Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
föräldrarna som inte har lärt honom sätta gränser den lilla nazzewannaben till mördare har inte hans mamma som har svårt att tänka sig lilla niklas som mördare har inte hon någon delaktighet
nej kanske inte i mordet fast man brukar ge sina barn uppfostran / sätta gränser lära dom rätt o fel
Well...de flesta ungdomar har en tid i sitt liv där man gör saker som sig inte bör. En förälder försöker nog så gott man kan. Går jag till mig själv så skulle jag nog ha svårt att dra paralleler mellan ungdomstjafs till att mitt barn skulle bli en potentiell mördare. Vad är det för gränser man ska sätta för att undvika att din unge går ut och häver ihjäl någon? Det finns nog inte i gemene manns sinnesvärld att ens eget kött och blod skulle kunna begå något sådant, naivt eller icke.
Har du någon aning om hur hans föräldrar har agerat under den tid han varit ute på skit? Jag har det inte och tänker därmed inte ställa mig och skrika på hans mor och far som minsann borde ha förstått bättre. Eller ska man redan på BB gå kurser i hur du undviker att uppfostra dina barn till mördare?
Det går nog inte att åberopa en bättre uppfostran. Vem vet vad som är rätt sätt?