2008-05-26, 22:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Visst är det svårt att få fram något eftersom vi vet så lite.

Vet vi att hon hade 1500 kr på sig när hon gick ut eller vet vi bara att hon fick dem på onsdagen och på fredagen var de borta? Kan hon ha köpt ett par nya skor på väg hem från mamma på torsdagen? Det skulle förklara varför pengarna är borta och varför inga kända skor saknas. Eftersom att handla skor var en hobby och hon nyss fått pengar låter det inte otroligt.

Enligt medieuppgifter, som kan vara felaktiga, är det klarlagt att pojkvännen säger sig "veta" att hon tog med sig 1 500.

Citat:
Brukade hon ha nycklarna i fickan eller tog hon medvetet med sig dem när hon gick ut?

Tjejer har väl ofta bättre smak än att ha nycklarna i fickan. Och om man går hemma i runt fyra timmar verkar det konstigt att ha nycklarna i fickan hela tiden.

Citat:
Om hon stämt träff med någon annan t ex halmstadkillen så har den kontakten garanterat tagits via källor som registrerat kontakten, t ex mobil, mail eller nätsite. Polisen har tillgång till detta och vad de kommit fram till har vi ingen aning om.

Jag är inte övertygad om att polisen kontrollerat hennes förehavanden på nätsajter. Vad gäller MSN-konversationer så är det ju inte säkert att dessa sparas på datorn, och polisen begär knappast ut IP-nummer till alla i hela kontaktlistan.
Citera
2008-05-26, 23:35
Bannlyst
Ja det är mkt spekulationer här nu, givetvis för att polisen inte vet något heller eller håller vissa delar hemliga. Inget ovanigt.
Ang. gärningsmanaprofil så görs det inte alltid och inte i detta fall än så länge för Ulf Åsgård och teamet!

Att pappan var/är känd visste jag sedan tidigare vilket jag skrivit tidigare, med kontakter i Alingsås vet jag nu. Men det hindrar ju inte att han säger något om sin försvunna dotter. Det stinker ordentligt i det.

Dom verkar inte så engarerade någon förälder enligt tid. Måste skriva det för jag känner ej dem. Men funderar mkt över pappan nu.

Något har hänt som vi inte kommit på kanske?? eller kommit på, men ej följt upp.

För detta verkar mkt konstigt nu. Att hon flyter upp som en skrev med uppskurna armar har nog inte en aning hur sådant går till!!!

Transportmedel fanns! lyhörd lägenhet! säkert bortfraktad och mördad någonstans, men varför ? och var?? ja det ställer onekligen många frågetecken detta, inte något av värde har framkommit dessa dagar.

Vad spelar pappan för roll???

Nä hon är säkert mördad och nedgrävd och dyker upp när gm gör ett misstag som bluebeast72 skrev! För något borde ha framkommit, men ack nej!

Nä alingsåsare och FB nu får vi lösa detta, eller komma närmare en lösning.
Citera
2008-05-26, 23:57
Bannlyst
Smålandstintin

ja du tintin! som krimreporter som du säger att du jobbat med i 10 år är min erfarenhet att dom alltid rotar i allt dom kan rota i, dom kan lagarna hur långt dom får gå.
Ett bra exempel är aftonbladets fantastiske Lennart Håård, som fixar ut en utredning innan den ens är klar. på¨grund av hans kunskap och kontakter inom polisen.

Finns här ingen som har insyn i polishuset i Alingsås?? vet en när det var mkt politiskt snurr fick direkt kommentarer från polisen innan den läckte ut.

Så någon borde ha kontakter så man får veta om dom har något speciellt som dom tror och går på som ej är släppt till allmänheten, tror att dom har det, för det har dom alltid, enligt min erfarenhet på den anklagades bänk!

För så här lite kan det väl inte vara eller???
Citera
2008-05-27, 00:28
Medlem
cynthias avatar
Utredningen handläggs av polisen i Borås.
Citera
2008-05-27, 00:37
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Ja det är mkt spekulationer här nu, givetvis för att polisen inte vet något heller eller håller vissa delar hemliga. Inget ovanigt.
Ang. gärningsmanaprofil så görs det inte alltid och inte i detta fall än så länge för Ulf Åsgård och teamet!

Att pappan var/är känd visste jag sedan tidigare vilket jag skrivit tidigare, med kontakter i Alingsås vet jag nu. Men det hindrar ju inte att han säger något om sin försvunna dotter. Det stinker ordentligt i det.

Dom verkar inte så engarerade någon förälder enligt tid. Måste skriva det för jag känner ej dem. Men funderar mkt över pappan nu.

Något har hänt som vi inte kommit på kanske?? eller kommit på, men ej följt upp.

För detta verkar mkt konstigt nu. Att hon flyter upp som en skrev med uppskurna armar har nog inte en aning hur sådant går till!!!

Transportmedel fanns! lyhörd lägenhet! säkert bortfraktad och mördad någonstans, men varför ? och var?? ja det ställer onekligen många frågetecken detta, inte något av värde har framkommit dessa dagar.

Vad spelar pappan för roll???

Nä hon är säkert mördad och nedgrävd och dyker upp när gm gör ett misstag som bluebeast72 skrev! För något borde ha framkommit, men ack nej!

Nä alingsåsare och FB nu får vi lösa detta, eller komma närmare en lösning.
Jäkligt märkligt att ingen sett eller hört henne sticka(gatan är ju inte öde på sommarkvällar direkt),kanske man inte tänker på att en tjej kommer rusandes ur en port vid en gågata en sommarkväll om det bara är något som passerar,däremot borde väl NÅGON kunna dra sig till minnes att de sett henne nu när de vet vad som hänt?Någon borde ha sett henne gå.Om inte annat folk i huset mittemot.

Jag önskar jag gått förbi där just då,sett henne och kunnat bidra med något
Citera
2008-05-27, 00:39
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leopardlily
Jäkligt märkligt att ingen sett eller hört henne sticka(gatan är ju inte öde på sommarkvällar direkt),kanske man inte tänker på att en tjej kommer rusandes ur en port vid en gågata en sommarkväll om det bara är något som passerar,däremot borde väl NÅGON kunna dra sig till minnes att de sett henne nu när de vet vad som hänt?Någon borde ha sett henne gå.Om inte annat folk i huset mittemot.
Inte hjälper det att polisen bara har gått ut med att hon försvann ut från den porten mellan kl 19-20. Litar man inte på den tiden som PV har uppgett?

Citat:
Inget nytt har hänt och tipsen börjar sina, säger Görtan Arvidsson vid länskriminalen i Borås.
http://www.gt.se/nyheter/1.1175739/inga-nya-spar-efter-forsvunna-nathalie

Citat:
Länskrim har också hållit vissa förhör på en annan ort i Västra Götaland, där det bor folk som känner mannen väl. Vad dessa samtal gett är oklart.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=421678
Senast redigerad av cynthia 2008-05-27 kl. 00:43.
Citera
2008-05-27, 01:04
Bannlyst
Citat:
ja du tintin! som krimreporter som du säger att du jobbat med i 10 år är min erfarenhet att dom alltid rotar i allt dom kan rota i, dom kan lagarna hur långt dom får gå.
Ett bra exempel är aftonbladets fantastiske Lennart Håård, som fixar ut en utredning innan den ens är klar. på¨grund av hans kunskap och kontakter inom polisen.

Finns här ingen som har insyn i polishuset i Alingsås?? vet en när det var mkt politiskt snurr fick direkt kommentarer från polisen innan den läckte ut.

Så någon borde ha kontakter så man får veta om dom har något speciellt som dom tror och går på som ej är släppt till allmänheten, tror att dom har det, för det har dom alltid, enligt min erfarenhet på den anklagades bänk!

För så här lite kan det väl inte vara eller???

Hej!
Tyvärr är Västra Götaland inte alls mina jaktmarker.
Jag tror att du har helt rätt att såväl polis som krimreportrar vet mer än de går ut med.

Förr i tiden visste Lennart Hård exakt var gränsen gick. Enda problemet är att han sket fullständigt i det. klassiker är när han behövde bild på en rädd vaktmästare efter OS-bomberna.
Han stod på en läktare och ropade till vaktmästaren på den andra läktaren att han skulle stå still för att det fanns en bomb. Bilderna när vaktmästaren bröt samman blev fantastiska. Sedan berättade Hårdingen att faran var över. Nu för tiden får man pga hälsoskäl ta hans uppgifter med en viss nypa salt.
Citera
2008-05-27, 01:08
Medlem
egots avatar
i de lugnaste vatten ...

Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Utredningen handläggs av polisen i Borås.

'snäll' tillbakadragen kille, visst inte. han hade skulder. hon drog med 1500, så inte hennes mammas present skulle gå vind för våger, för knark skulder pv dragit på sig.

i de lugnaste vatten simmar de ...

för mycket detaljer (även ovidkommande) från pv gör honom gm.
Citera
2008-05-27, 01:14
Medlem
cynthias avatar
Klurar lite på den här polisanmälan som gjordes mot den misstänke GM. Tyvärr är väl den garanterat sekretessbelagd.

Om polisen hade fått för sig att syna honom närmare så upprättar väl inte dom först en polisanmälan utan delger honom bara misstanke om brott. Polisanmälan görs väl bara av "tredje man" för att polisen ska "göra nåt"?
Citera
2008-05-27, 02:27
Bannlyst
Tack krimreportern Tintin! för ditt bidrag om Håård. Ja det är en lustig man, jobbar mkt ihop med Rickard A bror till Robban. Han har väl kontakter i polishuset i huvudstaden samt på alla kåkar. träffat honom vid ett tillfälle, när han skulle intervjuva någon intern.

Jasså spaningarna handhas av Borås, tack för den upplysningen, missat det totalt. ja dom har kanske mer mellan öronen än få Alingsåspolisen som mest
jobbar med fartkontroller m.m

Jasså nu dök det upp det jag frågat efter, finns droger med i bilden. ja tydligen är han skuldsatt lite pojkvännen, enligt inlägget så tog hon pengarna så dom inte hamnade i fel ficka. klart han i ett skuldläge är en jagad man. ja jag vet den världen väl.

Det finns mig veterligen ett koppel både unga och gamla narkomaner i staden, känner nog cirka 10 man! från åldern 28 och uppåt 55 år, är han skyldig dom äldre pengar får han nog det hett om öronen, dom drar sig ej för något, såväl känner jag dem, ej heller från Alingsås.

Och narkomaner litar jag ej ett dugg på, sett det i snart 30 års tid. det kan förklara mkt om det nu är sant det inlägget! klart han då snurrar med tider och annat, inte sagt att han använder droger nu, men skuldsatt säger för mig allt.

Hur kommer det sig att hon flyttar ihop med honom med den vetskapen???
vad fasen gör karln??

Ett vredesutbrott av honom och det är kört för henne, han är i samma ålder som en annan lurifax i Alingsås som jag inte ger 5 öre för eller vad han säger.

Om inlägget är sant så har cancersvulstern spruckit lite. kanske en anledning att polisen håller tyst, som tin tin beskrev så bra. Under mina vändor så nog hade dom matrial så det räckte, underskatta dom aldrig dessa poliser.

Ja för mig ställer det sig i en annan dager nu! hoppas fler tar bladet ur munnen.
än babbla om telefoner etc.

Tintin du får rycka in här nu, även om det ingte är ditt distrikt så har du bra tankegångar och rutin.

Nu kanske det rör på sig lite.......
Citera
2008-05-27, 02:31
Medlem
Citat:
Tack krimreportern Tintin! för ditt bidrag om Håård. Ja det är en lustig man, jobbar mkt ihop med Rickard A bror till Robban. Han har väl kontakter i polishuset i huvudstaden samt på alla kåkar. träffat honom vid ett tillfälle, när han skulle intervjuva någon intern.

Jasså spaningarna handhas av Borås, tack för den upplysningen, missat det totalt. ja dom har kanske mer mellan öronen än få Alingsåspolisen som mest
jobbar med fartkontroller m.m

Jasså nu dök det upp det jag frågat efter, finns droger med i bilden. ja tydligen är han skuldsatt lite pojkvännen, enligt inlägget så tog hon pengarna så dom inte hamnade i fel ficka. klart han i ett skuldläge är en jagad man. ja jag vet den världen väl.

Det finns mig veterligen ett koppel både unga och gamla narkomaner i staden, känner nog cirka 10 man! från åldern 28 och uppåt 55 år, är han skyldig dom äldre pengar får han nog det hett om öronen, dom drar sig ej för något, såväl känner jag dem, ej heller från Alingsås.

Och narkomaner litar jag ej ett dugg på, sett det i snart 30 års tid. det kan förklara mkt om det nu är sant det inlägget! klart han då snurrar med tider och annat, inte sagt att han använder droger nu, men skuldsatt säger för mig allt.

Hur kommer det sig att hon flyttar ihop med honom med den vetskapen???
vad fasen gör karln??

Ett vredesutbrott av honom och det är kört för henne, han är i samma ålder som en annan lurifax i Alingsås som jag inte ger 5 öre för eller vad han säger.

Om inlägget är sant så har cancersvulstern spruckit lite. kanske en anledning att polisen håller tyst, som tin tin beskrev så bra. Under mina vändor så nog hade dom matrial så det räckte, underskatta dom aldrig dessa poliser.

Ja för mig ställer det sig i en annan dager nu! hoppas fler tar bladet ur munnen.
än babbla om telefoner etc.

Tintin du får rycka in här nu, även om det ingte är ditt distrikt så har du bra tankegångar och rutin.

Nu kanske det rör på sig lite.......

Nja du skall nog se de "uppgifterna" som en teori bland alla andra snarare än fakta.
Citera
2008-05-27, 02:51
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egot
'snäll' tillbakadragen kille, visst inte. han hade skulder. hon drog med 1500, så inte hennes mammas present skulle gå vind för våger, för knark skulder pv dragit på sig.

i de lugnaste vatten simmar de ...

för mycket detaljer (även ovidkommande) från pv gör honom gm.
Hur vet du att han hade knarkskulder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in