2008-10-10, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svesve
Egentligen borde jag inte lägga ner tid på detta, men låt gå för denna gång:

För det första var det ingen fråga jag skrev, för det andra var inlägget inte riktat åt ditt håll. Jag har inte fått någon förklaring från 'Nattvandraren' på hur han kunde läsa detta ett dygn tidigare än tidningen kom ut. Kanske har han svårt att förklara det.Du refererar till att han "visste det" och "har en källa" -åtminstone jag tolkar det som om du tror på det han skriver. Visst kan det vara så att han har rätt, men inte just denna gång när han kommenterade mitt inlägg. Jag vet att folk på FB har källor utöver tidningar, konstigt vore annars. Jag behöver inte följa din uppmaning "Läs om, läs rätt", eftersom detta inte var något jag hängt upp mig på.

Absolut kan 'Nattvandraren' ha insiderinformation i detta fall, det har jag inte kommenterat. Jag tror säkert en och annan lyssnar på honom. Även jag har funnit ett och annat han skrivit som varit av intresse. Därför reagerade jag när han kommenterade mitt inlägg på det sätt han gjorde, och sedan kommer någon annan och rör till det ännu mer.

Som jag förstått vill folk ha fakta, helst snarast möjligt. Jag råkar bo i Alingsås -och ville dela med mig av den information som stod i tidningen på morgonen. Kanske är det fel. Åtminstone jag ser inte detta som en lek.

Angående "Tankar om tillvägagångssättet". Jag har också hela tiden trott på strypning, mycket har pekat åt det hållet.

Varför skrev jag allt detta, och fyllde tråden ännu mer? För att påvisa hur mycket onödigt som skrivs i denna tråd. Det börjar med en felaktighet/misstolkande/annat -och blir till massa onödigt tjafs. Jag avslutar gärna denna diskussion omgående -i detta fall med vetskapen om att jag har rätt.

Ha en bra dag.
Det här börjar bli lite löjligt men eftersom du verkar ha hängt upp dig på detta så svarar jag nu.
Jag har aldrig hävdat att att jag har läst nånting i någon tidning före dig. Däremot skrev jag att infon (+ ytterligare detaljer som inte var med i artikeln) som du länkade till fanns i tråden (ja från mig) innan det kom med i nån tidning. Men huvudsaken är att info kommer fram, så jag är tacksam för att du länkade till den intressanta artikeln
mvh N
Citera
2008-10-10, 00:58
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimsan
Jag betvivlar att han dränkte henne faktiskt. Det blir ju som att gå igenom ett par mentala omvägar i och med det. Likaså strypningen. Jag menar: samla tillräckligt med kraft för att gå in i badrummet och övermanna henne. Om de båda stod och hetsade varandra skulle han kanske ha kunnat klappa till henne och att det då gått överstyr, antingen genom att han fortsatte slå eller att hon halkade och slog hårt mot golvet.

Visst att de bodde lyhört, men bara för att grannarna inte minns ett duns eller dylikt ljud behöver det ju inte betyda att det inte uppstod ett ifall hon druttade i golvet ordentligt.

Det grova övervåldet som pressen skriver om har ju ändå kommit någonstans ifrån. Jag har svårt att tro att obduktionsteknikerna inte haft hungriga djur i åtanke, och ändå kallar de det övervåld.

Dränkning verkar klurigt i det här badrummet:

http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2846&sidnamn=ALINGSÅS
Citera
2008-10-10, 01:00
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Jag håller med dig. Man gör slut med henne om hon är knepig. Men man gör inte slut henne sådana gånger. En milsvid skillnad på de små orden...

Mular man sin donna har man något som inte står rätt till i skallen, ingen snubbe med normalt psyke tänker ens tanken ...
Citera
2008-10-10, 01:03
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Försök ta reda på vad hon var för brud innan ni dömmer NG.

Adolf H hade säkert fina sidor med, och det finns puckade människor oavsett folkslag, religion osv. men inte fasen gör det förintelsen till en bagatell!!!
Citera
2008-10-10, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Det här börjar bli lite löjligt men eftersom du verkar ha hängt upp dig på detta så svarar jag nu.
Jag har aldrig hävdat att att jag har läst nånting i någon tidning före dig. Däremot skrev jag att infon (+ ytterligare detaljer som inte var med i artikeln) som du länkade till fanns i tråden (ja från mig) innan det kom med i nån tidning. Men huvudsaken är att info kommer fram, så jag är tacksam för att du länkade till den intressanta artikeln
mvh N

Tack för ditt svar. Jag kommenterar inte detta mer, då blir det ännu mer löjligt.
Så lite så, vi måste ju hjälpas åt. Önskar jag hade mer info att tillföra, men den är knapphändig. Man undrar ju lite varför det inte framkommit mer. Vi får hoppas det inte dröjer alltför länge.
Mvh H
Citera
2008-10-10, 03:25
Medlem
....

Skriver detta enbart för att jag är trött på all skit som skrivs här. Folk bara hittar på så otroligt mycket för att alla skall börja prata.

NG har varit en av mina bästa kompisar sen vi var små, han har aldrig varit våldsam eller för den delen främlingsfientlig. Och att folk kan vara så jävla korta i huvudet att de pratar skit om NG's familj förstår jag inte. När man sitter här och läser på FB så försöker man förstå varför ni sitter här och pratar skit om andra, det är pinsamt.
NG är inte psykiskt störd, jag försvarar inte det han har gjort, det är vidrigt. Men folk skall fan inte sitta och ljuga om honom för det. Har ni något vettigt att säga till folket som vill veta, så gör det. Men ljug fan inte ihop något bara för att säga något.

Och de personer som påstår sig känna Niklas och "vet" att han har haft "nazi-kompisar" kan väl vara så snälla att nämna namnen på hans kompisar isf. Vore kul att se vilka kompisar vi har som håller på med sånt.

Och snälla ge fan i NG's familj, det är inte deras fel att detta har hänt. Låt dem vara ifred. Dem mår tillräckligt dåligt som det är nu.

Tycker det är fegt av folk att sitta och skriva sånt här och vara anonyma.
MVH Joakim Brodd
Citera
2008-10-10, 05:12
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Samtidigt är Nathalies familj irriterad över den helyllebild som vuxit fram om den misstänkte mördarens person.
- Han har för oss berättat hur han, innan han träffade Nathalie, vistats i politiska kretsar där det förekommer både våld och mycket alkohol, säger en representant för familjen.
http://www.gt.se/nyheter/1.1318344/familjen-vander-sig-mot-helyllebilden-av-21-aringen

Det låter ju knappast som om det var Kristdemokratiska Ungdomsförbundet han var aktiv i...
Citera
2008-10-10, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
http://www.gt.se/nyheter/1.1318344/familjen-vander-sig-mot-helyllebilden-av-21-aringen

Det låter ju knappast som om det var Kristdemokratiska Ungdomsförbundet han var aktiv i...
Men grejen är att det stämmer inte, han har en bror som har varit aktiv sen om han har träffat hans kompisar vid ett fåtal tillfällen gör det att han har samma åsikter då?
Citera
2008-10-10, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna84
Men grejen är att det stämmer inte, han har en bror som har varit aktiv sen om han har träffat hans kompisar vid ett fåtal tillfällen gör det att han har samma åsikter då?

Är det inte det Niklas berättat om själv att han umgåtts i såna kretsar?
Citera
2008-10-10, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhub
Skriver detta enbart för att jag är trött på all skit som skrivs här. Folk bara hittar på så otroligt mycket för att alla skall börja prata.

NG har varit en av mina bästa kompisar sen vi var små, han har aldrig varit våldsam eller för den delen främlingsfientlig. Och att folk kan vara så jävla korta i huvudet att de pratar skit om NG's familj förstår jag inte. När man sitter här och läser på FB så försöker man förstå varför ni sitter här och pratar skit om andra, det är pinsamt.
NG är inte psykiskt störd, jag försvarar inte det han har gjort, det är vidrigt. Men folk skall fan inte sitta och ljuga om honom för det. Har ni något vettigt att säga till folket som vill veta, så gör det. Men ljug fan inte ihop något bara för att säga något.

Och de personer som påstår sig känna Niklas och "vet" att han har haft "nazi-kompisar" kan väl vara så snälla att nämna namnen på hans kompisar isf. Vore kul att se vilka kompisar vi har som håller på med sånt.

Och snälla ge fan i NG's familj, det är inte deras fel att detta har hänt. Låt dem vara ifred. Dem mår tillräckligt dåligt som det är nu.

MVH Joakim Brodd

Vad exakt stämmer inte? Om han inte var/är psykiskt störd hur kommer dig sig då att hans spärrar inte slog ifrån ? Hur kunde han leva vidare utan att bryta ihop totalt kan du svara på det?
Citera
2008-10-10, 09:41
Medlem
jennsan22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhub

MVH Joakim Brodd

Men snälla, förstår inte vad det spelar för roll om han aldrig varit våldsam?
När du skriver det känns det som att det är ett mesigt sätt att försvara honom. Han har säkert aldrig varit nån "bråkstake" Jag tror mer att han är åt det psykopatiska hållet. Psykopater är varken gapiga eller bråkar ute på stan.
Tvärtom om, dom är oftast väldigt skötsamma. Jag hoppas att du tagit avstånd ifrån din vän som faktiskt är en mördare.
Citera
2008-10-10, 10:25
Medlem
det enda jag säger är att folk inte skall prata om skit dem inte vet någonting om. Jag försvarar inte det han har gjort på något sätt. Men folk skall inte sitta och ljuga om honom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in