2008-07-03, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Polisen i Gävle var lika duktig som NI (som känner er säkra på att det nu var pojkvännen som gjord´et) år 2005:

Då höll dom Karim inlåst - och uppmanade honom att erkänna ALLT!
men dom KLÅPARNA hade ju FEEEEL - det var ju kannibalen fra Skutskär som gjord´et!
Miffos.........................

Hej Niklas

Undantaget som bekräftar regeln.
Citera
2008-07-03, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Hej Niklas

Undantaget som bekräftar regeln.

Vi som inte skriver från bl.a Alingsås och därifrån PV kom har ju svårt och veta om det fanns någon annan i bilden.

Som mordet i Lunden i gbg Östra Kyrgården på Malin Olsson. Är polisiärt uppklarat men för att fälla han behövdes sista puzzelbiten och dom fan den ej!

Det hade advokaten smulat sönder i rätten!

Därför heter det ju polisärt uppklarat.

Reagerde just att pojkvännen sade upp lägenheten 2 veckor efter hon försvann? var det hans? brukar man numera inte underteckna bägge 2, för att gardera sig.

Klart att det är ett svårlöst fall, men det har funnits folk i oljetankar m.m till slut har dom hittat det, ett misstag begår alltid sådana här amatörer förr eller senare.

jag sätter huvudet på att det är han, men är förbryllad över att inget spår har kommit fram, få sen vad Gärningsmanaprofilgruppen kommer fram till.

Någon alt. GM verkar det ju inte finnas?

Men allt pekar ju mot han, men visst polisen har haft fel förr, inte ens fått tag i mördaren eller fel gubbe.
Citera
2008-07-03, 20:29
Medlem
Jag tänkte först att hon nog träffat en annan kille och han var boven i dramat men det låter onekligen skumt att de skulle haft ett jättegräl och han inte alls var inblandad i det men samtidigt borde man hittat spår.
Citera
2008-07-04, 00:14
Medlem
egots avatar
ja vem är pv?

Citat:
Ursprungligen postat av Don Tomaso
Är det någon som vet nåt om den här pojkvännen? Bakgrund, uppväxt, beteende.. mm ?

initialer?
vilken bakgrund har han, föräldrar?

nathalies mamma har ju yttrat sig. 'lite luddigt', ibland.

varken pv eller hans föräldrar har gett någon naturligt känslomässig saknad efter henne i media.

är han son till någon lokal företagare eller polis med inflytande eller dylikt?

detta fall luktar mörkning, köpt tystnad, etc., lång väg.
Senast redigerad av egot 2008-07-04 kl. 00:18.
Citera
2008-07-04, 05:33
Medlem
cynthias avatar
I en intervju för några veckor sedan tonade PV ner grälet som "vanligt kärleksgnabb". I den här senaste intervjun är det i stället

Citat:
Men de grälen var ingenting mot det sista. Det var ett riktigt storgräl, berättar han.
Varför ändrar han sig nu?

Tidigare har han sagt att han såg NJ ta några sedlar från plånboken. Nu låter det:

Citat:
Jag vet att hon hade fått den summan och jag tror att pengarna var i plånboken, men jag vet inget mer, säger pojkvännen.
Citera
2008-07-04, 06:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
I en intervju för några veckor sedan tonade PV ner grälet som "vanligt kärleksgnabb". I den här senaste intervjun är det i stället

Varför ändrar han sig nu?

Tidigare har han sagt att han såg NJ ta några sedlar från plånboken. Nu låter det:

Ja du har läst tidningarna, det gör inte krimmarna. Dom skiter i om det står "kärlegsgnabb" eller något annat jounalistord som "våldsamt bråk" det förändrar ju inte sak någonting.

Samma med plånboken, det var hans uppfattning då, nu minns han kanske bättre eller tror att det var så, vilket heller inte förändrar saken något. Sådant där ordsvammel förekommer dagligen av journalister.

För utredarna är det riktiga sakfrågor som dom jagar, inte ordbajseri av någon journalist. Vi vet inte vad dom har??? dom har säkert mkt mer på han än vi anar, men det gäller för dom att få ett genombrott.
Citera
2008-07-04, 09:47
Medlem
Dove of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Det fanns en intervju med pojkvännen veckan efter att hon hade försvunnit. Då¨var han "förkrossad" över att hon hade försvunnit. Nu låter det ju som han inte saknar henne för fem öre.

Är detta ett normalt beteende när någon bara har varit försvunnen i några dagar, att en lägenhetet sägs upp? Verkar som han visste att hon inte skulle dyka upp igen.

Håller med om att detta är väldigt skumt.

Citat:
Kort tid efter att Nathalie försvann från deras gemensamma hem i centrala Alingsås sade pojkvännen upp lägenheten och lämnade stan.
- Jag har ingenting som drar mig dit längre, säger han.
Det som hade dragit var Nathalie

Hur kan han redan efter 2 veckor ta för givet att Nathalie inte kommer tillbaka om han inte har ett finger med i spelet?

Citat:
Mot slutet av skoltiden, för något år sedan, blev de ett par. Och den 1 maj flyttade de ihop.
- Vi ville väl testa på det... på hur det skulle kännas, säger han trevande.
Men det blev inte som de tänkt sig. Grälen avlöste varandra.

Citat:
Men de grälen var ingenting mot det sista. Det var ett riktigt storgräl, berättar han.

...och så går hon ut från lägenheten och blir mördad av någon annan!!??
Citera
2008-07-04, 09:52
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dove of Peace
Håller med om att detta är väldigt skumt.

Hur kan han redan efter 2 veckor ta för givet att Nathalie inte kommer tillbaka om han inte har ett finger med i spelet?

...och så går hon ut från lägenheten och blir mördad av någon annan!!??

Det är konstigt att han inte ens varit anhållen. I Arbogafallet hämtade dom ju pappan direkt utan att ha något "kött på benen" utan anhöll honom för att statistiskt så är det pappan.
Citera
2008-07-04, 10:52
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Det är konstigt att han inte ens varit anhållen. I Arbogafallet hämtade dom ju pappan direkt utan att ha något "kött på benen" utan anhöll honom för att statistiskt så är det pappan.

Det finns en stor skillnad i fallen. I Arboga-fallet hade dom att göra med 2 mord, d.v.s. 2 döda kroppar, och nära en tredje. I detta fall är det svårare att initialt påbörja en mordutredning med tanke på att kroppen saknas.
Citera
2008-07-04, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egot
initialer?
vilken bakgrund har han, föräldrar?

nathalies mamma har ju yttrat sig. 'lite luddigt', ibland.

varken pv eller hans föräldrar har gett någon naturligt känslomässig saknad efter henne i media.

är han son till någon lokal företagare eller polis med inflytande eller dylikt?

detta fall luktar mörkning, köpt tystnad, etc., lång väg.
Det står något två inlägg ovanför ditt, du har väl inte svårt att läsa mellan raderna
Citera
2008-07-04, 11:08
Medlem
Wuzzies avatar
Verkar inte bara vara jag som reagerade på senaste artikeln i tidningen.

Att han utgår från att hon "nog" blivit mördad ringer illa hos mig.

Förvisso så hade dom inte varit ihop så länge, men dom hade väl känt varandra desto längre?

Den snabba utflyttningen stör mig också en del.

Hoppas vi får en lösning på det här. Tycker mest synd om hennes familj.

Inte första fallet där pojkvän/man spelat ovetande och tröstar offrets familj. Enbart för att senare visa sig vara GM.
Citera
2008-07-04, 14:45
Medlem
Sigrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Polisen i Gävle var lika duktig som NI (som känner er säkra på att det nu var pojkvännen som gjord´et) år 2005:

Då höll dom Karim inlåst - och uppmanade honom att erkänna ALLT!
men dom KLÅPARNA hade ju FEEEEL - det var ju kannibalen fra Skutskär som gjord´et!
Miffos.........................

Är ganska övertygad att just i detta fallet så är det nog ingen annan än pojkvännen som bär skulden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in