Citat:
Varför skulle jag göra det? God fb-praxis. Därmed syns det också vad jag invänder mot, vilket är svårare att se med dina blockcitat.
Citat:
Gulligt av dig att jämnt bli så förbannad.
Citat:
Wikipedia:
Citat:
Davydenko employed an offensive baseline game, using deep and penetrating groundstrokes on both wings. His groundstrokes were technically efficient on both forehand and backhand. His tremendous footspeed and anticipation enabled him to hit the ball early which caught opponents out of position and allowed him to dictate the play, somewhat similar to former world no. 1 Andre Agassi.
Självklart slog inte Davydenko lika hårt som del Potro, men han var en offensiv baslinjespelare som visade sig vara synnerligen effektiv mot Nadal. Vilket han inte gjorde genom S&V.

Citat:
Det där argumentet är tyvärr inte särskilt övertygande. Alla vet vad S&V är. S&V är en spelare som har för vana att gå på nät direkt efter serven, som Edberg, Henman, Sampras, Karlovic, Isner och Müller. Tror inte du övertygar någon om att du med det egentligen menade spelare som servar bra och slår volley ibland. Då är också Federer och Djokovic S&V-spelare.
Citat:
Ok, whatever. Jag har till skillnad från dig citerat ganska utförligt med statistik.
Citat:
Är det tredje gången jag måste förklara detta för dig nu? Brown och Müller slog Rafa i Wimbledon, och aldrig på snabb HC. Och ingen som följt tennissäsongen 2017 såg Müllers vinst i 4R som någon skräll.
Killen var som jag sa typ bäst av alla efter Federer. Alla som kan tennis visste att det skulle bli en svår match för Nadal.Sen som sagt, Federer har torskat i Wimby mot Henman, Ancic och Staikohvsky, alla av dem S&V-spelare. Lite strödda förluster händer, det innebär inte att man har en dokumenterad svaghet mot just de spelare man torskat.
Du skrev alltså om att Nadal "förlorat mängder av matcher" på HC och gräs mot S&V-spelare. Och ännu har du inte lyckats nämna en enda förlust för Nadal på HC. Inte en enda.
Citat:
Egentligen det enda jag håller med om är att Nadal är bäst mot storservare. Men just på snabba underlag så har det visat sig att det är en bra taktik att spela S&V mot honom. Eller serva bra och attackera på nät ofta, om du hellre vill att man uttrycker det på det sättet.
Men shit pommes frites, nämn då en enda spelare som spöat Nadal på snabb HC med S&V-spel. Eller ah, nu betyder alltså S&V "serva bra och attackera på nät ofta". Men ok, great, då kan vi ju slänga in Federer, Murray, Djokovic, Tsonga, Kyrgios, Dimitrov och nästan alla andra toppspelare i den gruppen.
Att Nadal är sårbar på snabba underlag vet alla. Frågan är vilken spelstil på detta underlag han är mest sårbar mot. S&V kan funka på gräs, som jag sagt från början. Men på snabb HC är det offensiv baslinjespel som gäller. Punkt.
Men självklart går även offensiva baslinjespelare fram på nät då och då.
Spelade han inget S&V mot Nadal?
Tänkte på deras möte i Beijing, vilket ju också var rätt nyligen, och som Dimitrov vann.
Ska inte ens dit som reserv, säger han. Den senaste tiden har ju han sett ut som ett större hot mot Fed än vad Rafa varit.