2008-10-01, 17:04
Medlem
Har läst i massa svar att hon blev strypt, är detta bekräftat?

Om han åker in för något annan är mord är det katastrof, synd att dödstraffet är borta i sverige, skulle vi slippa betala massa pengar till dessa svin.
Citera
2008-10-01, 17:05
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxumi
Har läst i massa svar att hon blev strypt, är detta bekräftat?

Nej.
Citera
2008-10-01, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Censur
http://www.gt.se/nyheter/1.1318344/familjen-vander-sig-mot-helyllebilden-av-21-aringen

"- Han har för oss berättat hur han, innan han träffade Nathalie, vistats i politiska kretsar där det förekommer både våld och mycket alkohol, säger en representant för familjen."

ja... + att det var i Alingsås , där det finns mycket nazister spec smr folk

2mordet i Västsverige där nazihangarounds begår mord,
är det idéologin eller människorna det är fel på?

Båda två även deras föräldrar som inte har lärt dom sätta gränser efter hur fan man beter sig
Senast redigerad av Danneboras 2008-10-01 kl. 17:19.
Citera
2008-10-01, 17:21
Medlem
Gippans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
Båda två även deras föräldrar som inte har lärt han sätta gränser efter hur fan man beter sig

Tycker inte föräldrarna har något att skylla i det här, vilka gränser pratar du om?
Citera
2008-10-01, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gippan
Tycker inte föräldrarna har något att skylla i det här, vilka gränser pratar du om?

föräldrarna som inte har lärt honom sätta gränser den lilla nazzewannaben till mördare har inte hans mamma som har svårt att tänka sig lilla niklas som mördare har inte hon någon delaktighet
nej kanske inte i mordet fast man brukar ge sina barn uppfostran / sätta gränser lära dom rätt o fel
Citera
2008-10-01, 17:37
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
föräldrarna som inte har lärt honom sätta gränser den lilla nazzewannaben till mördare har inte hans mamma som har svårt att tänka sig lilla niklas som mördare har inte hon någon delaktighet
nej kanske inte i mordet fast man brukar ge sina barn uppfostran / sätta gränser lära dom rätt o fel

Well...de flesta ungdomar har en tid i sitt liv där man gör saker som sig inte bör. En förälder försöker nog så gott man kan. Går jag till mig själv så skulle jag nog ha svårt att dra paralleler mellan ungdomstjafs till att mitt barn skulle bli en potentiell mördare. Vad är det för gränser man ska sätta för att undvika att din unge går ut och häver ihjäl någon? Det finns nog inte i gemene manns sinnesvärld att ens eget kött och blod skulle kunna begå något sådant, naivt eller icke.

Har du någon aning om hur hans föräldrar har agerat under den tid han varit ute på skit? Jag har det inte och tänker därmed inte ställa mig och skrika på hans mor och far som minsann borde ha förstått bättre. Eller ska man redan på BB gå kurser i hur du undviker att uppfostra dina barn till mördare?

Det går nog inte att åberopa en bättre uppfostran. Vem vet vad som är rätt sätt?
Citera
2008-10-01, 17:44
Bannlyst
ok! så PVs föräldrar är kriminella och han var det med.

Hur var NJ, var hon också kriminell, för man har läst att hennes vänner sa att hon hade hoppat av skolan, festade rätt mycket i sina unga dar men lungnat sig på senare tid då hon jobbade på äldreboende ville leva ett vuxet och ett normalt liv och PV var motsatsen till detta. Så jag fattar inte varför man flyttar ihop till en så dyr lägenhet när det ligger så många problem i förhållandet.

Läste att de bodde i en 1a innan också, stämmer det.
Citera
2008-10-01, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Well...de flesta ungdomar har en tid i sitt liv där man gör saker som sig inte bör. En förälder försöker nog så gott man kan. Går jag till mig själv så skulle jag nog ha svårt att dra paralleler mellan ungdomstjafs till att mitt barn skulle bli en potentiell mördare. Vad är det för gränser man ska sätta för att undvika att din unge går ut och häver ihjäl någon? Det finns nog inte i gemene manns sinnesvärld att ens eget kött och blod skulle kunna begå något sådant, naivt eller icke.

Har du någon aning om hur hans föräldrar har agerat under den tid han varit ute på skit? Jag har det inte och tänker därmed inte ställa mig och skrika på hans mor och far som minsann borde ha förstått bättre. Eller ska man redan på BB gå kurser i hur du undviker att uppfostra dina barn till mördare?

Det går nog inte att åberopa en bättre uppfostran. Vem vet vad som är rätt sätt?

förstår tankegångarna men det är en lång väg från att göra typ dom pojkstrecken man i vissa fall kan göra i ungdomen men från det till att dräpa / mörda nån är en lång väg
vet inte hur hon där mamman uppfostrat honom men ifall hon har svårt att förstå att hennes son blivit en mördare så kanske hon också behöver besöka den hjärnskrynklaren han kommer att besöka för att diskutera hur man uppfostrar / sätter gränser eftersom hon hade 4 avkommor till läste jag
Citera
2008-10-01, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxumi
Om han åker in för något annan är mord är det katastrof, synd att dödstraffet är borta i sverige, skulle vi slippa betala massa pengar till dessa svin.
Synd att du inte är påläst om det du uttalar dig om, för man kan inte ta ekonomin som ett argument för dödsstraff, då dödsstraff totalt i slutändan kostar mer än någon som bara sitter av ett fängelsestraff på livstid.
Lite ot, men dock intressant då många verkar tro felaktigt om just det.
Citera
2008-10-01, 18:01
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
förstår tankegångarna men det är en lång väg från att göra typ dom pojkstrecken man i vissa fall kan göra i ungdomen men från det till att dräpa / mörda nån är en lång väg
vet inte hur hon där mamman uppfostrat honom men ifall hon har svårt att förstå att hennes son blivit en mördare så kanske hon också behöver besöka den hjärnskrynklaren han kommer att besöka för att diskutera hur man uppfostrar / sätter gränser eftersom hon hade 4 avkommor till läste jag

Ja precis, det är en lång väg att begå pojkstreck och att mörda någon. Därmed så är det väl ganska begripligt att en förälder har svårt att se sitt barn begå ett sådant brott?

Dessutom så tror jag inte att någon, varken hjärnskrynklare eller annat har ett fulländat svar på hur man ska uppfostra sina barn. Att han gjort sig skyldig till något sådant här betyder inte att man kan sätta sig här och skylla över det på föräldrarna. Detsamma gäller här, att hans mor och far inte på något sätt ska bära skuld över vad deras son har gjort. Vad har vi på fötterna som gör att vi har rätten att lägga skuld på dem?
Citera
2008-10-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Synd att du inte är påläst om det du uttalar dig om, för man kan inte ta ekonomin som ett argument för dödsstraff, då dödsstraff totalt i slutändan kostar mer än någon som bara sitter av ett fängelsestraff på livstid.
Lite ot, men dock intressant då många verkar tro felaktigt om just det.

Har du någon aning om vad en intagen kostar
Citera
2008-10-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Ja precis, det är en lång väg att begå pojkstreck och att mörda någon. Därmed så är det väl ganska begripligt att en förälder har svårt att se sitt barn begå ett sådant brott?

Dessutom så tror jag inte att någon, varken hjärnskrynklare eller annat har ett fulländat svar på hur man ska uppfostra sina barn. Att han gjort sig skyldig till något sådant här betyder inte att man kan sätta sig här och skylla över det på föräldrarna. Detsamma gäller här, att hans mor och far inte på något sätt ska bära skuld över vad deras son har gjort. Vad har vi på fötterna som gör att vi har rätten att lägga skuld på dem?

vi har inte mycket kött på benen ännu nej tror det kommer mer ingen konkret slutsats men tror hon måste börja vara realistisk o inse vad hon uppfostrat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in