2008-05-23, 16:25
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Däremot tycker han att det är konstigt att hon inte sa något alls när hon gick.
- Jag var i ett annat rum, säger han.
Hur kunde han då se att hon tog några sedlar ur sin plånbok?
Citera
2008-05-23, 16:26
Medlem
figgosands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia

Det är ingen som kan bekräfta att hon tog dom ur plånboken.

Han kan ha sett att dom låg på ett bord tidigare, och sen när hon försvann så var även pengarna borta.
Citera
2008-05-23, 16:27
Medlem
xXHecateXxs avatar
Citat:

Pengarna låg väl inte kvar på den plats där de brukar? Sen var det väl hennes mor som hade uttalat sig om att hon hade tagit med sig de 1500 hon fått i present?
Citera
2008-05-23, 16:28
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av figgosand
Det är ingen som kan bekräfta att hon tog dom ur plånboken.

Han kan ha sett att dom låg på ett bord tidigare, och sen när hon försvann så var även pengarna borta.
Enligt dom första dagarnas uppgifter i tidningarna så ska han ha sett detta.
Citera
2008-05-23, 16:30
Medlem
xXHecateXxs avatar
Citat:
Enligt dom första dagarnas uppgifter i tidningarna så ska han ha sett detta.

Mitt minne säger att det "bara" framgick att pengarna var borta, inte att han sett henne ta dem. Det har ju tvistats en del i om de låg i någon plånbok os v...i samband med att man försökte klura ut varför hon tog såpass stor summa med sig om hon inte tänkt stanna borta ett tag.
Citera
2008-05-23, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXHecateXx
Mitt minne säger att det "bara" framgick att pengarna var borta, inte att han sett henne ta dem. Det har ju tvistats en del i om de låg i någon plånbok os v...i samband med att man försökte klura ut varför hon tog såpass stor summa med sig om hon inte tänkt stanna borta ett tag.
Jag är beredd att hålla med, enda stället jag minns att det stått att hon tog pengarna ur plånboken är här i tråden och det lutar åt att det var cynthia som skrev det.
Citera
2008-05-23, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXHecateXx

Jodå det har stått i media att han sett henna ta pengarna, bland annat i artikeln som det länkas till i trådstarten:
Citat:
Innan hon gick såg pojkvännen att hon tog med sig några sedlar ur sin plånbok.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2496367.ab

Huruvida det är korrekt eller ej är en annan fråga, men att han sett henne ta pengarna är vad som har framgått i alla fall.
Citera
2008-05-23, 16:43
Medlem
xXHecateXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortifer666
Jag är beredd att hålla med, enda stället jag minns att det stått att hon tog pengarna ur plånboken är här i tråden och det lutar åt att det var cynthia som skrev det.

Ja det är min gissning också. Vore inte vidare troligt att man på 30 sidor tvistade om vart pengarna låg, om det så tidigt i tråden hade bekräftats att hon tagit dem ur plånboken :P. I tidningarna har det väl bara nämnts att pengarna varit borta? Jisses...man blir helt snurrig här.
Citera
2008-05-23, 16:45
Medlem
xXHecateXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jodå det har stått i media att han sett henna ta pengarna, bland annat i artikeln som det länkas till i trådstarten:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2496367.ab

Huruvida det är korrekt eller ej är en annan fråga, men att han sett henne ta pengarna är vad som har framgått i alla fall.

Det har jag totalt missat, och uppenbarligen fler med mig. Varför har vi då bråkat om vartifrån pengarna skulle ha tagits?^^
Well, det här är nog som sagt ett av de snurrigaste fall jag läst om på länge.
Citera
2008-05-23, 16:57
Medlem
Kan ingen berätta för mig varför en massa snöat in på drogspår?
Finns ju inte ett spår som pekar åt det hållet. Herregud liksom heroinist och massa andra rena påhitt som skrivs.

Jag säger inte att hon inte snortat affe eller liknande nångång, har hon säkert om hon hängt lite ute i svängen, men det är jävligt långt från det till att vara pundare den saken är klar.
Göteborg ligger på pendeltågsavstånd. I Alingsås finns allt till salu och med god tillgänglighet. Staden är ingen ort typ Arboga där det blir nånslags gated community av bönder liksom.
Jag upprepar mig själv, Alingsås ligger på pendeltågsavtånd från Göteborg och får därför både för och nackdelarna från den staden. Jämför med Nynäshamn om ni bor i Sthlmsområdet.

Jag har hört mig för med samtliga jag känner i Alingsås och ingen har sagt något om att hon ens skall vara i närheten av att knarka eller att hon hängt med det lilla pundargäng som finns i stan.
Citera
2008-05-23, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanExile
Kan ingen berätta för mig varför en massa snöat in på drogspår?
Finns ju inte ett spår som pekar åt det hållet. Herregud liksom heroinist och massa andra rena påhitt som skrivs.

Jag säger inte att hon inte snortat affe eller liknande nångång, har hon säkert om hon hängt lite ute i svängen, men det är jävligt långt från det till att vara pundare den saken är klar.
Göteborg ligger på pendeltågsavstånd. I Alingsås finns allt till salu och med god tillgänglighet. Staden är ingen ort typ Arboga där det blir nånslags gated community av bönder liksom.
Jag upprepar mig själv, Alingsås ligger på pendeltågsavtånd från Göteborg och får därför både för och nackdelarna från den staden. Jämför med Nynäshamn om ni bor i Sthlmsområdet.

Jag har hört mig för med samtliga jag känner i Alingsås och ingen har sagt något om att hon ens skall vara i närheten av att knarka eller att hon hängt med det lilla pundargäng som finns i stan.

Det är väl inte så konstigt? Alla teorier är väl lika mycket värd nu eftersom INGEN vet ett skvatt om vad som egentligen har hänt? Det finns ju inget att ta på! Inget som vi vet är varken sant eller falskt! Därför så vill väl alla testa alla teorier för att se om det kan hålla på något sätt? Det är väl inte bara "narkotika/överdos" teorin som flödat här? Jag tror mig sett de flesta teorier i tråden?

Så länge ingen vet något så är alla teorier lika värda. Kommer det fram något ynka bevis eller dylikt som pekar åt något håll så kan man ju gå vidare konkret! Men det finns ju för bövelen inga bevis! Polisen säger själva att de "famlar i mörkret!" Så idag är alla teorier lika sannolika som osannolika!
Citera
2008-05-23, 18:01
Medlem
cynthias avatar
Börjar tvivla på att pojkvännen skulle haft tid att åka och gömma henne om han nu skulle tagit livet av henne. Tidschemat verkar inte kunna rymma den tid det rimligen borde ta att åka någonstans och dumpa kroppen.

Nån gång efter åtta ringer mamman. Troligen ringer hon fler gånger senare eftersom dom tydligen var ute och letade efter henne på natten till fredagen. Alternativt att han skulle ha gjort något mellan kl 16.30 och 20.30 (och fejkat hennes internet postningar) men då är det för mycket folk i rörelse runt huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in