2008-09-28, 21:12
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
De verkar vara white trash hela bunten så jag tvivlar på att de bryr sig så där jättemycket. Synd är det om offret och offrets anhöriga, men vi svenskar ska alltid tycka synd om förövaren också, är det för att känna oss extra "duktiga och humana" ?

"Jag tvivlar på att de bryr sig så där jättemycket." Hur kan du uttala dig om PVs föräldrars inställning? Känner du familjen? I så fall undrar jag varför du skriver: "De verkar vara..."

Du borde skämmas. Kom med dina kommentarer när vi vet mer. Fast du kanske redan gör det?
Citera
2008-09-28, 21:14
Medlem
enannangångs avatar
Pallar inte läsa hela tråden men någon som är insatt och vet ett eventuellt motiv till att han dödade sin flickvän (svartsjuka) ? Och hur fick han död på henne ?
Citera
2008-09-28, 21:14
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det är sådana där kullerbyttor inom juridiken som sådana som oss aldrig kommer att förstå.
Jag känner mig rosenrasande över de förlorade pengarna som dottern inte hann utnyttja och vill att dessa ska återgå till mamman. Som mamma hade jag inte ägnat en tanke åt pengarna förståss i samma situation men nu när kroppen har hittats vill jag strida för den lilla obetydligheten då mamman säkert offrade en stor del av sig själv inför sin dotters 20-års dag.
Jag håller med dig. Jag tycker det är fruktansvärt att han har tagit dem. Mamman har säkert fått slita för att få ihop dem. Det kan till och med ha varit de där pengarna som var orsaken till varför han dödade henne. Tyvärr är brottsabsorption är ett system vi har här i Sverige. Det finns andra sätt i andra länder där man döms för allt man gjort och som straff kan få till exempel sammanlagt 483 års fängelse. Vilket tyder på att människor blir väldigt gamla i andra länder.
Senast redigerad av hallon1 2008-09-28 kl. 21:18.
Citera
2008-09-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
"Jag tvivlar på att de bryr sig så där jättemycket." Hur kan du uttala dig om PVs föräldrars inställning? Känner du familjen? I så fall undrar jag varför du skriver: "De verkar vara..."

Du borde skämmas. Kom med dina kommentarer när vi vet mer. Fast du kanske redan gör det?
Jag känner dem inte men jag har levt såpass länge att jag har lärt mig att äpplet inte brukar falla så långt ifrån trädet. Och nej jag skäms inte för att jag tror det.
mvh
Citera
2008-09-28, 21:15
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Brott mot griftefriden?
Fast vad jag förstått kan de mindre brotten "ätas upp" av det större, vill minnas att Tuesday förklarede detta i AE tråden.
Brott mot griftefriden borde rimligtvis konsumeras av mord/dråp.
Citera
2008-09-28, 21:20
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Jag håller med dig. Jag tycker det är fruktansvärt att han har tagit dem. Mamman har säkert fått slita för att få ihop dem. Det kan till och med ha varit dem som var orsaken till varför han dödade henne. Tyvärr är brottsabsorption är ett system vi har här i Sverige. Det finns andra sätt i andra länder där man döms för allt man gjort och som straff kan få till exempel 483 års fängelse.

Mamman lär väl ändå få ett skadestånd? Jag vet att det antagligen inte är mycket men jag hoppas det överstiger 1500... Jag hoppas inte att det var 1500 spänn han dödade henne för. Att han ändå verkar ha tagit dem känns överjävligt nog.
Citera
2008-09-28, 21:25
Medlem
Gippans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enannangång
Pallar inte läsa hela tråden men någon som är insatt och vet ett eventuellt motiv till att han dödade sin flickvän (svartsjuka) ? Och hur fick han död på henne ?

Tyvärr inte men borde klaras upp inom en snar framtid.
Citera
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Mamman lär väl ändå få ett skadestånd? Jag vet att det antagligen inte är mycket men jag hoppas det överstiger 1500... Jag hoppas inte att det var 1500 spänn han dödade henne för. Att han ändå verkar ha tagit dem känns överjävligt nog.
Ja hon kommer att få skadestånd om NG döms och det är han som ska betala det till henne i första hand. Tyvärr är de skadestånd som döms ut i sådana här sammanhang i Sverige oförskämt låga. Inte för att ett människolliv kan mätas i pengar men ändå.
Citera
Medlem
Jag vill bara säga att inga pengar i världen kan ens lindra förlusten av ett barn, och ingen jävel ska heller komma och påstå att nån annan lider mer än föräldrarna till den mördade flickan. Tack för ordet och tack för idag.
/ Nattvandraren
Citera
2008-09-28, 21:26
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enannangång

Vi vet inget om motiv eller hur.

Förhoppningsvis så går dom in på detaljer under den kommande veckan, annars så får vi helt enkelt vänta på förundersökningen.
Citera
2008-09-28, 21:27
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Jag känner dem inte men jag har levt såpass länge att jag har lärt mig att äpplet inte brukar falla så långt ifrån trädet. Och nej jag skäms inte för att jag tror det.
mvh

Jag vet inte vad du syftar på i det här fallet ? Du kände inte familjen.
Jag har också levt länge och min livserfarenhet har lärt mig att man kan inte dra några slutsatser som t ex pappan = mördare = sonen blir en mördare.
Citera
2008-09-28, 21:30
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Jag vill bara säga att inga pengar i världen kan ens lindra förlusten av ett barn, och ingen jävel ska heller komma och påstå att nån annan lider mer än föräldrarna till den mördade flickan. Tack för ordet och tack för idag.
/ Nattvandraren
Jag håller med dig. Det här är en tragedi för alla inblandade, men förövaren lever och offret är borta för alltid. Man behöver inte vara Einstein för att räkna ut vems anhöriga som lider mest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in