Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Jag tycker att hennes beteende dagen hon försvann tyder på att det var planerat och att hon inte är i livet.
Först säger hon "hej då" till sin mamma, ger henne blommor och säger att hon är en bra mor. Senare ser hon till att tacka sina vänner via nätet.
En av hennes vänner säger "hon brukar tala om för mig om hon mår dåligt" vilket indikerar att hon har mått dåligt tidigare.
Pojkvännen vill inte svara på frågan om hon mådde dåligt vid tiden hon försvann. Om hon mådde toppen varför inte säga det?
Troligtvis har hon tagit mod till sig att avsluta sitt liv. Jag hoppas för de anhörigas skull att hon hittas snart.
Att hon gav modern blommor när det inte ens var mors dag än var ju,om man vill se det så,lite underligt.Som om hon ville säga farväl kanske.Men å andra sidan,visst kan man ge en mamma blommor även när det inte är mors dag.
Hon stod ju mamman nära,har många som känner henne vittnat om,var nästan lite mammig.
Många,många mår dåligt i samhället idag.Få av dem begår ändå självmord.Även om hon inte mådde toppenbra så behöver det inte betyda att hon valde att ta sitt liv just den här dagen.
Hon KAN förstås ha gjort det,det vet vi inte än.Men alla de här sakerna,blommorna,indikationerna på att hon var lite nere,kan vara rena tillfälligheter.