Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Som av en händelse så har vi varit på resande fot i helgen och vi hade planerat att stanna i Alingsås för att äta lite mat innan vi kom hem till Gbg! Ungefär strax inna rondellen där vi ska svänga vänster i i ALingsås så fick jag för första gången höra på nyheterna att "hon hittats!" Bara några minuter senare åker vi förbi den lägenhet N & PV bodde i, jag visade min familj vart hon bodde och allt kändes lite skrämmande! Folket på gatorna verkade lika glada som vanligt & inne på restaurangen där vi åt [Tror det heter "Thai take away" och ligger på Nygatan?] där pratade ingen om det inträffade! Eftersom de flesta borde känt till det vid det laget så trodde man ju att detta skulle vara "dagens snackis" i ett så pass litet samhälle som Alingsås? Men ingen tycktes tala om detta? Nu satt ju jag och "observerade" folk runt omkring mig eftersom jag var lite nyfiken efter att jag just följt detta fall sedan hon försvann? Men som sagt, ingen verkade tissla eller tassla om att man ev funnit N! Mycket märkligt tycker jag? Fast det stärker ju iofs teorin som vi hade för länge sedan, den om att varken N eller hennes pv var speciellt känd i stan?
Hihi, bor granne med Thai Take Away, en polare jobbade där förut. Jag tror inte att det är en så stor snackis att folk på stan skulle gå runt och se ledsna ut på grund av detta. Möjligen att du skulle hört någon prata om det, men du hade väll bara otur. Jag som bor och går i skola i stan hör hur det snackas om det med jämna mellanrum, och det lär ju vara det största samtalsämnet när jag kommer till skolan imorn. Dock har nästan alla jag pratat med inte vetat vem hon varit förens hon försvann. Jobbade dock på det äldreboende där hon jobbade innan, i somras, och då hörde man alla tanter tissla och tassla. Så nog snackas det om det i Alingsås iallfall.