2008-05-25, 19:57
Medlem
Molusks avatar
dubbelpost
Senast redigerad av Molusk 2008-05-25 kl. 20:20. Anledning: dubbelpost
Citera
2008-05-25, 20:03
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Man vad fan. Ta t ex Englas mördare. Det krävdes i princip ett erkänna ifrån Anders för att hans anhöriga och vänner skulle inse att det_var_han. Före det hette det ju att han var sååå underbar osv och minsann inte skulle göra en fluga förnär. Så vad vänner och bekanta tror säger absolut ingenting.
Nåja. Andra människor som kände till honom (till exempel AnnaM här på Flashback) var ju inte lika förvånade. Och morsan till den person som är misstänkt för att ha dödad den där killen från Lidköping och slängt honom i en gödselbrunn verkar ju faktiskt utgå från att hennes son är skyldig.

Problemet med PV verkar snarast vara att han är mannen som ingen känner, så att det finns ganska få åsikter om honom och hans person från andra än dem som med viss sannolikhet kan förväntas ha defaultståndpunkten att han är jättesnäll och inte kan göra en fluga för när.
Citera
2008-05-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxumi
Bara jag som får flashbacks från Nataliemordet från sundsvall för ett par år sedan? dom är rätt lika till både utseendet och åldern :S

Hej, nu har jag inte läst igenom hela denna tråd och vet inte alls vad ni kommit fram till, men jag måste bara svara på detta.
Jag bor i Sundsvall och kände Nathalie och jag håller verkligen med dig.
Någon skrev här att pojkvännen borde inte svara i telefonen om han nyss dödat någon, det var precis vad som hände här för 5 år sedan, så det vore inge konstigt.
Ang. det här med att hon inte hade något skor på sig vid försvinnandet, läste på helgon och där stod det typ intressen: "shopping, skor skor skor".. eller nåt liknande, så förmodligen har hon massor av skor och det vore ju inget konstigt om hon hade köpt ett nytt par tex som inte pojkvännen hunnit se. Kanske en födelsedagspresent till sig själv Nu ska jag fortsätta läsa igenom tråden, de kanske finns förklaringar på allt detta redan, ber om ursäkt isåfall.
Citera
2008-05-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Jag tycker att hennes beteende dagen hon försvann tyder på att det var planerat och att hon inte är i livet.

Först säger hon "hej då" till sin mamma, ger henne blommor och säger att hon är en bra mor. Senare ser hon till att tacka sina vänner via nätet.

En av hennes vänner säger "hon brukar tala om för mig om hon mår dåligt" vilket indikerar att hon har mått dåligt tidigare.

Pojkvännen vill inte svara på frågan om hon mådde dåligt vid tiden hon försvann. Om hon mådde toppen varför inte säga det?

Troligtvis har hon tagit mod till sig att avsluta sitt liv. Jag hoppas för de anhörigas skull att hon hittas snart.

Förviss o kan du ha rätt i att det var farväl hon tog genom att ge blommor mm. Men den "officiella versionen" är väl att hon tackade sin mamma för något som var relaterat till sin födelsedag (eller minns jag fel?) Men det kan ju dock vara så att Nathalie hittade på den "ursäkten" istället för att säga att hon tänkte lämna jordelivet.
Citera
2008-05-25, 21:59
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Att en tjej som stod nära sin mamma ger henne blommor tycker inte jag är så konstigt..

Jag har pratat med journalisten som besökte mamman och systern och han beskrev dom som "en vanlig familj" (apropå att någon här frågade om hur modern var).

Angående var polisen gör just nu så bearbetar dom väl alla tips dom får in. Det ringer ju alla möjliga mer eller mindre märkliga typer som påstår saker.

Jag fattar för övrigt fortfarande ingenting.. Men personligen tror jag inte på att hon begått självmord eller PV som gärningsman. Tror på en utomstående.. kanske ett psykfall från nätet. Även om det är det minst vanliga. Som jag fattat det så var PV helt totalt ostraffad sen tidigare? Att han då helt plötsligt går ut och dräper sin flickvän verkar märkligt. Jag menar att ingen vet vad vi själva är kapabla till är en sak men att sedan helt iskallt ljuga för polisen och det ena med det andra tror jag inte på om man inte har ett förflutet eller är ett fullkomligt psykfall.. Och det borde väl vara allmänt känt isf.
Citera
2008-05-25, 22:19
Medlem
jag håller ju inte på med polisutredningar eller något, men jag tolkar den kompakta tystnaden från polis, anhöriga och media som att mordspåret är tämligen ointressant och att man istället tror hon tagit livet av sej eller håller sej borta frivilligt.
Citera
2008-05-25, 22:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
jag håller ju inte på med polisutredningar eller något, men jag tolkar den kompakta tystnaden från polis, anhöriga och media som att mordspåret är tämligen ointressant och att man istället tror hon tagit livet av sej eller håller sej borta frivilligt.

Det är inte alls säkert.

Eftersom det inte finns några som helst spår, trots teknisk undersökning av bostad och bil, trots förhör av nära och kära, trots eftersökningar i skog och vatten. Relativt lång tid har nu gått, och oavsett vad som hänt så verkar det inte som att polisen kan göra så mycket längre, man "famlar i mörker", som någon spaningsledare själv uttryckte det.
Citera
2008-05-25, 22:39
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det var tre stycken kortare inlägg, tack för födelsedagsgratulationer. Kan ju visserligen kommunicerat med någon med privata meddelanden också, men jag tror inte på det - inte något avgörande iaf. Det verkar mest vara folk hon känner "IRL" på den sajten, och dem ringer man väl om man ska bestämma att träffas nånstans. Alternativt att man kommer överens på MSN...

Varför tror du polisen hittat saker hennes dator?

Förresten fungerar inte länken.

Prova länken igen.
Alingsås är ett litet samhälle/liten stad med endast 36000 invånare och det är mycket förvånande att inte EN enda person har sett henne, det kan tyda på att hon blev upphämtad i nära anslutning till sin bostad. Hon har inte bestämt tid med den bilburne via telefon då den var i mammans bostad. Således måste hon ha bestämt träff via datorn, om det nu var med någon på Potatisstan är en ren spekulation, kan likagärna skett på någon annan site, msn eller gud vet vad. Vad bråkade N och pojkvännen om? Kärleksgnabb, svartsjuka? Ville N komma bort en stund för att kyla ner sig? Bad hon någon att hämta henne?
Senast redigerad av Pythia_88 2008-05-25 kl. 22:41.
Citera
2008-05-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är inte alls säkert.

Eftersom det inte finns några som helst spår, trots teknisk undersökning av bostad och bil, trots förhör av nära och kära, trots eftersökningar i skog och vatten. Relativt lång tid har nu gått, och oavsett vad som hänt så verkar det inte som att polisen kan göra så mycket längre, man "famlar i mörker", som någon spaningsledare själv uttryckte det.

mmm..hon lär ju dyka upp förr eller senare. Tänker återigen på Ann-Christin 58. Hur fan är det möjligt att någn troligtvis mördar sin egen sambo/fru, dumpar henne utomhus och inte åker dit för mord? Klantighet ifrån polisens sida eller? Men vid närmare eftertanke är det väl i stort sätt bara om en make knivhuggit en maka man får bra DNA i form av blodstänk (de kan väl t om få fram det via infraljus, gör de ju på TV iaf ;-)) i övrigt finns ju redan offrets DNA i bostaden och det är inget konstigt med det. Men ponera t ex kvävning...man kväver sin partner i sängen. Då är det ju bara att bädda till sängen...och göra sig av med kroppen...
Citera
2008-05-25, 22:42
Medlem
godzilla32s avatar
Jag tror att alla svaren finns i hennes dator, men att det hemlighålls för stunden/tillfället/dessa dagar.
Citera
2008-05-25, 22:57
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godzilla32
Jag tror att alla svaren finns i hennes dator, men att det hemlighålls för stunden/tillfället/dessa dagar.

Instämmer. Vid det här laget har Polisen plockat fram fler misstänkta men vill inte gå ut med det i media för att förövaren ska göra något förhastat. Nu är det Polisens jobb att säkra teknisk bevisning, ordna husrannsakan mm för att kunna gripa gärningsmannen. Är ganska säker på att ett erkännande är i faggorna.
Fortfarande spekulation från min sida. I mitt hjärta hoppas jag att hon är vid liv.
Senast redigerad av Pythia_88 2008-05-25 kl. 22:59.
Citera
2008-05-25, 23:04
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Hon har inte bestämt tid med den bilburne via telefon då den var i mammans bostad.
Den var inte i mammans bostads, hon hade den med sig hem till lägenheten på Kungsgatan efter besöket hos mamman på torsdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in