2018-08-12, 00:07
Medlem
Såg inte mycket av dagens match , endast avslutande tiebreak men utan att spela fantastiskt bra är han i en masters final . Det om något är en enorm styrka i sig .
Citera
2018-08-12, 00:23
Medlem
Geographicas avatar
Jo fan imponerande.
Citera
2018-08-12, 03:07
Medlem
Geographicas avatar
Förbannat regn!! Det är nog det enda jag inte gillar med tennis, det och att de inte spelar tiebreak i avgörande set i 3 av 4 grand slam turneringar, men regnuppehållen är värst.
Citera
2018-08-12, 18:24
Medlem
Stabilt av Peterson att kvala in till Cincinnati efter ett tags uppehåll(?). Raka set mot Schmiedlova och Putintseva.
Citera
2018-08-12, 18:28
Medlem
Vad tror ni om kvällens final. Kan det skrälla igen ?
Citera
2018-08-12, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariinel

Nadal bör vinna, han brukar ha enkelt mot enhandsbackhands. Men jag hoppas Greken tar det. Vore jävligt kul.
Citera
2018-08-12, 20:15
Medlem
Citat:

Det vore så klart fantastiskt. Men vi får tänka på att Nadal just nu är världens bäste tennisspelare, och har både en bättre förhand och backhand än Tsitsipas.

Jag kommer så klart hålla på Tsitsipas av hela mitt hjärta.

Med tanke på grekens framgångar kommer vi kanske få se ATP Aten i tenniskalendern igen. Den spelades senast 2012. Jag läste lite om turneringen på Wikipedia, och som kuriosa kan jag nämna att Saab sponsrade turneringen 1992. Bäste svensk var det året Magnus Gustavsson, men han bröt i kvartsfinalen efter första set. Samma spelare var 1994 i kvart i Australian Open*, där han förlorade mot Sampras i fyra set. Men jag hade aldrig hört talas om honom, trots att han vann 10 titlar i karriären, och var som bäst rankad 10:a i världen.

*I samma Slam tog sig Edberg till semi, där han förlorade i fyra set mot Todd Martin, efter tre raka tiebreak-förluster.
Citera
2018-08-12, 22:45
Medlem
Har inte sett mycket av Tsistsipas framfart. Såg dock första set samt början av andra mot Zverev. Då såg det ut som Tsitsipas var minst två nummer mindre än Zverev, som vann första set efter dubbelbreak och dessutom tidigt break i 2:a. Där fick jag nog och stängde av.

Liknande känsla nu, bortsett från att mot Nadal ser han ut att vara minst tre nummer mindre. Den här matchen påminner så här långt om en rad slakt av ynglingar som Nadal gjort senaste åren. Tänker främst på matcherna mot Rublev och Kachanov i fjol.
Citera
2018-08-12, 22:53
Medlem
Jag får väl helt enkelt ta mig tid och se de här matcherna där Tsitsipas alltså slår fyra topp-tio-spelare på en vecka. Obegripligt. Det lilla jag har sett är en oförutsägbar forehand som landar lite här och lite där, servereturer som går rakt upp i luften, och en väldans fin backhand som varvas med mindre bra backhand utan styrfart till servelinjen.
Citera
2018-08-12, 23:01
Avslutad
Citat:
Såg inte mycket av dagens match , endast avslutande tiebreak men utan att spela fantastiskt bra är han i en masters final . Det om något är en enorm styrka i sig .
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Har inte sett mycket av Tsistsipas framfart. Såg dock första set samt början av andra mot Zverev. Då såg det ut som Tsitsipas var minst två nummer mindre än Zverev, som vann första set efter dubbelbreak och dessutom tidigt break i 2:a. Där fick jag nog och stängde av.

Liknande känsla nu, bortsett från att mot Nadal ser han ut att vara minst tre nummer mindre. Den här matchen påminner så här långt om en rad slakt av ynglingar som Nadal gjort senaste åren. Tänker främst på matcherna mot Rublev och Kachanov i fjol.

Har inte heller sett så mycket av Tsitsipas, men det är flera som sagt som ovanstående. Bland annat Zverev själv, som lite onödigt kaxigt sa efter matchen att han inte tyckte Tsitsipas spelade särskilt bra, och att matchen var "pathetic". Djokovic lär ju knappast ha varit på absolut topp heller.

Men ändå, grymt imponerande förstås. Och Anderson var rätt bra, det jag såg.

Första dagmatchen för Nadal.

Skulle kunna tänka mig att Tsitsipas är rätt trött, efter tre hårda tresettare på raken.

Vore ju lite skoj om Nadal vinner sin första Masters på HC på ett antal år i första turneringen där man kör med shot clock.

Men ingen jinxning här och ta ut segern i förskott. Tror Tsitsipas vänder det här.
Citera
2018-08-13, 00:19
Medlem
Geographicas avatar
Grattis Nadal+Tsitsipas, nu kan man vända blicken mot Cincinatti direkt. Cecchinato förlorade mot Mannarino efter att ha bränt en matchboll förut
Gött att få se Federer och Murray igen om några dagar.
Citera
2018-08-13, 02:26
Medlem
Det ser riktigt bra ut nu inför framtiden, för 2-3 år sen var jag riktigt orolig att vi skulle få en ATP tour liknande WTA touren när Federer, Nadal och Djokovic stämplar av. 90-talisterna måste bara vara den sämsta generationen tennisspelare vi sett, råsopor hela högen.

Zverev, Shapovalov och Tsitsipas kommer att rädda framtiden. Kyrgios har tyvärr en hel skruvlåda på vift, för honom har tåget tyvärr redan lämna stationen, kanske att han kan vinna en GS eller 2 men han kommer aldrig att bli en all time great.

Att slå 4 top 10 spelare på en vecka är nästan omöjligt, jag vet inte när det hände senast men det måste vara väldigt länge sedan. Tsitsipas är definitivt en framtida utmanare om grand slams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in