2008-09-28, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drömmen
Han skulle aldrig skada henne i vilket fall som helst.

Jag citerar ditt inlägg bara för att visa hur man som närstående inte kan se det mest hemska. Hur man väljer bort att se värsta scenariot.
Jag pekar inte finger mot dig genom att citera dig och jag skulle förmodligen tänkt, tyckt och agerat som dig om det vore en närstående till mig som blev anklagad för ett mord.
Som flera har beskrivit i tråden, klarar vissa människor att bryta barriären och begå hemska brott. Det syns inte på dem innan och ingen vet hur man själv är förrän saker ställs på sin spets.
De flesta av oss har ändå spärren i behåll och hur arga och hur elakt vi än beter oss, stannar det vid skrik och krossat glas som värsta scenario.
Detta är vad som skiljer en förkrossad människa mot en mördare.
Citera
2008-09-28, 17:22
Medlem
William Hainess avatar
Jag är glad att han har erkänt. Nu kan åtminstone familjen påbörja det långa läkandet. Och så är jag glad över min egen mentala hälsa då denna tråd inte riskerar att bli en ny Arbogatråd.
Citera
2008-09-28, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weener
Hihi, bor granne med Thai Take Away, en polare jobbade där förut. Jag tror inte att det är en så stor snackis att folk på stan skulle gå runt och se ledsna ut på grund av detta. Möjligen att du skulle hört någon prata om det, men du hade väll bara otur. Jag som bor och går i skola i stan hör hur det snackas om det med jämna mellanrum, och det lär ju vara det största samtalsämnet när jag kommer till skolan imorn. Dock har nästan alla jag pratat med inte vetat vem hon varit förens hon försvann. Jobbade dock på det äldreboende där hon jobbade innan, i somras, och då hörde man alla tanter tissla och tassla. Så nog snackas det om det i Alingsås iallfall.

Ok Weener! Men jag trodde att en så pass "stor nyhet" ändå skulle pratas om? Men det klart att det kanske pratas desto mer inom privata väggar? [Trevligt matställe där iaf ]

Men om det stämmer det som bonden sade om att han sett djur gräva där fyndplatsen är så måste man väl kunna konstatera att han inte är "den vassaste knviven i lådan?" För det första så kunde han väl bespara de anhöriga den detaljen? Och sedan så idiotförklarar han ju sig själv eftersom han inte tittat efter vad det var som drog tills sig djuren! För han hade ju trots allt "funderat på det!"
Citera
2008-09-28, 17:29
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Och så är jag glad över min egen mentala hälsa då denna tråd inte riskerar att bli en ny Arbogatråd.

Åjo, det finns säkert en och annan enkelstjärna som kan hitta på nya, lika förvirrade som hemliga teorier även i detta fallet. Jag menar, om gärningsmannen inte talat sanning på hela den här tiden, varför ska man då lita på honom nu?
Citera
2008-09-28, 17:39
Medlem
frågar mig hur man kan gå så långt som att mörda någon man förmodligen även älskar? vad var det bråket handlade om? orkar inte läsa alla sidor, men vet man det? det måste ju PV ha snackat om i förhör etc..

sorglig historia, mycket..
Citera
2008-09-28, 17:43
Medlem
Sorceresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myc0s
frågar mig hur man kan gå så långt som att mörda någon man förmodligen även älskar? vad var det bråket handlade om? orkar inte läsa alla sidor, men vet man det? det måste ju PV ha snackat om i förhör etc..

det har inte framgått än. än så länge har de bara gått ut med att han erkänt
Citera
2008-09-28, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag citerar ditt inlägg bara för att visa hur man som närstående inte kan se det mest hemska. Hur man väljer bort att se värsta scenariot.
Jag pekar inte finger mot dig genom att citera dig och jag skulle förmodligen tänkt, tyckt och agerat som dig om det vore en närstående till mig som blev anklagad för ett mord.
Som flera har beskrivit i tråden, klarar vissa människor att bryta barriären och begå hemska brott. Det syns inte på dem innan och ingen vet hur man själv är förrän saker ställs på sin spets.
De flesta av oss har ändå spärren i behåll och hur arga och hur elakt vi än beter oss, stannar det vid skrik och krossat glas som värsta scenario.
Detta är vad som skiljer en förkrossad människa mot en mördare.

Måste ju kasta mig in här och påminna om arbogatråden, där just många släkt och vänner just inte kan ens tänka sig detta hemska scenario.

Men för att vara lite OnTopic.
Bra att detta dåd fick sin lösning till slut så de anhöriga kan börja bearbeta och gå vidare, jobbigt med den ovisshet som de haft.
Citera
2008-09-28, 17:47
Medlem
airbags avatar
Citat:

Det är tyvärr ganska vanligt. Man vill helt enkelt inte att någon annan skall ha den man själv inte kan få. Det troliga är att NJ sa att hon tänkte lämna sambon eller att han på något annat sätt kände att förhållandet höll på att gå åt skogen. Eller att han var onormalt svartsjuk.

EDIT: Glömde säga att detta är EN teori, inte att det ÄR så.
Senast redigerad av airbag 2008-09-28 kl. 17:50.
Citera
2008-09-28, 17:48
Medlem
William Hainess avatar
Citat:

Vi vet inte än varför.
Citera
2008-09-28, 17:56
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Vi vet inte än varför.

Jag gissar att det har med pengarna att göra. Hennes 1500 spänn, som hon hade fått i present.
Citera
2008-09-28, 17:56
Medlem
RoSannaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Är det någon annan här inne som reflekterar över att Ns mamma Lillemor hela tiden har trott på PVs oskuld till detta och aldrig trott att det var han som skulle ha gjort detta? Nu har de ju intervjuat mamman igen där hon nu byter linje helt tvärt och säger att hon alltid trodde att det var han som hade gjort något med N

I början hade väl mamman större hopp om att N kanske var bortrövad/inlåst av någon okänd person och skulle komma tillbaka. Då skulle ju inte mamma ligga så bra till hos N om hon gått ut i tidningar och sagt vad hon oftast trodde, nämligen att pv mördat henne och gömt kroppen. Vad mamma sa till tidningar var nog vad hon trodde var det bästa för att få tillbaka sin dotter och deras tighta relation.
Citera
2008-09-28, 17:59
Medlem
Jag får starka Nathalie Rönnqvist-vibbar utav det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in