2009-07-18, 11:59
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTheMan
Såg Vinciguerra mot Canas och det var verkligen usel tennis. Vinciguerra var katastrof i den matchen och lirar han lika illa mot Söderling blir det fan inte en enda vunnen boll.

unword
Citera
2009-07-18, 12:06
Medlem
TheRotters avatar
Känns som att Robredo är klasser bättre än Monaco. Monaco vann ju igår nästan enbart pga att Verdasco inte kunde röra sig. Monaco har åkt räkmacka såhär långt tycker jag. Enkelt seger för Tommy i två raka. 6-4,6-2

Jag hoppas verkligen att Vinci kan skaka Söderling. Det skulle verkligen behövas, både för Vinci själv men även för svensk tennis. Tror att Vinci skulle få ett enormt självförtroende och blodad tand vilket hade varit väldigt kul. Tror dock att Robin drar det längsta strået här, tyvärr. Det är ju ingen hemlighet att Robin är i sitt livs form just nu och det känns ganska logiskt med en final mellan honom och Robredo, nu när Verdasco har vart kass.
Robin vinner semin i två raka. 7-5, 6-2 men jag hoppas innerligt att Vinci vinner!!

Veni, Vidi, Vinciguerra
Citera
2009-07-18, 12:07
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Såg Vinciguerra mot Canas och det var verkligen usel tennis. Vinciguerra var katastrof i den matchen och lirar han lika illa mot Söderling blir det fan inte en enda vunnen boll.

Du får ha i åtanke att Vinci har varit borta länge pga skada, man kan inte begära att han ska prestera bländande tennis i en hel vecka.

I mina ögon har han gjort en strålande turnering efter sina förutsättningar och definitivt överträffat alla förväntningar. om nu bara knäet håller för honom har han några år kvar på hög nivå, riktigt roligty både för honom och tennis-Sverige.
Citera
2009-07-18, 12:10
Medlem
Heinrich.78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Johan är grym, men som kommentator är han sisådär. Han gillar att snacka, och det märks. Han funkar bättre som studioexpert.
Håller med! Han hör hemma i studion och inte i kommentatorsbåset. TV4 borde ju kunna vaska fram någon bättre bisittare.
Citera
2009-07-18, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
Känns som att Robredo är klasser bättre än Monaco. Monaco vann ju igår nästan enbart pga att Verdasco inte kunde röra sig. Monaco har åkt räkmacka såhär långt tycker jag. Enkelt seger för Tommy i två raka. 6-4,6-2

Jag hoppas verkligen att Vinci kan skaka Söderling. Det skulle verkligen behövas, både för Vinci själv men även för svensk tennis. Tror att Vinci skulle få ett enormt självförtroende och blodad tand vilket hade varit väldigt kul. Tror dock att Robin drar det längsta strået här, tyvärr. Det är ju ingen hemlighet att Robin är i sitt livs form just nu och det känns ganska logiskt med en final mellan honom och Robredo, nu när Verdasco har vart kass.
Robin vinner semin i två raka. 7-5, 6-2 men jag hoppas innerligt att Vinci vinner!!

Veni, Vidi, Vinciguerra

Du är bra på att tippa .. 6-0 till Monaco första set

Robredo hart vaknat på fel sida idag han blir överkörd av Monaco.

Vad tror ni om svenskmötet sedan ? Enkel seger för Robin? Jag tror Vinci kan Robin med och vet hans styrkor och svagheter så helt enkelt vinner nog inte Robin.
Senast redigerad av Pirayafisk 2009-07-18 kl. 14:56.
Citera
2009-07-18, 15:19
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
Tänk om någon hade sagt på 80- eller 90-talet att det skulle gå nästan ett decennium mellan två svenska singeltitlar på grus...

Då var vi så trollbundna av svenska framgångar att vi inte reflekterade över framtiden. Söderlings chanser att bryta den negativa sviten ser goda ut.

Michael Stich gör sensationell comeback i dubbel i Hamburg. Stich som hunnit bli 40 år spelar tillsammans med den nästan 20 år yngre Mischa Zverev. Den dåvarande västtysken vann Wimbledon 1991. På sin väg mot titeln besegrade han Stefan Edberg i semifinalen utan att bryta svenskens serve. Sedan slog han en annan Wimbledon-gigant i finalen: Boris Becker.
Citera
2009-07-18, 16:24
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirayafisk
Du är bra på att tippa .. 6-0 till Monaco första set

Robredo hart vaknat på fel sida idag han blir överkörd av Monaco.

Vad tror ni om svenskmötet sedan ? Enkel seger för Robin? Jag tror Vinci kan Robin med och vet hans styrkor och svagheter så helt enkelt vinner nog inte Robin.

Haha vågar iaf tippa. Undrar fortfarande vafan som hände.. kom igen nu vinc

edit..Vad ger ni Vinci för odds i matchen just nu: vid 5-5 i andra?
Senast redigerad av TheRotter 2009-07-18 kl. 16:34.
Citera
2009-07-18, 16:41
Bannlyst
Jag tycker att så fort det blir längre dueller så är Vinci den bättre. Men får bara Robin in sina första servar då vinner han.
Citera
2009-07-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Du får ha i åtanke att Vinci har varit borta länge pga skada, man kan inte begära att han ska prestera bländande tennis i en hel vecka.

I mina ögon har han gjort en strålande turnering efter sina förutsättningar och definitivt överträffat alla förväntningar. om nu bara knäet håller för honom har han några år kvar på hög nivå, riktigt roligty både för honom och tennis-Sverige.

Jag begär ingenting utan konstaterar bara att han spelade dåligt i den matchen.

Uppenbart att Söderling inte vill förnedra Vinciguerra i andra set och släpper in honom i matchen idag.
Citera
2009-07-18, 17:01
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
Jag begär ingenting utan konstaterar bara att han spelade dåligt i den matchen.

Uppenbart att Söderling inte vill förnedra Vinciguerra i andra set och släpper in honom i matchen idag.

Är du på riktigt?
Citera
2009-07-18, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
Är du på riktigt?

Hassetheman kan inte tennis . Troll
Citera
2009-07-18, 17:21
Medlem
TheRotters avatar