Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
PVs föräldrar är inte kriminella. Varifrån kommer det ryktet?
PV är inte heller någon Nasse. inte alls. Han umgick i sådana kretsar under en liten period i högstadiet. Det var mest personer som lekte nassar för att det var häftigt men som samtidigt hade utländska vänner.
Han har alltid varit en lugn kille. Även om det sticker i ögonen på NJs föräldrar så är detta ett faktum. De enda gångerna jag skulle kunna tänka mig att PV skulle kunna verka hotfull är om han på något sätt skulle falla för grupptryck. Han har enligt mig varit lite osäker men innerst inne en god person.
Hans föräldrar jobbar som lokalvårdare och byggarbetare om någon undrar
Även om resultatet är lika fruktansvärt naturligtvis så är det skillnad på mord o mord (tycker jag!)
Att kunna tänka oss att döda någon för att försvara våra nära o kära skulle nog många av oss kunna tänka sig utan att det skulle tyda på någon galenskap
Att slå ihjäl två små barn med en hammare kräver däremot någon av en helt annan kaliber.
Att som här, hamna i affekt (nu vet vi ju inte hur det gick till än, detta är bara ett exempel) tror jag vi får förstå tyvärr kan hända en hel del av oss.
Vad som krävs? En lägre retningströskel, ett latent explosionsartat aggressionsbeteénde, ett långvarigt undertryckande av känslor?
Hur som så behöver det inte bero på att killen i det här fallet är särskilt "galen" eller att han uppfostrats på fel sätt.
Det vi måste förstå är att mord ofta begås att icke monster, icke galningar, av till synes "helt vanliga personer"
Vi vill inte att det ska vara så, vi värjer oss, ingen av våra vänner skulle väl..?
Men det händer, hela tiden, o brevid står en samling chockade o oförstående anhöriga o vänner.
Som jag sa i början, resultatet är det samma...