2008-09-28, 16:25
Bannlyst
[quote=pitseleh]Ja det trodde vi att du visste. Vilken Niklas som helst kanske? Finns, gissningsvis, väldigt många med det namnet.

Okej, trodde bara det inte var så stor chans att Erik Backlund kände båda Niklas!
Citera
2008-09-28, 16:27
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mexs
där nämns killen från BDB tillsammans med aktuell person i en artikel om deras handbollsklubb

Killen vars bilddagbok någon länkade till, ja. Inte killen på fotot.

Fast kan någon förklara varför det finns en Klas med samma efternamn i en massa resultatlistor för det där laget, men ingen Niklas. Smeknamn eller släkting eller bara ett försök att slippa bli framgooglade av en massa löst folk?
Citera
2008-09-28, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strappado
Okej så det är inte Niklas Granberg?
Vem är då killen på BDB?

Fyfan va smidig du är, lyckas hänga ut en kille för mord pga att han heter Niklas...

Vem killen på BDB är finner jag dessutom 100% orelevant om det inte finns uppgifter på att det ska vara rätt person.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII

Fast kan någon förklara varför det finns en Klas med samma efternamn i en massa resultatlistor för det där laget, men ingen Niklas. Smeknamn eller släkting eller bara ett försök att slippa bli framgooglade av en massa löst folk?

klas är hans lillebror
Citera
Medlem
Kjell.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII

Detektiv-Kjell slår till.
Niklas -ni = Klas.

Som du säger, för att slippa att folk googlar och skriver kommentarer.
Citera
Bannlyst
han erkände. Jag hade fel.
Så skönt!
Citera
2008-09-28, 16:33
Medlem
Gippans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HruHur
Fyfan va smidig du är, lyckas hänga ut en kille för mord pga att han heter Niklas...

Vem killen på BDB är finner jag dessutom 100% orelevant om det inte finns uppgifter på att det ska vara rätt person.

Måste hålla med, vissa personer är fan helt makalösa
Citera
2008-09-28, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pitseleh
Ja det trodde vi att du visste. Vilken Niklas som helst kanske? Finns, gissningsvis, väldigt många med det namnet.

http://www.freewebs.com/borisboys/DSC02018.JPG
Killen i gula skor sägs vara NG, bilddagboken-grejen tänker jag inte länka till. Sökfunktionen här funkar annars.

ok tack!
Citera
2008-09-28, 16:39
Medlem
Gippans avatar
Killen med gula skor och svart t-shirt på bilden är den ni letar efter, end of story. NG
Citera
2008-09-28, 17:03
Medlem
Ja det här ärendet har ju jag varit med och spekulerat i sedan det inträffade, och det har varit många turer i det här fallet! Ett tag visste man inte vad man skulle tro? Bortrövad av främling? Indragen i narkotikagäng? Folkhögskolan? m.m. m.m! Ja ni minns säkert?

Som av en händelse så har vi varit på resande fot i helgen och vi hade planerat att stanna i Alingsås för att äta lite mat innan vi kom hem till Gbg! Ungefär strax inna rondellen där vi ska svänga vänster i i ALingsås så fick jag för första gången höra på nyheterna att "hon hittats!" Bara några minuter senare åker vi förbi den lägenhet N & PV bodde i, jag visade min familj vart hon bodde och allt kändes lite skrämmande! Folket på gatorna verkade lika glada som vanligt & inne på restaurangen där vi åt [Tror det heter "Thai take away" och ligger på Nygatan?] där pratade ingen om det inträffade! Eftersom de flesta borde känt till det vid det laget så trodde man ju att detta skulle vara "dagens snackis" i ett så pass litet samhälle som Alingsås? Men ingen tycktes tala om detta? Nu satt ju jag och "observerade" folk runt omkring mig eftersom jag var lite nyfiken efter att jag just följt detta fall sedan hon försvann? Men som sagt, ingen verkade tissla eller tassla om att man ev funnit N! Mycket märkligt tycker jag? Fast det stärker ju iofs teorin som vi hade för länge sedan, den om att varken N eller hennes pv var speciellt känd i stan?

Nåväl, hopppas nu att de med 100% säkerhet kan fastställa att det är hon så familjen får möjlighet till ett värdigt avsked. Och att pv lossar på tunghäftan och lägger fram alla kort på bordet!
Citera
2008-09-28, 17:05
Medlem
Pv har erkänt nu enligt GP!
Citera
2008-09-28, 17:07
Medlem
Weeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Som av en händelse så har vi varit på resande fot i helgen och vi hade planerat att stanna i Alingsås för att äta lite mat innan vi kom hem till Gbg! Ungefär strax inna rondellen där vi ska svänga vänster i i ALingsås så fick jag för första gången höra på nyheterna att "hon hittats!" Bara några minuter senare åker vi förbi den lägenhet N & PV bodde i, jag visade min familj vart hon bodde och allt kändes lite skrämmande! Folket på gatorna verkade lika glada som vanligt & inne på restaurangen där vi åt [Tror det heter "Thai take away" och ligger på Nygatan?] där pratade ingen om det inträffade! Eftersom de flesta borde känt till det vid det laget så trodde man ju att detta skulle vara "dagens snackis" i ett så pass litet samhälle som Alingsås? Men ingen tycktes tala om detta? Nu satt ju jag och "observerade" folk runt omkring mig eftersom jag var lite nyfiken efter att jag just följt detta fall sedan hon försvann? Men som sagt, ingen verkade tissla eller tassla om att man ev funnit N! Mycket märkligt tycker jag? Fast det stärker ju iofs teorin som vi hade för länge sedan, den om att varken N eller hennes pv var speciellt känd i stan?
Hihi, bor granne med Thai Take Away, en polare jobbade där förut. Jag tror inte att det är en så stor snackis att folk på stan skulle gå runt och se ledsna ut på grund av detta. Möjligen att du skulle hört någon prata om det, men du hade väll bara otur. Jag som bor och går i skola i stan hör hur det snackas om det med jämna mellanrum, och det lär ju vara det största samtalsämnet när jag kommer till skolan imorn. Dock har nästan alla jag pratat med inte vetat vem hon varit förens hon försvann. Jobbade dock på det äldreboende där hon jobbade innan, i somras, och då hörde man alla tanter tissla och tassla. Så nog snackas det om det i Alingsås iallfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in