2008-10-02, 11:11
Medlem
Mulkiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Är det familjen som nämnts i media, med kvinnan som såg bilen och senare ev. skrämde bort den genom att tända lyset? Är det bekräftat att det var den aktuella natten?

Ja, det är bekräftat. Enligt uppgifterna var det gärningsmannens bil som sågs vid fältet natten efter att Nathalie försvann.
Citera
2008-10-02, 11:13
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Fast om man läser Aftonbladets artikel så kan man ju egentligen nästan förutsätta att det inte finns någon bakväg, annars hade väl grannen pratat mer om det än om Kungsgatan. Eller vad tror ni?

GT har mer detaljer:

Citat:
Den aktuella kvällen har vittnen dessutom observerat att mannens bil stod utanför porten till en trappuppgång som är mer dold än den andra. Lägenheten går att nå via båda trapphusen.

http://www.gt.se/nyheter/1.1319540/har-dog-nathalie-johansen

Den artikeln beskriver också varför polisen tror att hon mördades i badrummet (den informationen har förekommit tidigare i tråden).
Citera
2008-10-02, 11:14
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Vad är det för rengöringsmedel som han använt, som försvårar för polisen att hitta blodspår?

Klippt ur Expressen:
Citat:
I jakten på en gärningsman kan kriminaltekniker använda blodförprövningsmedel för att hitta blod som är omöjligt att se med blotta ögat. Men det finns ett rengöringsmedel som kan ta bort den här möjligheten.
Citera
2008-10-02, 11:17
Medlem
figgosands avatar
"Den aktuella kvällen har vittnen dessutom observerat att mannens bil stod utanför porten till en trappuppgång som är mer dold än den andra. Lägenheten går att nå via båda trapphusen"

Ja, då har man ju anlednignen till varför ingen direkt har sett honom.

http://www.gt.se/nyheter/1.1319540/har-dog-nathalie-johansen
Citera
2008-10-02, 11:31
Medlem
Kjell.Svenssons avatar
Nu skriver Aftonbladet att hon dog i badrummet.

Hmm, kan han ha överfallit henne i något annat rum men tagit in henne där för att det är lättare att "städa"?

Som tidigare nämnt så slängde han ju dusch-draperiet. Det borde tyda på att
1 - blodstänk eller 2 - hon kan ha tagit tag i det för att komma undan 3 - han kan ha använt det för att kväva henne.
Citera
2008-10-02, 11:34
Medlem
figgosands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjell.Svensson
Nu skriver Aftonbladet att hon dog i badrummet.

Hmm, kan han ha överfallit henne i något annat rum men tagit in henne där för att det är lättare att "städa"?

Som tidigare nämnt så slängde han ju dusch-draperiet. Det borde tyda på att
1 - blodstänk eller 2 - hon kan ha tagit tag i det för att komma undan 3 - han kan ha använt det för att kväva henne.

Varför tvätta en draperi om man har kvävt henne med det?
Mer troligt att det har med blod att göra, tycker jag iaf.
Citera
2008-10-02, 11:36
Medlem
Kjell.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av figgosand
Varför tvätta en draperi om man har kvävt henne med det?
Mer troligt att det har med blod att göra, tycker jag iaf.

Ja men vad som helst kan väl fastna på det. Han tänkte väl att det var lika bra.
Citera
2008-10-02, 11:38
Medlem
figgosands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjell.Svensson
Ja men vad som helst kan väl fastna på det. Han tänkte väl att det var lika bra.

Jo sant... Men iomed att hon troligvis duschat osv innan. Så finns det redan
spår av henne på draperiet. Så jag tänkte. Men inte lika vanligt att blod finns där.
Citera
2008-10-02, 11:43
Medlem
Kvävt med drapperit, huggit med kniv och lindat in i drapperit, lindat in i drapperi för att "dra kroppen" på golvet, det kom något på drapperit av misstag osv...

En sak är dock säker och det är att hade det tagit lång tid att dö så borde hon låtit en del... så det gick säkerligen väldigt fort. Badrummet tyder ju på att det var inte ett dråp skulle jag säga, hon duschade säkert... fege fan
Citera
2008-10-02, 11:54
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Vad är det för rengöringsmedel som han använt, som försvårar för polisen att hitta blodspår?

Klippt ur Expressen:

Skulle tro att det är något slags blekmedel t ex Klorin.

När det gäller hur han dödade henne, eftersom indicierna pekar på blod, så är frågan om han gick och hämtade en kniv eller något att slå ihjäl henne med (mycket planerat) eller om han i stundens hetta slog ihjäl henne med något på toaletten alternativt om han dunkade hennes huvud i väggen (ev. i kombination med struptag).

Edit: Jag lyckades deleta större delen av mitt inlägg vilket gjorde det osammanhängade. Har försökt lägga till från minnet vad jag menade i mitt odeletade inlägg.
Senast redigerad av Pratbubblan 2008-10-02 kl. 12:04.
Citera
2008-10-02, 12:00
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Skulle tro att det är något slags blekmedel t ex Klorin.

När det gäller hur han dödade henne eftersom indicierna pekar på blod så är frågan om han gick och hämtadealternativteller om han dunkade hennes huvud i väggen (ev. i kombination med struptag).

Att det luktat starkt efteråt tyder väl också på Klorin.

Någon som kan sortera ut om han hade bytt draperiet, eller om det bara var det gamla som dränkts i klorin? Jag har för mig att jag sett båda uppgifterna i tråden.
Citera
2008-10-02, 12:02
Medlem
Ang, gömma kroppar...

...You may need to obtain assistance. Be certain you can trust the person assisting you. Remember: friends help you move. Real friends help you move bodies.

...Simply grasp one end of the carpet or whatever, and drag it along the ground, making sure the body stays on top of it. Failing that, grasp the clothing of the body, and use that to pull it out of view. If the body is nude, you have worse problems than simply needing to hide a body. Seek professional help.

...You have about two hours to six hours, depending on the variables, until an odor above the normal human scent is noticeable. Every twenty minutes, stop what you’re doing, and ask yourself “can I smell the body?”

...If you wait too long, rigor mortis will set in, and the result will be a double-edged sword: it will become easier to manipulate, but harder to get around corners. If you know early enough that it will be necessary to move the body, then do it as soon as possible. If there are no witnesses, but people are going to arrive shortly, simply move the body in the most safely rapid manner possible.

Blev "något" förmycket, gick runt i lägenheten tankarna bara rullar runt i huvudet... tills det slog slint och bara sprang in på toaletten när hon var där, drog tag i henne och använde väggarna?

En fråga är.. använder inte polisen lögndetektorer? vad krävs för att använda det på en misstänkt isåfall? visst den kanske inte avslöjjar att han har gjort det men den kanske kunde gett svar på vart kroppen låg? osv osv, nåting borde väll dom hjälpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in