2008-05-25, 23:09
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Den var inte i mammans bostads, hon hade den med sig hem till lägenheten på Kungsgatan efter besöket hos mamman på torsdagen.

Kan du citera källan att mobilen var tillbaka i N:s bostad?
Citera
2008-05-25, 23:15
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Kan du citera källan att mobilen var tillbaka i N:s bostad?
Att hon skulle ha glömt kvar telefonen hos mamman grundar sig på en tidningsanka. En manlig vän ringde henne men fick inget svar, direkt efteråt ringde hennes mamma upp honom. Någon timme senare var det ändrat i tidningen till "ringde upp dagen efter".
Citera
2008-05-26, 09:51
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Att hon skulle ha glömt kvar telefonen hos mamman grundar sig på en tidningsanka. En manlig vän ringde henne men fick inget svar, direkt efteråt ringde hennes mamma upp honom. Någon timme senare var det ändrat i tidningen till "ringde upp dagen efter".

Ok. Då har hon troligtvis stämt träff via mobilen. Är övertygad om att Polisen även undersöker inkommande samt utgående samtal.
Att hon inte tog med sig mobilen tyder på att hon inte ville bli anträffbar.
Citera
2008-05-26, 10:31
Medlem
Citat:
Ok. Då har hon troligtvis stämt träff via mobilen. Är övertygad om att Polisen även undersöker inkommande samt utgående samtal.

Om hon stämt träff via mobilen så hade Polisen nog redan vetat om detta då det var en av de första sakerna som de gick igenom.

Att hon inte tog med sig mobilen var kanske för att hon bara skulle ner och köpa cigg t.ex.
Eftersom vi inte vet hennes mobilvanor så kan vi inte dra några slutsatser gällande vad hon gjorde eller inte gjorde med sin mobil. Ifall hon var en tjej som hade sin mobil fastlimmad i handen så var det konstigt om hon inte tog den med sig. Däremot om hon var en tjej som mest ser den som ett nödvändigt ont så.

Att hon tog med nycklarna innebär att hon befarade att dörren skulle vara låst när hon kom tillbaka. Hon hade alltså avsikt att komma tillbaka.
Citera
2008-05-26, 10:31
Bannlyst
Citat:

Ja, det betyder ju verkligen det. Jag tar aldrig med mig mobilen nästan och det betyder bara att jag är för slö för att göra det.
Citera
2008-05-26, 11:34
Bannlyst
Eftersom jag skrivit några rader i denna tråd om denna flicka och vad som kan ha hänt henne. Varför vart det sådant pådrag direkt när hon försvann.

Det gör tusental tjejer varje år för att sedan dyka upp hemma igen.
Hon kanske bara tagit lite pengar och åkt till någon och håller sig gömd ett tag för att sedan återvända. Inget ovanligt......eller??
Citera
2008-05-26, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Eftersom jag skrivit några rader i denna tråd om denna flicka och vad som kan ha hänt henne. Varför vart det sådant pådrag direkt när hon försvann.

Hon kanske bara tagit lite pengar och åkt till någon och håller sig gömd ett tag för att sedan återvända. Inget ovanligt......eller??

Jo, det är faktiskt ovanligt. Särskilt om man är mer än tonåring och har jobb, bostad mm att sköta. Tänk dig själv...skulle du kunna lämna jobb, hem och familj och sticka på en "utflykt" i flera veckor. Det skulle då jag inte göra. Vill inte gärna förlora min inkomst etc.
Citera
2008-05-26, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jo, det är faktiskt ovanligt. Särskilt om man är mer än tonåring och har jobb, bostad mm att sköta. Tänk dig själv...skulle du kunna lämna jobb, hem och familj och sticka på en "utflykt" i flera veckor. Det skulle då jag inte göra. Vill inte gärna förlora min inkomst etc.

Vad jag gör är ganska ovesäntligt, men det är ganska vanligt tyvärr att tjejer killar drar iväg utan speciell anledning, och att varför vart det sådant pådrag direkt efter hennes försvinnande när inget kommit fram, när det i bara gbg försvinner folk ständigt för några veckor utan en massa tidningsrubriker, inget har ju kommit fram ang. brott. Så ovanligt är det inte, nyhetstorka på tidningen kanske, tyst nu! men troligtvis verkar det ändå ha hänt något. I så fall är det pojkvännen, ser ingen annan!
Citera
2008-05-26, 11:52
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:

Om man misstänker brott så blir det ett större pådrag direkt i anslutning till försvinnandet av den enkla anledningen att då har förövaren mindre tid på sig att dölja brottet.
Att hon skulle hålla sig borta av fri vilja ( vilket man kan hoppas på ) är i dagsläget inte rimligt. All mediauppmärksamhet borde isåfall gjort att hon hört av sig till nära anhöriga samt Polisen och gett en vettig förklaring.
Var är N:s pappas roll i hela den här historien?
Citera
2008-05-26, 11:54
Medlem
Citat:
Vad jag gör är ganska ovesäntligt, men det är ganska vanligt tyvärr att tjejer killar drar iväg utan speciell anledning, och att varför vart det sådant pådrag direkt efter hennes försvinnande när inget kommit fram, när det i bara gbg försvinner folk ständigt för några veckor utan en massa tidningsrubriker, inget har ju kommit fram ang. brott. Så ovanligt är det inte, nyhetstorka på tidningen kanske, tyst nu! men troligtvis verkar det ändå ha hänt något. I så fall är det pojkvännen, ser ingen annan!

Lite inlevelseförmåga skadar faktiskt inte när man ska försöka förstå saker och ting. Det är fullständigt osannolikt att man "rymmer" hemifrån som vuxen ifall man är "etablerad" socialt, tro mig. Dvs om det inte handlar om narkomaner odyl som sticker ifrån behandlingshem, det_är däremot vanligt. Eller att skattesmitare sticker utomlands.

Gah... så irriterad på alla romantiker som tror att vanligt folk rymmer till bahamas odyl då de är försvunna...du har rätt i det sista du skrev, trots att du tror att hon rymde hemifrån som en kul grej ungefär - Nå´t har hänt.
Citera
2008-05-26, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Lite inlevelseförmåga skadar faktiskt inte när man ska försöka förstå saker och ting. Det är fullständigt osannolikt att man "rymmer" hemifrån som vuxen ifall man är "etablerad" socialt, tro mig. Dvs om det inte handlar om narkomaner odyl som sticker ifrån behandlingshem, det_är däremot vanligt. Eller att skattesmitare sticker utomlands.

Gah... så irriterad på alla romantiker som tror att vanligt folk rymmer till bahamas odyl då de är försvunna...du har rätt i det sista du skrev, trots att du tror att hon rymde hemifrån som en kul grej ungefär - Nå´t har hänt.
WILDIS: Jag öppnade även denna möjlighet att hon på eget bevåg stacknågonstans, hon är ju trots allt ung tjej kanske med lite äventyrslysnad i kroppen....men håller med dig att det är nog inte så men ville få höra vad andra sade om saken...men som du tror jag att hon ej försunnit av fri vilja, mkt talar för att hon inte gjort det. men då Willis varför vart det sådant pådrag med resulatat noll?? gäller även som en skrev ovan hennes far? vad har han för roll?? vad dtror du om dom sakerna. Samt att jag tror på mord!!!
Citera
2008-05-26, 12:15
Medlem
Citat:
WILDIS: Jag öppnade även denna möjlighet att hon på eget bevåg stacknågonstans, hon är ju trots allt ung tjej kanske med lite äventyrslysnad i kroppen....men håller med dig att det är nog inte så men ville få höra vad andra sade om saken...men som du tror jag att hon ej försunnit av fri vilja, mkt talar för att hon inte gjort det. men då Willis varför vart det sådant pådrag med resulatat noll?? gäller även som en skrev ovan hennes far? vad har han för roll?? vad dtror du om dom sakerna. Samt att jag tror på mord!!!

Att det blev pådrag är inte konstigt. Hade det varit en äverntyrlig 14-åring som packat en väska och stuckit hade det inte blivit sådant pådrag. Men tro sjutton att polisen blev orolig när en 20-åring utan ett ord, sticker utan skor på fötterna (så vitt pojkvännen kunde se) och sedan inte återvänder. Att hon inte återfanns beror ju på att hon antingen tagit livet av sig och ligger i något buskage eller att någon gömt den mördade kroppen. Det tog ju ett tag innan polisen fick anmälan om att hon var försvunnen dessutom, så tid att gömma henne har funnits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in