dels om det är gratis, dels hur det är med de eventuella mjukvaror man ska installera - är det något skit med dem?
Citera
2009-11-28, 11:15
Medlem
asdfnks avatar
tja jag får väl hålla med Castlevania i tron att det nog blir Delpo mot Federer i finalen. Om vi ska vara helt ärliga så har Robin inte direkt spelat överbra den här turneringen, han har nog haft mer UE än winners i varenda match han spelat och det är inget gott tecken. Del potro däremot såg riktigt bra ut mot Federer som hade tur att få med sig ett set, jag tror inte att matchen var fixad såsom vissa rykten gör gällande men det såg ändå ganska misstänksamt ut vid 3-3 som blev till 6-3 till Delpo.

Aja i finalen säger jag dock att Federer tar hem det hela, han har denna förmåga att höja sig rejält i vissa situationer och det fäller avgörandet.

Edit: det är supertråkigt att jag kommer missa matchen då det är förfest och utgång ikväll , jag hade hellre sett att davy vunnit i två raka så man fått se söderling
Senast redigerad av asdfnk 2009-11-28 kl. 11:18.
Citera
2009-11-28, 11:25
Medlem
Virrevargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
Tack!

Var inne på länken myp2p och kollade runt lite.
Det ser ju bra ut om än lite rörigt.

Har aldrig kört något dylikt och undrar därför, dels om det är gratis, dels hur det är med de eventuella mjukvaror man ska installera - är det något skit med dem?
Det är gratis! Tror iaf inte att det är nåt skit med sopcast, har aldrig haft nåt problem med det. Men kör med sopcast du och så hittar du länkarna här när det är dags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in