2012-05-09, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
vamos Daveeed.

Lite skakig start men han börjar vänja sig vid det blå gruset, 7-6 i första.

Den höga höjden borde ju gynna Stepanek kan man tycka men Ferrer är ju så bra så han borde ta det.

Cilic - Isner ska jag fortsätta följa nu, svår match att se utgången på. Cilic klarade första efter ett bra tie-break, var illa ute i sitt sista servgame efter några enkla missar.
Senast redigerad av terribilis 2012-05-09 kl. 14:36.
Citera
2012-05-09, 15:07
Medlem
Inget vidare bra spel av världstian idag, samtidigt får man berömma Cilic för att han kunde hålla serven i slutet av första efter ganska dåligt spel, hade varit lätt för honom att tappa där men han höll i och vann.

Nu är det Davydenko - Nadal, den måste jag nog se
Citera
2012-05-09, 18:30
Medlem
Pretenders avatar
Tyckte Cilic var riktigt bra från baslinjen (i andra set, vilket var det jag såg), alltid gillat hans spelstil. Mycket hjärna.

Almagro är för skön... smash mot kroppen på en meters avstånd mot landsmannen - no mercy. Kan bara tänka mig Berdmans reaktion.
Citera
2012-05-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Tyckte Cilic var riktigt bra från baslinjen, alltid gillat hans spelstil. Mycket hjärna.

Almagro är för skön... smash mot kroppen på en meters avstånd mot landsmannen - no mercy. Kan bara tänka mig Berdmans reaktion.

Jo Cilic var bra men Isner spelade långt under sin förmåga, inte mycket som stämde för honom, inte samma Isner som vi har sett tidigare i år. Men ibland så har man dåliga dagar, det är svårt att slå en spelare som Cilic om man har en dålig dag, då måste man i så fall vara extremt bra.

Om du syftar på Berdych? Så tycker jag att han var helt ute och cyklade när han inte skakade hand med Almagro, tycker den "passeringen" var helt okej.

Almagro behöver nog göra så för att vinna matcher dock, han spelar ju så patetiskt dåligt mot spelare som är bättre än honom, defensivt och tråkigt, därför han aldrig kommer att komma längre med sin tennis än vad han redan har gjort.
Citera
2012-05-09, 21:54
Medlem
Bjurras avatar
H-e vad Raonic spelar bra. Federer chanslös så här långt...
Citera
2012-05-09, 22:39
Medlem
Federer visar vilken mästare han är, inte klokt vad han blir testad just nu. Matchen är precis lika bra som jag hade trott.

Finns så mycket mer än bara serv och forehand i Raonic också, han kommer ha en sån jävla bra karriär om han inte skadar sig.
Citera
2012-05-09, 23:30
Medlem
efter ett tiebreak, hur kan man veta vem som servar först kommande set?
Citera
2012-05-09, 23:57
Medlem
Bjurras avatar
Om det blir tiebreak så börjar den spelaren att serva i set 2 som inte servade först i set 1.
Citera
2012-05-10, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Om det blir tiebreak så börjar den spelaren att serva i set 2 som inte servade först i set 1.
ok

så om rafa servar först set 1 och förlorar/vinner tiebreaket mot federer, då börjar fed serva först andra set...
Citera
2012-05-10, 02:32
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Från hans Twitter:
http://twitter.com/#!/rsoderling

Tråkigt att Söderling är borta, hoppas han kommer tillbaka till toppen igen. Har man sett någon intervju med honom på tex svt-sporten? Han verkar extremt anonym.

Han ser väldigt mörk och jättefarlig ut på sin twitterbild också, det kanske betyder att han är lite på G.

För övrigt så kändes matchen Federer vs Raonic idag redan på förhand som en helt övergrym match, det blev det också. Man ser på Raonic sätt att röra på sig och hur han så extremt lätt slår över bollarna att han sitter på en fantastisk talang utöver det vanliga, det är federer-flyt i det han gör. Kommer definitivt bli topp 5 inom en ganska snar framtid tror jag.
Senast redigerad av marreparre 2012-05-10 kl. 02:51.
Citera
2012-05-10, 08:36
Medlem
Tjena,

Har en materialfråga som gäller tennisskor. De skor jag köper räcker max ett halvår pga utslitningar och då spelar jag kanske i snitt 2 ggr/vecka. Tycker de ska hålla lite längre... Det märkliga är att de alltid går sönder på samma ställe oberoende av fabrikat på skon. Det är framme på tåspetsen som de alltid går sönder. Jag skulle helt klart behöva stärka upp skon på något sätt. Det extra gummit där som är monterat från fabrik äter jag igenom på några månader..

Tips på saker som man kanske kan montera dit?

Tack på förhand!

/Marcus
Citera
2012-05-10, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
Tråkigt att Söderling är borta, hoppas han kommer tillbaka till toppen igen. Har man sett någon intervju med honom på tex svt-sporten? Han verkar extremt anonym.

Han ser väldigt mörk och jättefarlig ut på sin twitterbild också, det kanske betyder att han är lite på G.

För övrigt så kändes matchen Federer vs Raonic idag redan på förhand som en helt övergrym match, det blev det också. Man ser på Raonic sätt att röra på sig och hur han så extremt lätt slår över bollarna att han sitter på en fantastisk talang utöver det vanliga, det är federer-flyt i det han gör. Kommer definitivt bli topp 5 inom en ganska snar framtid tror jag.

Det var någon intervju med honom för några månader sedan där han utryckte sig väldigt osäkert kring framtiden. Söderling har alltid varit lite "mediaskygg" så allt är som vanligt.

Med tanke på hur han uttryckte sig i den senaste intervjun så räknar jag inte med att få se honom på ATP-touren igen, tyvärr.

Fast mirakel kan ju ske, kanske hans avslappnade attityd gör att han blir frisk igen, vem vet, det får tiden utvisa.

Vi får nöja oss med Raonic tills vidare, tycker en del i hans spel påminner lite om Söderling, första slag efter serv tänker jag mest på
Senast redigerad av terribilis 2012-05-10 kl. 10:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in