2008-05-25, 18:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
det måste inte ha funnits, däremot så är det betydligt vanligare att människor tar bort sig än att dom blir bortförda ofrivilligt och spårlöst försvinner. likaså är det vanligare att unga människor tar livet av sig, framför att dom blir brutalt mördade och dumpade i liksäckar.

det är möjligt att hon faktiskt råkat ut för något psycho. jag tycker dock att det i nuläget finns vääldigt lite som talar för just det.

Mmmm...fast ju längre tiden går ökar sannolikheten för mord. Eftersom det är lättare att dölja kroppen efter ett mord än efter ett självmord. Och man har ju letat en del i skogsområden och vatten efter kroppen...

Har hon inte hittats innan snön faller så är hon förmodligen mördad. Tror jag.
Citera
2008-05-25, 18:20
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mmmm...fast ju längre tiden går ökar sannolikheten för mord. Eftersom det är lättare att dölja kroppen efter ett mord än efter ett självmord. Och man har ju letat en del i skogsområden och vatten efter kroppen...

Har hon inte hittats innan snön faller så är hon förmodligen mördad. Tror jag.
Givetvis är det så. Tösen är bragd livet o ngn bär på en hemsk sanning om vad som hänt. Att misstänka pv är för enkelt enligt mig. Troligen gamla synder eller en gm som tagit tillfället i akt då han/hon sett tösen fly efter grälet.
Citera
2008-05-25, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Givetvis är det så. Tösen är bragd livet o ngn bär på en hemsk sanning om vad som hänt. Att misstänka pv är för enkelt enligt mig. Troligen gamla synder eller en gm som tagit tillfället i akt då han/hon sett tösen fly efter grälet.
Det är en rätt ovanlig utredningsmetod att avfärda den mest sannolika gm med motiveringen att det är "för enkelt".
Citera
2008-05-25, 19:19
Medlem
rigbos avatar
Jag tycker att hennes beteende dagen hon försvann tyder på att det var planerat och att hon inte är i livet.

Först säger hon "hej då" till sin mamma, ger henne blommor och säger att hon är en bra mor. Senare ser hon till att tacka sina vänner via nätet.

En av hennes vänner säger "hon brukar tala om för mig om hon mår dåligt" vilket indikerar att hon har mått dåligt tidigare.

Pojkvännen vill inte svara på frågan om hon mådde dåligt vid tiden hon försvann. Om hon mådde toppen varför inte säga det?

Troligtvis har hon tagit mod till sig att avsluta sitt liv. Jag hoppas för de anhörigas skull att hon hittas snart.
Citera
2008-05-25, 19:26
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Så resonerar jag ibland när jag ser på brittiska deckare på TV. "Nä, godsherren kan inte vara skyldig, det är för enkelt."
Citera
2008-05-25, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Jag tycker att hennes beteende dagen hon försvann tyder på att det var planerat och att hon inte är i livet.

Först säger hon "hej då" till sin mamma, ger henne blommor och säger att hon är en bra mor. Senare ser hon till att tacka sina vänner via nätet.

En av hennes vänner säger "hon brukar tala om för mig om hon mår dåligt" vilket indikerar att hon har mått dåligt tidigare.

Pojkvännen vill inte svara på frågan om hon mådde dåligt vid tiden hon försvann. Om hon mådde toppen varför inte säga det?

Troligtvis har hon tagit mod till sig att avsluta sitt liv. Jag hoppas för de anhörigas skull att hon hittas snart.

Det där är inget att haka upp sig på, alla människor har mått dåligt någon gång, till och med många gånger.

Att man "mår dåligt" är definitivt inte synonymt med att man är suicid.

Det finns en miljon olika skäl till att "må dåligt", vad en ung tjej menar med det är inte ens lönt att fundera över då det kan vara allt från att locktången är trasig till olycklig kärlek.
Citera
2008-05-25, 19:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det där är inget att haka upp sig på, alla människor har mått dåligt någon gång, till och med många gånger.

Att man "mår dåligt" är definitivt inte synonymt med att man är suicid.

Det finns en miljon olika skäl till att "må dåligt", vad en ung tjej menar med det är inte ens lönt att fundera över då det kan vara allt från att locktången är trasig till olycklig kärlek.

Självklart har alla människor någon gång mått dåligt. Men det är väl ändå lite anmärkningsvärt att hon väljer att säga det till media? Om en random vän till mig försvann så skulle jag inte se poängen med att säga "han brukar berätta för mig när han mår dålig", om jag inte vore orolig att han tagit livet av sig.
Citera
2008-05-25, 19:35
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo

Att hon gav modern blommor när det inte ens var mors dag än var ju,om man vill se det så,lite underligt.Som om hon ville säga farväl kanske.Men å andra sidan,visst kan man ge en mamma blommor även när det inte är mors dag.
Hon stod ju mamman nära,har många som känner henne vittnat om,var nästan lite mammig.

Många,många mår dåligt i samhället idag.Få av dem begår ändå självmord.Även om hon inte mådde toppenbra så behöver det inte betyda att hon valde att ta sitt liv just den här dagen.
Hon KAN förstås ha gjort det,det vet vi inte än.Men alla de här sakerna,blommorna,indikationerna på att hon var lite nere,kan vara rena tillfälligheter.
Citera
2008-05-25, 19:38
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leopardlily
Att hon gav modern blommor när det inte ens var mors dag än var ju,om man vill se det så,lite underligt.Som om hon ville säga farväl kanske.Men å andra sidan,visst kan man ge en mamma blommor även när det inte är mors dag.
Hon stod ju mamman nära,har många som känner henne vittnat om,var nästan lite mammig.

Många,många mår dåligt i samhället idag.Få av dem begår ändå självmord.Även om hon inte mådde toppenbra så behöver det inte betyda att hon valde att ta sitt liv just den här dagen.
Hon KAN förstås ha gjort det,det vet vi inte än.Men alla de här sakerna,blommorna,indikationerna på att hon var lite nere,kan vara rena tillfälligheter.

Hon ska ha gett blommorna till modern som tack för uppvaktandet på födelsedagen.
Citera
2008-05-25, 19:39
Medlem
Citat:
Självklart har alla människor någon gång mått dåligt. Men det är väl ändå lite anmärkningsvärt att hon väljer att säga det till media? Om en random vän till mig försvann så skulle jag inte se poängen med att säga "han brukar berätta för mig när han mår dålig", om jag inte vore orolig att han tagit livet av sig.

Nej jag tycker inte att det är ett dugg anmärkningsvärt, som jag skrev sist i det förra inlägget:

Unga tjejer "mår dåligt" väldigt ofta och för de mest banala saker.
Citera
2008-05-25, 19:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Nej jag tycker inte att det är ett dugg anmärkningsvärt, som jag skrev sist i det förra inlägget:

Unga tjejer "mår dåligt" väldigt ofta och för de mest banala saker.

Nej, att hon har mått dåligt är inte anmärkningsvärt. Men att hennes vän säger det till media antyder att hon har haft större problem än trasiga locktänger. Eller?
Citera
2008-05-25, 19:47
Medlem
Citat:
Nej, att hon har mått dåligt är inte anmärkningsvärt. Men att hennes vän säger det till media antyder att hon har haft större problem än trasiga locktänger. Eller?

Möjligt men som sagt så känns det omöjligt att ens spekulera i vad den vännen egentligen menar med att hon har "mått dåligt", att hon säger det till media tycker jag inte heller är något konstigt då det inte är så lätt för en ung person, helt främmande för media, att veta vad man skall säga och hur man skall säga det för att det skall framgå vad man faktiskt menar.

Nathalie och den här vännen kanske brukade vara varandras hobbypsykologer då de haft kärleksbekymmer t.ex. och det är det hon menar, alltså inget anmärkningsvärt men i deras ögon så skulle man kunna säga att Nathalie då mått dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in