2008-05-27, 23:19
Medlem
xXHecateXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egot
ber om ursäkt. vet inget om det.

lade bara fram en spontan teori, som byggde på 'läst bakom raderna' i tidigare inlägg i denna tråd.

någon (pv?) verkar lägga så mycket fokus på de 1500 kronorna, så det hamnar i media och på fb.

ekonomiska problem?

fokuset borde ligga på vart hon tog vägen utan mobil, skor och väska m.m.

men hon behövde väl inte detta då hon blev bortforslad från lägenheten, någon tidpunkt efter hon 'försvann', mördad.

undrar vem som tog skitsumman, 1500 kr?

så j-vla viktigt att påtala att allt utom 1500 kr finns kvar i lägenheten under dessa omständigheter, jovisst

Mja..försvinner någon spårlöst så är det väl av ganska stor vikt vad den försvunne hade med sig samt inte hade med sig när han/hon gav sig av. Sen att tillhörigheternas vara eller icke vara har ältats in absurdum var ju en annan historia.
Citera
2008-05-27, 23:55
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXHecateXx
Mja..försvinner någon spårlöst så är det väl av ganska stor vikt vad den försvunne hade med sig samt inte hade med sig när han/hon gav sig av. Sen att tillhörigheternas vara eller icke vara har ältats in absurdum var ju en annan historia.

vill man försvinna.

1. självmord - man tager ej med sig de 1500 kr heller.

2. spårlöst - kontanter till biljett, taxi eller dyligt. då kan någon person minnas denna resa under eftersökningarna.

3. fly tillvaron (starta nytt liv någon annanstans). då räcker inte 1500 kr långt.

4. död, mördad, då behöver man inte något.

5. så sur på pv, att hon försvinner till bekant för att ställa pv i dålig dager.
Citera
2008-05-27, 23:58
Medlem
Nu har jag inte läst på forumet på ett par dagar men jag måste bara fråga en sak som jag inte blir klok på. Ursäkta om detta redan har benats ut.

Det framkom ju att pojkvännen hade sett kvinnan kl. 21 samma dag hon försvann. Hittar inte den tidning som skrev ut denna uppgift men det står hur som helst i sammanfattningen i startinlägget.
Citat:
20/5
Den intillgande sjön Gerdsken söks igenom med hjälp av helikopter och hundar. Orienterare letar på Härsberget. Helikoptrar cirkulerar över och runt Alingsås. Uppgifterna att hon setts klockan 21 på torsdagen framkommer.
Observationen på riksväg 180 gjordes kl. 20.20, vilket uppgiftslämnaren verkar vara säker på.
(http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2058&sidnamn=ALINGS%C3%85S)
Polisen provgick ju sträckan mellan bostaden och den plats observationen gjorts, varför gjordes detta överhuvudtaget? Det är ju ganska svårt att gå till fots bakåt i tiden...

Är uppgiften om att pojkvännen såg henne så sent som kl. 21 på torsdagskvällen följaktligen en felaktig sådan?
Citera
2008-05-27, 23:59
Medlem
xXHecateXxs avatar
Citat:
vill man försvinna.

1. självmord - man tager ej med sig de 1500 kr heller.

2. spårlöst - kontanter till biljett, taxi eller dyligt. då kan någon person minnas denna resa under eftersökningarna.

3. fly tillvaron (starta nytt liv någon annanstans). då räcker inte 1500 kr långt.

4. död, mördad, då behöver man inte något.

5. så sur på pv, att hon försvinner till bekant för att ställa pv i dålig dager.

Debatterna om pengarna uppstod ju iof när de fanns med i den beskrivning tidningarna kom ut på. Och att hon fick med sig just den summan berodde ju mest troligt på att hon fick de pengarna i present.
Citera
2008-05-28, 00:04
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Troian postade en lista längre bak i tråden med sajt + användarnamn.

Tack Cynthia. Fler bilder på N på helgon för de som vill uppdatera sig.
Citera
2008-05-28, 00:04
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightfly00
Nu har jag inte läst på forumet på ett par dagar men jag måste bara fråga en sak som jag inte blir klok på. Ursäkta om detta redan har benats ut.

Det framkom ju att pojkvännen hade sett kvinnan kl. 21 samma dag hon försvann. Hittar inte den tidning som skrev ut denna uppgift men det står hur som helst i sammanfattningen i startinlägget.

Observationen på riksväg 180 gjordes kl. 20.20, vilket uppgiftslämnaren verkar vara säker på.
(http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2058&sidnamn=ALINGS%C3%85S)
Polisen provgick ju sträckan mellan bostaden och den plats observationen gjorts, varför gjordes detta överhuvudtaget? Det är ju ganska svårt att gå till fots bakåt i tiden...

Är uppgiften om att pojkvännen såg henne så sent som kl. 21 på torsdagskvällen följaktligen en felaktig sådan?

pv dikterar vad som hänt.

finns inte någon annans version, förutom mamman som tydligen haft besök av och telefonkontakt med dottern tills en viss tidpunkt på torsdagen.
Citera
2008-05-28, 00:44
Bannlyst
Citat:
pv dikterar vad som hänt.

finns inte någon annans version, förutom mamman som tydligen haft besök av och telefonkontakt med dottern tills en viss tidpunkt på torsdagen.

Men EGOT varför skrev du att han hade knarkskulder???? det är väl inget och leka med, detta gäller ju hennes liv. Du fick mig att skriva lite om honom då.

Dålig stil, en förrvirrad ungdom, håll dig till det som framkommit i fortsättningen
för din trovärdighets skull.

Har hon inte åkt iväg någonstans, vilket verkar osannoligt så är hon mördad!! nu har tiden gått långt och inga spår hitills värd att underöka! Kanske någon har tur och hittar henne! Doch ej vid liv.
Citera
2008-05-28, 01:03
Medlem
MegaSkurts avatar
Den här tråden är så twilight zone nu, fakta och teorier är hopvävda och allt är en salig röra.
Citera
2008-05-28, 01:16
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Men EGOT varför skrev du att han hade knarkskulder???? det är väl inget och leka med, detta gäller ju hennes liv. Du fick mig att skriva lite om honom då.

Dålig stil, en förrvirrad ungdom, håll dig till det som framkommit i fortsättningen
för din trovärdighets skull.

Har hon inte åkt iväg någonstans, vilket verkar osannoligt så är hon mördad!! nu har tiden gått långt och inga spår hitills värd att underöka! Kanske någon har tur och hittar henne! Doch ej vid liv.

jag skrev i affekt. jag var rasande för det som skett. lite varför som jag skrev så sa, jag i mitt 'senaste' inlägg.

du behöver inte känna dig missförstådd, referera till mina inlägg. i'll take the blame.
Citera
2008-05-28, 01:35
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Tack Cynthia. Fler bilder på N på helgon för de som vill uppdatera sig.
Pojkvännen har avslutat sitt medlemsskap där nu.
Citera
2008-05-28, 01:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Pojkvännen har avslutat sitt medlemsskap där nu.

Det skedde för mer än två månader sen.
Citera
2008-05-28, 01:57
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det skedde för mer än två månader sen.
Aha, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera