Citat:
Ursprungligen postat av daniel_andersso
Möjligt, dock märkligt att hon inte kollade upp vilka missade samtal hon hade någon gång före 20, särskilt då hon inte har någon hemtelefon, och inte tycks ha befunnit sig på en "mobilförbjuden plats".
Kan man som tidigare sagt inte säga. Är det mord så är han den mest sannolika gärningsmannen, GW brukar säga att om en kvinna försvinner och sedan hittas mördad är det i 95% av fallen maken/sambon (eller senaste maken/sambon om kvinnan är ensamstående när det händer), som är gärningsman. I detta fall var dessutom sambon den som sist har sett henne vilket ytterligare ökar sannolikheten för hans skuld ifall det är mord. Visst finns det andra saker som talar emot det, främst att lägenheten är undersökt utan att några spår hittats, och visst kan någon kontakt med en internetkontakt gått väldigt fel, och jag är dessutom långt ifrån hundra att det är mord. Hålla masken för polis och media är det dock inte omöjligt att han kan, ta bara fallet med Annelie Ojonen, där polis, familj, flashbackare och andra är övertygade om att hennes sambo bragt henne om livet, men inte kunnat dömas utan kropp. Han var inte speciellt mycket äldre (vet iofs inte hur gammal han var men Annelie var 24), men han klarade att hålla masken tillräckligt bra för att inte dömas.
Leif GW.."alltid fel" skall man inte lägga för mkt lyssnade på. Det är inte för inte polisen själva anser att han ej gjort ngt vettigt sedan tidigt 70 tal.
Jag är helt inne på en okänd gm som tillfället i akt då hon flydde troligtvis utmed en väg gåendes.
Precis som i egnla fallet har gm sett sin chans o tösen ligger troligtvis begravd eller väl gömd.
Det perfekta mordoffret, inga band mellan dem, hon var vilsen o lämnade inga spår. Extremt svårlöst om jag har rätt o isf återfinns kanske aldrig kroppen igen.