2008-05-19, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
I den uppdaterade versionen av lokaltidningen sägs bara att polisen har utvidgat sökområdet.

Enligt ny uppdatering nu rör det sig om sökande kring sjön Gerdsken och i Stockslycke. Vittne säger sig ha sett en kvinna utan skor vid Ica.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I Stockslycke och runt sjön Gerdsken uppger Alingsås Tidning.

http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2051&sidnamn=ALINGSÅS

Tack, det där med vittnet som sett en kvinna utan skor vid Maxi i lördags bör nog tas med en ordentlig nypa salt då hon ju försvann i torsdags så att hon skulle traskat runt i 2 dygn utan skor tror jag inte ett dugg på.

Vad var det egentligen som hon och pojkvännen hade bråkat om?
Citera
2008-05-19, 15:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Vad var det egentligen som hon och pojkvännen hade bråkat om?

Vet inte. Polisen har inte ens bekräftat att de bråkat, men det verkar som att hon var "upprörd" åtminstone. I någon tidning talas det om "irritation".
Citera
2008-05-19, 15:48
Medlem
wonderlands avatar
Undrar också vad de "tjafsade" om. Såg han att hon tog pengarna borde han ju tyckt att det varit konstigt att ta med så mycket när man är upprörd.
Förövrigt verkar han inte haft koll på vad hon hade på sig heller, var hon instängd på rummet o bytte om eller brukar man använda sig av sannolikt?

Citat:
Hon är sannolikt klädd i blå jeans och en brun eller svart kofta. Eventuellt så saknar hon skor.
Citera
2008-05-19, 15:48
Medlem
Citat:
Oj, det har du rätt i. Tänkte inte på att det stod lördags. Där föll väl det pladask då, antar jag.

Jo, dessvärre var det väl ingen hjälp med den där skolösa kvinnan. Kanske någon som tyckte vädret var tillräckligt bra för att gå barfota helt enkelt.

Det är en bit mellan Kungsgatan och ICA Maxi för övrigt -för information.
Citera
2008-05-19, 15:51
Medlem
Citat:
Vet inte. Polisen har inte ens bekräftat att de bråkat, men det verkar som att hon var "upprörd" åtminstone. I någon tidning talas det om "irritation".

Nu spekulerar jag å det grövsta men kanske hade hon fått reda på något som krossade hennes hjärta så totalt, otrohet(?), att hon fylld av ilska och förtvivlan bara rusade ut ur lägenheten utan varesig ytterkläder eller skor och sen, i sitt förvirrade och förkrossade tillstånd, tog ett mycket överilat och ödesdigert beslut?
Citera
2008-05-19, 15:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Nu spekulerar jag å det grövsta men kanske hade hon fått reda på något som krossade hennes hjärta så totalt, otrohet(?), att hon fylld av ilska och förtvivlan bara rusade ut ur lägenheten utan varesig ytterkläder eller skor och sen tog ett mycket överilat och ödesdigert beslut?

Möjligt. Men i så fall på en plats där hon inte hittats på några dagar, vilket jag tycker verkar rätt osannolikt i tätbebyggt område. Dessutom återstår ju frågan om varför hon tog med sig pengarna.
Senast redigerad av Troian 2008-05-19 kl. 15:57.
Citera
2008-05-19, 15:59
Medlem
Citat:
Möjligt. Men i så fall på en plats där hon inte hittats på några dagar, vilket jag tycker verkar rätt osannolikt. Dessutom återstår ju frågan om varför hon tog med sig pengarna.

Ja jag är ju inte inne på självmordsteorin själv utan det var bara vild spekulation som sagt, men då sökandet väl inte varit så omfattande förrän nu så nog kan hon ha tagit sig ut i otillgänglig skog eller en sjö.

Pojkvännen kanske har "stulit" pengarna och det var det de bråkade om?
Citera
2008-05-19, 16:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ja jag är ju inte inne på självmordsteorin själv utan det var bara vild spekulation som sagt, men då sökandet väl inte varit så omfattande förrän nu så nog kan hon ha tagit sig ut i otillgänglig skog eller en sjö.

Men även i en otillgänglig skog eller sjö är det rätt svårt ta livet av sig utan hjälpmedel.
Citera
2008-05-19, 16:04
Medlem
Citat:
Men även i en otillgänglig skog eller sjö är det rätt svårt ta livet av sig utan hjälpmedel.

Hoppa från ett berg?

Har man verkligen bestämt sig så går det ganska snabbt i vatten, det är fortfarande ganska kallt också vilket "hjälper till".
Citera
2008-05-19, 16:16
Medlem
Klart det är pojkvännen...Han står ju för all info i fallet,alla hänger upp sig på att hon tagit med sig 1500 men det är ju hans story.
Dessutom nämde nån att det är mkt pengar för en 20åring? what?
Grabben grejjar max 1 dygn till innan han visar var hon är...
Citera
2008-05-19, 16:16
Bannlyst
Finns det egentligen något förutom knapphändiga uppgifter i media som talar för att hennes pojkvän skulle vara någon mördare? Finner det ytterst osannolikt att en kille i 20 års åldern har ihjäl sin flickvän hur som helst, kallblodigt gömmer undan henne och sedan ringer polisen och berättar om att hon är försvunnen.

Likaså snacket om drogaffärer. Hon verkar enligt beskrivningar och artiklar vara en skötsam tjej, då är det väl ganska osannolikt att hon träffar någon tjackpundad galning som helt plötslig har ihjäl henne när hon ska köpa något av honom, eller att hon råkar ut för en random galning på vägen ut.

Mer sannolikt isåfall att hon varit deprimerad/psykiskt sjuk på något sätt och tagit sitt liv. Att man inte funnit kroppen lär väl vara en tidsfråga. Finns det inga broar, vattendrag, väldolda skogsområden eller höga höjder i alingsåstrakten? Självmord är betydligt mkt vanligare än mord.

Sen kan det ju också varit så att hon och pojkvännen bråkat ordentligt (lätt hänt när man är ostabil och bakis - om de festat på 20-års dagen), kanske möjligtvis ett bråk om pengar eller födelsedagen, hon har blivit less, arg och irriterad och tagit pengarna med sig (kanske i någon demonstrativ gest, eftersom det är hennes pengar), tagit ett par tofflor eller dylikt på fötterna och sedan gått ut för att andas/lugna ner sig/ventilera. Väl ute har hon kommit på andra tankar och antingen tagit bort sig eller håller sig undan frivilligt.
Senast redigerad av frivol 2008-05-19 kl. 16:23.
Citera
2008-05-19, 16:21
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svesve
Jo, dessvärre var det väl ingen hjälp med den där skolösa kvinnan. Kanske någon som tyckte vädret var tillräckligt bra för att gå barfota helt enkelt.

Det är en bit mellan Kungsgatan och ICA Maxi för övrigt -för information.
Ja,jag tycker man ser tonåringar som sitter eller går utan skor där när det är fint väder,vuxna också.Kanske inte att det är vanligt så här tidigt,men vete sjutton om jag skulle tänkt på om en tjej gått skolös där,om hon inte betett sig underligt på något annat sätt.Men att GÅ skolös från centrum till Maxi,inte troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in