2008-10-01, 19:04
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
En intagen ca 102000 per månad väl

Marginalkostnad eller andel av totalkostnaden?
Citera
2008-10-01, 19:05
Medlem
.

Har följt denna tråden sen den startades utan att skriva i den men måste nog skriva en sak. I min värld så känns detta inte som ngt dråp oavsett om det var en olyckshändelse eller ej. Allt han gör efter gärningen ska göra så att det inte ska klassas som dråp.
Citera
2008-10-01, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av descendingangel
A

Acctualy.. hon var ett helgon profilen finns kvar än..

Seriöst, hur i helvete kan du uttala dig på det sättet? Då kan vi ju hoppas på att du stöter på en människa som har problem som du inte har en aning om, våldstendenser osv, det är mycket som man kan dölja, och det är mycket som man inte ser när man är förälskad, hur som helst... finns inte ett enda uns av vett i din skallen efter man läst detta inlägg från dig. Kanske bäst att du sätter dig på skolbänken igen och lär dig lite hyfs och sunt förnuft?

ett helgon på vilket sätt kanske bäst att du börjar använda den lilla hjärnkapicitet du fått p.s hade jag träffat nån sådan så hoppas jag väl man märkt det illa kvickt sen dumpat henne
Citera
2008-10-01, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Marginalkostnad eller andel av totalkostnaden?

en plit sa 3400 kronor om dagen är inte säker alls på om det är rätt eller fel
Citera
2008-10-01, 19:08
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mane Attraction
Allt han gör efter gärningen ska göra så att det inte ska klassas som dråp.

Fast det ska ju i teorin inte spela någon roll -- det är vad som händer innan som ligger till grund för rubriceringen. Resten är brott mot griftefrid.
Citera
2008-10-01, 19:09
Medlem
TheRotters avatar
PVs föräldrar är inte kriminella. Varifrån kommer det ryktet?
PV är inte heller någon Nasse. inte alls. Han umgick i sådana kretsar under en liten period i högstadiet. Det var mest personer som lekte nassar för att det var häftigt men som samtidigt hade utländska vänner.

Han har alltid varit en lugn kille. Även om det sticker i ögonen på NJs föräldrar så är detta ett faktum. De enda gångerna jag skulle kunna tänka mig att PV skulle kunna verka hotfull är om han på något sätt skulle falla för grupptryck. Han har enligt mig varit lite osäker men innerst inne en god person.

Hans föräldrar jobbar som lokalvårdare och byggarbetare om någon undrar
Citera
2008-10-01, 19:12
Medlem
descendingangels avatar
Citat:
ett helgon på vilket sätt kanske bäst att du börjar använda den lilla hjärnkapicitet du fått p.s hade jag träffat nån sådan så hoppas jag väl man märkt det illa kvickt sen dumpat henne

Grejjen är väl att det brukar oftast vara "den man minst anar"? Men kvinnor som lever under förhållanden med misshandel och tillåter det mm.. där är jag på ditt spår... Men tror inte det var så i detta fallet desvärre. Men det finns ju tjejer som kör psykisk misshandel.. e nog tyvärr mer vanligt än folk tror. Hon hade ju tagit steget om att tala om för honom iaf att det inte funkade och att hon ville ha en paus, där small det väl till för honom antar jag.
Citera
2008-10-01, 19:14
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
en plit sa 3400 kronor om dagen är inte säker alls på om det är rätt eller fel

Det är säkert rätt, men det är en viss skillnad på om det kostar 3400 extra att stoppa in en fånge till i ett befintligt fängelse, eller om det är så att det kostar en rejäl slant att ha ett fängelse igång (inklusive all byråkrati som behövs på mer övergripande nivå). Fast, som sagt, detta passar nog bättre i en annan tråd.
Citera
2008-10-01, 19:21
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
PVs föräldrar är inte kriminella. Varifrån kommer det ryktet?
PV är inte heller någon Nasse. inte alls. Han umgick i sådana kretsar under en liten period i högstadiet. Det var mest personer som lekte nassar för att det var häftigt men som samtidigt hade utländska vänner.

Han har alltid varit en lugn kille. Även om det sticker i ögonen på NJs föräldrar så är detta ett faktum. De enda gångerna jag skulle kunna tänka mig att PV skulle kunna verka hotfull är om han på något sätt skulle falla för grupptryck. Han har enligt mig varit lite osäker men innerst inne en god person.

Hans föräldrar jobbar som lokalvårdare och byggarbetare om någon undrar

Även om resultatet är lika fruktansvärt naturligtvis så är det skillnad på mord o mord (tycker jag!)

Att kunna tänka oss att döda någon för att försvara våra nära o kära skulle nog många av oss kunna tänka sig utan att det skulle tyda på någon galenskap

Att slå ihjäl två små barn med en hammare kräver däremot någon av en helt annan kaliber.

Att som här, hamna i affekt (nu vet vi ju inte hur det gick till än, detta är bara ett exempel) tror jag vi får förstå tyvärr kan hända en hel del av oss.
Vad som krävs? En lägre retningströskel, ett latent explosionsartat aggressionsbeteénde, ett långvarigt undertryckande av känslor?
Hur som så behöver det inte bero på att killen i det här fallet är särskilt "galen" eller att han uppfostrats på fel sätt.

Det vi måste förstå är att mord ofta begås att icke monster, icke galningar, av till synes "helt vanliga personer"
Vi vill inte att det ska vara så, vi värjer oss, ingen av våra vänner skulle väl..?
Men det händer, hela tiden, o brevid står en samling chockade o oförstående anhöriga o vänner.

Som jag sa i början, resultatet är det samma...
Senast redigerad av miapetter 2008-10-01 kl. 19:24.
Citera
2008-10-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av descendingangel
Grejjen är väl att det brukar oftast vara "den man minst anar"? Men kvinnor som lever under förhållanden med misshandel och tillåter det mm.. där är jag på ditt spår... Men tror inte det var så i detta fallet desvärre. Men det finns ju tjejer som kör psykisk misshandel.. e nog tyvärr mer vanligt än folk tror. Hon hade ju tagit steget om att tala om för honom iaf att det inte funkade och att hon ville ha en paus, där small det väl till för honom antar jag.

om det nu varit så som du säger att nathalie tagit paus / förklarat detta vad hade han niklas där o göra? förstår att folk kan låta sin fd bo kvar om han/hon är en trevlig prick bortsett från att förhållandet inte fungerade men i detta fallet nej
jodå sk psykisk misshandel är nog en vanlig grej både från kille tjej
Citera
2008-10-01, 19:29
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
om det nu varit så som du säger att nathalie tagit paus / förklarat detta vad hade han niklas där o göra? förstår att folk kan låta sin fd bo kvar om han/hon är en trevlig prick bortsett från att förhållandet inte fungerade men i detta fallet nej
jodå sk psykisk misshandel är nog en vanlig grej både från kille tjej

hon kan väll förklarat det den kvällen?
Citera
2008-10-01, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
hon kan väll förklarat det den kvällen?

men chattandet med halmstadskillen då när är det från
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera