2017-11-02, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Kan du sluta stycka upp när du svarar? Det blir otroligt jobbigt att läsa.

Varför skulle jag göra det? God fb-praxis. Därmed syns det också vad jag invänder mot, vilket är svårare att se med dina blockcitat.

Citat:
Att du drar upp Davydenko som exempel säger egentligen allt. Du vet inte vad fan du snackar om.

Gulligt av dig att jämnt bli så förbannad.

Citat:
Davydenko var ingen hårtslående spelare alls, han har absolut ingenting att göra med spelartyper som slår hårt, som t.ex Delpo, Tsonga, Söderling, Berdych osv. Han är en helt annan spelartyp, detta vet alla med grundläggajnde kunskaper om tennis.

Wikipedia:

Citat:
Davydenko employed an offensive baseline game, using deep and penetrating groundstrokes on both wings. His groundstrokes were technically efficient on both forehand and backhand. His tremendous footspeed and anticipation enabled him to hit the ball early which caught opponents out of position and allowed him to dictate the play, somewhat similar to former world no. 1 Andre Agassi.

Självklart slog inte Davydenko lika hårt som del Potro, men han var en offensiv baslinjespelare som visade sig vara synnerligen effektiv mot Nadal. Vilket han inte gjorde genom S&V.

Citat:
Jag ändrar inte min tes alls, däremot så förtydligar jag vad jag menar. Jag menar spelare som går fram och spelar volley. Bara för att man är en S&V spelare så betyder det inte att man spelar S&V på varenda boll.

Det där argumentet är tyvärr inte särskilt övertygande. Alla vet vad S&V är. S&V är en spelare som har för vana att gå på nät direkt efter serven, som Edberg, Henman, Sampras, Karlovic, Isner och Müller. Tror inte du övertygar någon om att du med det egentligen menade spelare som servar bra och slår volley ibland. Då är också Federer och Djokovic S&V-spelare.

Citat:
Som sagt du väljer bara ut den fakta som passar din syn på saker och ting. Som du alltid gör och alltid har gjort.

Ok, whatever. Jag har till skillnad från dig citerat ganska utförligt med statistik.

Citat:
Nu är Brown ingen bra referenspunkt helt plötsligt, det var ju passande.

Och nu var Muller ingen skräll helt plötsligt. Okej då Spelade han inget S&V mot Nadal?

Är det tredje gången jag måste förklara detta för dig nu? Brown och Müller slog Rafa i Wimbledon, och aldrig på snabb HC. Och ingen som följt tennissäsongen 2017 såg Müllers vinst i 4R som någon skräll. Killen var som jag sa typ bäst av alla efter Federer. Alla som kan tennis visste att det skulle bli en svår match för Nadal.

Sen som sagt, Federer har torskat i Wimby mot Henman, Ancic och Staikohvsky, alla av dem S&V-spelare. Lite strödda förluster händer, det innebär inte att man har en dokumenterad svaghet mot just de spelare man torskat.

Du skrev alltså om att Nadal "förlorat mängder av matcher" på HC och gräs mot S&V-spelare. Och ännu har du inte lyckats nämna en enda förlust för Nadal på HC. Inte en enda.

Citat:
Egentligen det enda jag håller med om är att Nadal är bäst mot storservare. Men just på snabba underlag så har det visat sig att det är en bra taktik att spela S&V mot honom. Eller serva bra och attackera på nät ofta, om du hellre vill att man uttrycker det på det sättet.

Men shit pommes frites, nämn då en enda spelare som spöat Nadal på snabb HC med S&V-spel. Eller ah, nu betyder alltså S&V "serva bra och attackera på nät ofta". Men ok, great, då kan vi ju slänga in Federer, Murray, Djokovic, Tsonga, Kyrgios, Dimitrov och nästan alla andra toppspelare i den gruppen.

Att Nadal är sårbar på snabba underlag vet alla. Frågan är vilken spelstil på detta underlag han är mest sårbar mot. S&V kan funka på gräs, som jag sagt från början. Men på snabb HC är det offensiv baslinjespel som gäller. Punkt.

Men självklart går även offensiva baslinjespelare fram på nät då och då.
Citera
2017-11-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jesus fucking Christ.

Såg inte matchen, men: 1 matchboll sumpad. 121-119 i totala poäng för Dimitrov. 1/2 bp conversion för Isner. 2/12 för Dimitrov (matchbollen kom visst vid 5-2 i tredje).

"Hade nog hellre tagit Dimitrov faktiskt" -- vem, du eller Del Potro? Dimitrov vann ju senaste mot Delpo, men som du säger, 6-2 h2h mot Isner är rätt övertygande.

Goffin verkar förlora han också, mot Benneteau av alla. Underläge 1-4 i andra.

Huh? Delpo mosade Dimitrov i Stockholm.

Spelar inte jättestor roll i spelstyrka, men hade nog helst sluppit servekanonen i Del Potros skor, med slutspelet som insats.
Citera
2017-11-02, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Huh? Delpo mosade Dimitrov i Stockholm.

Spelar inte jättestor roll i spelstyrka, men hade nog helst sluppit servekanonen i Del Potros skor, med slutspelet som insats.

Ah, sorry, glömde det. Tänkte på deras möte i Beijing, vilket ju också var rätt nyligen, och som Dimitrov vann.

Isner var väl i final här förra året mot Murray, så visst, han är inte ofarlig.

(Nadal ger bort andra set mot Cuevas i tiebreak med ett par oerhörda volleymissar. Spelar klart dåligt, men har åtminstone nu 3-0 i set 3. Dålig match, precis som katastrofen mellan Sock och Pouille.)
Citera
2017-11-03, 10:03
Medlem
Bennetau verkar hålla hyfsat än, hoppas han på något sätt kan vinna en turnering innan han lägger av, är han värd tycker jag.
Citera
2017-11-03, 15:20
Medlem
Citat:
Nadal ger bort andra set mot Cuevas i tiebreak med ett par oerhörda volleymissar. Spelar klart dåligt, men har åtminstone nu 3-0 i set 3. Dålig match, precis som katastrofen mellan Sock och Pouille.

Nadal spelade matchen med smärtor i knäet, nu har han dragit sig ur Paris och det ser ut som att han inte heller ska spela i London, vi får se vad han säger nästa vecka men säsongen är antagligen över för Nadal.
Citera
2017-11-03, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Nadal spelade matchen med smärtor i knäet, nu har han dragit sig ur Paris och det ser ut som att han inte heller ska spela i London, vi får se vad han säger nästa vecka men säsongen är antagligen över för Nadal.

Kuken. Ja, det var ganska tydligt att han hade ont, och knät lindades också mellan set 2 och 3. Slog 7 dubbelfel eller nått, flera i varje gem, och ofta långt ner i nätet. Hur många missar som helst. Ett under att han vann, och hursomhelst plågsamt att kolla på.

Fan, London kan bli en oerhörd antiklimax.

Långt ifrån säkert att Nadal någonsin vinner en GS igen, eller ens en större turnering.

Undrar om han kunnat förhindra detta genom att planera den sena säsongen lite smartare, och kanske hoppat över Shanghai.
Citera
2017-11-03, 15:47
Medlem
Citat:
Kuken. Ja, det var ganska tydligt att han hade ont, och knät lindades också mellan set 2 och 3. Slog 7 dubbelfel eller nått, flera i varje gem, och ofta långt ner i nätet. Hur många missar som helst. Ett under att han vann, och hursomhelst plågsamt att kolla på.

Fan, London kan bli en oerhörd antiklimax.

Långt ifrån säkert att Nadal någonsin vinner en GS igen, eller ens en större turnering.

Undrar om han kunnat förhindra detta genom att planera den sena säsongen lite smartare, och kanske hoppat över Shanghai.

Big four börjar sjunga på sista versen nu, 2018 blir antagligen sista säsongen för både Nadal och Federer. Möjligen att vi får se en sista dödsryckning från Nadal 2019 men sen är det definitivt slut. Det var väl inte någon som trodde att han skulle lyckas komma tillbaka som han gjort med den skadehistoria han haft, han är närmast unik i tennishistorien med sina många comeback.

ATP borde döpa ett pris efter honom, typ Nadal fanatical resistance to career retirement price, det kan de ge till spelare som lyckas komma tillbaka minst 4 gånger från karriärhotande skador, Nadal måste vara uppe i ett dussin vid det här laget. Del Portro skulle var värdig att inviga priset.
Citera
2017-11-03, 16:47
Medlem
Kan någon hota Federer i London nu när Nadal är borta.
Känns inte som det.
Citera
2017-11-03, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bananmanen
Känns inte som det.

Du kunde också ha skrivit: "nu när del Potro är borta". Han torskade just mot Isner, och är därmed borta från London. Ska inte ens dit som reserv, säger han. Den senaste tiden har ju han sett ut som ett större hot mot Fed än vad Rafa varit.

Ok, om Isner kvalificerar sig kan han alltid serva bort vem som helst på en jättebra dag. Och Zverev, även om hans form varit dalande. Eller en överinspirerad Cilic.

Men i princip, Fed är stooooor favorit. Oerhört svagt fält i övrigt.

Hoppas (och tror) att Isner tar titeln i Paris.
Citera
2017-11-03, 19:01
Medlem
Jag tyckte del Potro såg ovanlig uddlös ut i slagväxlingarna. Undrar om han också är skadad(?) Nu håller vi på Isner.
Citera
2017-11-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Jag tyckte del Potro såg ovanlig uddlös ut i slagväxlingarna. Undrar om han också är skadad(?) Nu håller vi på Isner.

Tog han inte sig för höft eller fot?

Topp 10 spelarna ser generellt sett ut väldigt slitna. Dagens top 10, förutom Federer,Nadal, cilic tycker jag spelar för många turneringar, men det är väl därför dom är där.
Innan har ju top 10 endast spelar slam, masters och enstaka 500.
Citera
2017-11-03, 21:24
Medlem
Daviddinkelsson85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananmanen
Känns inte som det.
Cilic kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in