Citat:
Ursprungligen postat av
Mariinel
Såg inte mycket av dagens match , endast avslutande tiebreak men utan att spela fantastiskt bra är han i en masters final . Det om något är en enorm styrka i sig .
Citat:
Ursprungligen postat av
psonpson
Har inte sett mycket av Tsistsipas framfart. Såg dock första set samt början av andra mot Zverev. Då såg det ut som Tsitsipas var minst två nummer mindre än Zverev, som vann första set efter dubbelbreak och dessutom tidigt break i 2:a. Där fick jag nog och stängde av.
Liknande känsla nu, bortsett från att mot Nadal ser han ut att vara minst tre nummer mindre. Den här matchen påminner så här långt om en rad slakt av ynglingar som Nadal gjort senaste åren. Tänker främst på matcherna mot Rublev och Kachanov i fjol.
Har inte heller sett så mycket av Tsitsipas, men det är flera som sagt som ovanstående. Bland annat Zverev själv, som lite onödigt kaxigt sa efter matchen att han inte tyckte Tsitsipas spelade särskilt bra, och att matchen var "pathetic".

Djokovic lär ju knappast ha varit på absolut topp heller.
Men ändå, grymt imponerande förstås. Och Anderson var rätt bra, det jag såg.
Första dagmatchen för Nadal.
Skulle kunna tänka mig att Tsitsipas är rätt trött, efter tre hårda tresettare på raken.
Vore ju lite skoj om Nadal vinner sin första Masters på HC på ett antal år i första turneringen där man kör med shot clock.
Men ingen jinxning här och ta ut segern i förskott. Tror Tsitsipas vänder det här.