2010-04-11, 16:51
Medlem
Vem är det som kommenterar på Viasat just nu? Houston turneringen, inte är det Fidde iaf. Fan vem kan det vara:P?
Citera
2010-04-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelus91
Vem är det som kommenterar på Viasat just nu? Houston turneringen, inte är det Fidde iaf. Fan vem kan det vara:P?

Never mind, han hette tydligen Peter Bengtsson. Vem det nu än är.
Citera
2010-04-11, 19:03
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelus91
Never mind, han hette tydligen Peter Bengtsson. Vem det nu än är.

Han har jobbat/jobbar på tennisförbundet och är nu kommentator på viasat sen en tid tillbaka.
Citera
2010-04-13, 18:26
Medlem
Castlevanias avatar
Jeje, goda besked om RS. Spelar i Barcelona:

http://www.eurosport.se/tennis/atp-tour/2009/robin-mar-mycket-battre_sto2288250/story.shtml

MC känns lite avslaget faktiskt...
Citera
2010-04-13, 18:36
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Jeje, goda besked om RS. Spelar i Barcelona:

http://www.eurosport.se/tennis/atp-tour/2009/robin-mar-mycket-battre_sto2288250/story.shtml

MC känns lite avslaget faktiskt...

Fan vad skönt att höra! Hur kommer startfältet se ut? Vilka blir att räkna med?
Citera
2010-04-13, 19:13
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Fan vad skönt att höra! Hur kommer startfältet se ut? Vilka blir att räkna med?

Federer, Djokovic och Murray spelar inte iaf. Dock blir det en extra krydda med Robins deltagande. Hoppas på ett nytt möte mot Nadal

Berdych spelar sin livs tennis för tillfället. Vinsten mot Federer gav en hel del självförtroende. Frågan är hur långt det kan räcka GS sammanhang.
Citera
2010-04-13, 20:09
Medlem
Embas avatar
Citat:
Federer, Djokovic och Murray spelar inte iaf. Dock blir det en extra krydda med Robins deltagande. Hoppas på ett nytt möte mot Nadal

Berdych spelar sin livs tennis för tillfället. Vinsten mot Federer gav en hel del självförtroende. Frågan är hur långt det kan räcka GS sammanhang.

Ja Robin-Nadal i en rafflande final skulle vara godis! De som blir farliga tror jag precis dom du Berdych blir men även Wawrinka som nyss tog en skaplig promenad seger mot Hanescu IGEN.
Citera
2010-04-14, 00:23
Medlem
stukas avatar
Berdych ångar på ser jag..

Inte för att blåsa i mitt eget horn men jag har alltid sagt att gossen har en GS-final i sig.
Kunde Söderling så kan Berdych.. lite flyt i nån GS-lottning plus att han redan vet att han kan slå nån som Federer mer än en gång.

Tråkigt dock att se mannen med världens vackraste backhand, Gasquet, vara så chanslös.
Citera
2010-04-14, 00:50
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Berdych ångar på ser jag..
Inte för att blåsa i mitt eget horn men jag har alltid sagt att gossen har en GS-final i sig.

Berdych - mental dvärg, har för mig att du myntade det uttrycket i ett tidigare sammanhang

Han påminner rätt mycket om RS i spelstil. Skillnaden är att Berdych rör sig klart bättre.
Citera
2010-04-14, 00:56
Medlem
Embas avatar
Ja han rör riktigt mjukt för att vara så pass lång/stor! Någonting Norman/Söderling borde studera.
Citera
2010-04-14, 00:57
Medlem
stukas avatar
Citat:
Berdych - mental dvärg, har för mig att du myntade det uttrycket i ett tidigare sammanhang

Han påminner rätt mycket om RS i spelstil. Skillnaden är att Berdych rör sig klart bättre.

Mental dvärg ja.. han påminner om Söderling i många aspekter.

Skillnaden är möjligtvis att Söderling drevs/drivs mer av hat än Berdych.. i Söderlings fall kanske i synnerhet mot Nadal men också rent allmänt.

Berdych känns snarare som en lat supertalang, en slugger som inte alltid orkar bry sig, en Safin.
Citera
2010-04-14, 08:28
Medlem
Kitzbühels avatar
Berdych är den spelare som jag sett live som slår allra "renast" på bollen. Då har jag ändå varit på flera Grand Slam och andra stora tävlingar och sett mer eller mindre alla de stora namnen.

Berdych har en sådan mäktig träff att tennis ser ut som världens enklaste sport när han spelar. Han kan lätt slå vem som helst i världen då han har en bra dag, men han kan även förlora mot någon rankad 750 i världen när det inte stämmer för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in