2008-10-01, 18:17
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
vi har inte mycket kött på benen ännu nej tror det kommer mer ingen konkret slutsats men tror hon måste börja vara realistisk o inse vad hon uppfostrat

Jag tror att det är ganska svårt att vara realistisk när det gäller ens eget barn. Det finns inget i mig som tror att hon inte funderar sig blå över vad hennes barn har gjort och hur det kunnat gå på det viset. Att man förtränger en sådan sak är nog ganska inbyggt i oss människor, det är ett försvar för att få oss att inte bryta ihop totalt.

Försök sätta dig in i situationen själv, att det handlade om din son. Hade det varit så enkelt att bara rätt upp och ner ta in att...ja mitt barn är en mördare? Det tar sin tid och förr eller senare så kommer man till den punkt där man rannsakar sig själv.
Citera
2008-10-01, 18:23
Medlem
Gippans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVB
ok! så PVs föräldrar är kriminella och han var det med.

Hur var NJ, var hon också kriminell, för man har läst att hennes vänner sa att hon hade hoppat av skolan, festade rätt mycket i sina unga dar men lungnat sig på senare tid då hon jobbade på äldreboende ville leva ett vuxet och ett normalt liv och PV var motsatsen till detta. Så jag fattar inte varför man flyttar ihop till en så dyr lägenhet när det ligger så många problem i förhållandet.

Läste att de bodde i en 1a innan också, stämmer det.

Blev intresserad, vart har det sagts? Inte sett nått i tråden om det.
Citera
2008-10-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Jag tror att det är ganska svårt att vara realistisk när det gäller ens eget barn. Det finns inget i mig som tror att hon inte funderar sig blå över vad hennes barn har gjort och hur det kunnat gå på det viset. Att man förtränger en sådan sak är nog ganska inbyggt i oss människor, det är ett försvar för att få oss att inte bryta ihop totalt.

Försök sätta dig in i situationen själv, att det handlade om din son. Hade det varit så enkelt att bara rätt upp och ner ta in att...ja mitt barn är en mördare? Det tar sin tid och förr eller senare så kommer man till den punkt där man rannsakar sig själv.

jag tror jag hade insett fort att vi har inte varit tillräckligt bestämda med gränser
Citera
2008-10-01, 18:26
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gippan
Blev intresserad, vart har det sagts? Inte sett nått i tråden om det.

Har inte heller sett något om att PV's föräldrar skulle ha varit kriminella. Inte heller att paret skulle ha bott i en etta tidigare. Jag har uppfattat det som att de nyligen flyttat ihop...i en första gemensam lägenhet.
Citera
2008-10-01, 18:33
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Har inte heller sett något om att PV's föräldrar skulle ha varit kriminella. Inte heller att paret skulle ha bott i en etta tidigare. Jag har uppfattat det som att de nyligen flyttat ihop...i en första gemensam lägenhet.
NJ bodde i en etta tidigare i A-Ås. Bott ihop = sovit över skulle man ju kunna tänka sig.
Citera
2008-10-01, 18:34
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
NJ bodde i en etta tidigare i A-Ås. Bott ihop = sovit över skulle man ju kunna tänka sig.

Okej, ja det är ju en viss skillnad dock. Men då återstår ju frågetecknet om PV's föräldrar..hm.
Citera
2008-10-01, 18:37
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:

I tråden har antytts att Nathalies pappa är kåkfarare. Däremot har jag inte läst något om att mördarens föräldrar varit kriminella.
Citera
2008-10-01, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Synd att du inte är påläst om det du uttalar dig om, för man kan inte ta ekonomin som ett argument för dödsstraff, då dödsstraff totalt i slutändan kostar mer än någon som bara sitter av ett fängelsestraff på livstid.
Lite ot, men dock intressant då många verkar tro felaktigt om just det.

Det var inte menat som ett argument för dödstraff alls. Kanske lät så, men jag tycker den som har tagit ett liv (med vilje, inte om man råkar köra på nån eller liknande) har sagt upp sin rätt att leva. Han är ute om max 10 år, han förstörde 60 år för Natalie, och många andras.

Och hur kan du säga att det kostar mer i slutändan, han har erkännt att han dödat henne. sätt ett skott i nacken på han, inte mer än så. kostar garanterat mindre än 10 år i fängelset. Vem har sagt att det måste var humant? Vad han human mot Natalie tycker du? För mig får dom klubba ihjäl han med en kofot, jag bryg mig inte ett skit. Många kanske säger att detta är medeltidsfasoner, men det är så jag tycker.
Citera
2008-10-01, 18:44
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Har du någon aning om vad en intagen kostar

Rättsprocesser är inte speciellt billiga dom heller, och rättsprocessen för att döma någon till döden är av nödvändighet betydligt mera omfattande än en vanlig rättsprocess. Amerikanerna brukar räkna med minst ett par miljoner dollar per fånge utöver den vanliga processen, vilket är mer än en normal livstid kostar over there. Men det finns garanterat en himla massa trådar om sånt på andra ställen på FB...
Citera
2008-10-01, 18:52
Medlem
descendingangels avatar
Citat:
hon var nog inget helgon inget som gav den äckliga nazzewannaben tillåtelse att bete sig såhär ändå
A

Acctualy.. hon var ett helgon profilen finns kvar än..

Seriöst, hur i helvete kan du uttala dig på det sättet? Då kan vi ju hoppas på att du stöter på en människa som har problem som du inte har en aning om, våldstendenser osv, det är mycket som man kan dölja, och det är mycket som man inte ser när man är förälskad, hur som helst... finns inte ett enda uns av vett i din skallen efter man läst detta inlägg från dig. Kanske bäst att du sätter dig på skolbänken igen och lär dig lite hyfs och sunt förnuft?
Citera
2008-10-01, 18:59
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Synd att du inte är påläst om det du uttalar dig om, för man kan inte ta ekonomin som ett argument för dödsstraff, då dödsstraff totalt i slutändan kostar mer än någon som bara sitter av ett fängelsestraff på livstid.
Lite ot, men dock intressant då många verkar tro felaktigt om just det.

Nej, det är felaktigt. Det finns ingen innebeonde komponent i dödstraffet som gör det dyrare än ett livsstidsstraff. Däremot är det sant att det kan vara dyrare, i vissa delstater i USA. Då måste man räkna med att fängelseplatser är mycket billigare där än här, att advokater tjänar mycket mer där än här och att dödsdömda ofta sitter tjugo år i fängelse och överklagar femtioelva gånger innan de äntligen blir avlivade.
Citera
2008-10-01, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Rättsprocesser är inte speciellt billiga dom heller, och rättsprocessen för att döma någon till döden är av nödvändighet betydligt mera omfattande än en vanlig rättsprocess. Amerikanerna brukar räkna med minst ett par miljoner dollar per fånge utöver den vanliga processen, vilket är mer än en normal livstid kostar over there. Men det finns garanterat en himla massa trådar om sånt på andra ställen på FB...

En intagen ca 102000 per månad väl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in